La fiscalia ha rebaixat la petició de pena per a Joan Fuentes de 40 a 32 anys de presó. Sosté que durant els tres anys de relació amb l'ex-xicota la va violar repetidament, la va agredir de manera física i psíquica, la va lesionar, maltractar, va trencar l'ordre d'allunyament, la va amenaçar, va abusar sexualment d'ella i va atemptar contra la integritat moral a més d'oposar resistència a la justícia. En l'últim dia de judici a l'Audiència de Girona, i durant l'exposició de les conclusions, la fiscal finalment ha retirat una de les acusacions d'agressió sexual i, per tant, ha rebaixat vuit anys la pena. Tot i així, troba concloents les proves que s'han aportat, com les de cal·ligrafia o els missatges i trucades de mòbil, i els testimonis. Així com l'anàlisi dels psicòlegs que conclouen que l'ex-xicota “podria” ser víctima de violència de gènere.
Per la seva banda, per David Velasco, lletrat de l'acusació particular, Fuentes va poder fer amb l'ex-xicota “les seves perversions sexuals”. Així mateix, l'advocat creu que tot i que les proves són “de difícil obtenció, no hi pot haver presumpció d'innocència”. Per Velasco els fets han estat provats, tot i que Fuentes “ho ha negat, basant-se en el seu dret”.
Al seu torn, l'advocat de la defensa de Fuentes, que exerceix el lletrat Carles Monguilod, va aportar noves proves que exculparien el seu patrocinat, i alhora va retreure als investigadors del cas que no comprovessin les coartades de l'acusat. Per una banda, Monguilod va explicar que hi ha extractes bancaris i filmacions de càmeres de seguretat que situen Fuentes dos dies a Pals, durant les hores que la víctima diu que va ser agredida sexualment per l'acusat. Així mateix, retreu que els investigadors tampoc comprovessin una altra coartada de Fuentes a Platja d'Aro, entrevistant testimonis que l'exculparien dels delictes, així com fotografies. “Qui podia provar aquests fets, o no ho va fer, o no li va interessar fer-ho”, diu Monguilod. El lletrat també va posar èmfasi en les anàlisis forenses i mèdiques que “són proves totalment exculpatòries”, perquè no troben rastres d'agressió sexual a la víctima ni lesions al cos, almenys, en un dels casos, no tan greus com es denuncien. A més, l'advocat va aportar el testimoni d'una amiga de la víctima que també exculparia l'acusat i culparia de la situació la dona. Monguilod va exposar la teoria que la víctima tenia una relació “pervertida” i consentida amb l'acusat en la qual es consumia molta droga. En algun moment, la víctima va rebutjar psicològicament i socialment aquesta relació “masoquista”, i “després el dolent era ell, i ella, la maltractada”, diu Monguilod. Per tant, conclou el lletrat, “no hi ha proves materials per culpar Fuente”. L'acusació, d'altra banda, demana “un acte de fe al tribunal” per engarjolar-lo.

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.