“Un dia sortiré a El Caso”, era una de les frases favorites de Juan Tirado Toledo, segons ha declarat un dels fills de l'home ara empresonat per l'assassinat de la seva dona, Cándida Serrano. Tirado, segons els seus fills, tenia tendència a projectar-se com a protagonista de la crònica de successos, ja fos al·ludint a la publicació especialitzada ara ja desapareguda o senzillament dient: “Algun dia sortirem als diari”. Tres dels fills i un gendre de Tirado i Serrano han descrit Tirado com un maltractador que des que els fills eren petits colpejava i humiliava la seva mare i un dèspota que escridassava la dona quan el menjar no li agradava.
Segons els familiars, a casa sempre hi havia hagut mala maror, però les amenaces es van incrementar i agreujar quan la mare va optar per la separació. Els fills i un dels gendres relaten un episodi especialment violent que va passar abans del Nadal passat. Segons exposen, Tirado, al pis de la dona a Bescanó, va amenaçar-la amb un ganivet (que anava clavant damunt la taula) i qual ella va voler escapar la va empènyer, la va fer caure i li va ocasionar uns grans blaus. El gendre de Tirado assegura que el seu sogre sempre duia un ganivet i que no li costava gens treure'l i amenaçar la gent. El gendre va explicar a la jutgessa la primera imatge que recorda del seu sogre el dia que l'hi van presentar: es va treure una navalla, la va posar damunt de la taula i llavors li va preguntar a veure quines intencions tenia envers la seva filla.
El gendre també va assegurar que abans de Nadal, quan la separació ja s'havia materialitzat, Tirado li va dir que “a ell no el deixava ningú” i que els faria pagar tot el mal que li havien fet, que no permetria que ningú es rigués d'ell pel carrer i que abans “li engegaria dos trets al cap a la seva dona”. Li va dir que tenia una pistola i que si la dona el deixava “seria amb els peus al davant”. Tot i que els havia parlat més d'un cop de la pistola, cap dels familiars no la va veure mai. I quan el gendre li va dir que li ensenyés la pistola va dir que l'hi estaven buscant. Juan Tirado nega que ell hagués disparat contra la seva dona (que va rebre dos trets mortals de necessitat) i afirma que mai ha tingut cap pistola. Fins al moment, els Mossos no han aconseguit trobar l'arma del crim (una pistola de calibre petit), tot i que han fet rastrejos.

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.