Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Punt divers
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari
Castelldefels

Víctimes del cas de Sant Joan al·leguen desatenció a l'estació

L'advocat de les famílies diu que els policies van declarar ahir al jutjat que no hi havia vigilants a les andanes

Els Mossos admeten que aquella nit no va haver-hi coordinació amb Renfe

Catherine Elisabeth Valdez (centre), supervivent de l'accident esperant davant dels jutjats de Gavà. Foto: ACN.

L'advocat dels familiars de les víctimes de l'atropellament mortal de dotze persones al baixador de Platja de Castelldefels, Andreu van den Eynde, va assegurar ahir que hi havia hagut “una desatenció total en el període crític de seguretat” al baixador de Platja de Castelldefels la nit de Sant Joan del 2010, segons les declaracions que van fer ahir a la jutgessa els policies que van presenciar els fets. La titular del jutjat d'instrucció 1 de Gavà va reprendre ahir la investigació del cas, arxivada ara fa un any, per ordre de l'Audiència de Barcelona, en una sessió en què també va prendre declaració dels fets al maquinista i a alguns testimonis.

“El risc comença a dos quarts de deu de la nit i acaba a les dotze, que és la franja d'afluència massiva a les platges”, va explicar l'advocat, i justament en aquella franja horària no hi va haver vigilància privada a les andanes del baixador, on poc abans de dos quarts de dotze de la nit de Sant Joan un tren de mitjana distància va atropellar la gentada que travessava les vies. “Renfe va decidir que l'últim personal marxés a dos quarts de deu i que el primer arribés a les dotze”, hi va afegir després de sentir les declaracions de quatre policies. Segons el lletrat, els agents van explicar que a les andanes no hi havia vigilants i que “s'havia obviat qualsevol control en el moment que era l'adient”.

Dos Mossos d'Esquadra que eren al baixador van admetre que no hi havia preparat cap dispositiu de seguretat coordinat amb Renfe ni Adif. Els agents van explicar que van estar a l'estació per prevenir baralles o possible tensions amb els passatgers ebris o armats, però no per controlar el flux de passatgers.

Per la seva banda, el conductor del tren Alaris provinent de València va reiterar davant la jutgessa que no tenia “mecanismes tècnics per respondre davant d'una invasió de les vies”, segons Van den Eynde, i hi va afegir que també havia deixat clar: “Si passa algú, l'atropellaran”.

LA FRASE

Aquella nit
hi va haver una desatenció total en el període crític de seguretat
Andreu van den Eynde
Advocat dels familiars de les víctimes

“No van avisar ni per megafonia”

Catherine Elisabeth Valdez i el seu xicot es van poder salvar d'un pèl de l'atropellament mortal al baixador de Platja de Castelldefels, on van perdre el seu amic David Ayala. Ahir a la tarda, la noia va poder explicar la seva versió dels fets a una magistrada per primera vegada. Valdez, que és de l'Equador i té 18 anys, va venir en TAV des de Madrid, on viu ara amb la seva mare, per declarar. Segons va explicar, l'accident no es pot atribuir només a la imprudència. “No ens poden culpar a nosaltres si no van posar vigilància, no estava senyalitzat, no hi havia absolutament res [al baixador]”, va declarar.

Segons ella, les operadores podrien haver fet algun esforç per garantir la seguretat en un esdeveniment que era previsible aquella nit. “Se sap que aquí, a Barcelona, [Sant Joan] és una festa de cada any, i se sap que moltíssima gent va a la platja. Per què no van posar guàrdies en aquell moment si sabien que hi havia perill?”, es va preguntar. “Per què a les altres estacions van posar guàrdies i en aquesta no?”, es preguntava en veu alta Valdez.

Darrera actualització ( Divendres, 15 de juliol del 2011 14:21 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter