La CNT (Confederació Nacional del Treball) denuncia, a través d'un comunicat públic, que el foc que dissabte va devastar 83 hectàrees a Rabós s'hauria pogut aturar abans no s'estengués si s'hagués donat a temps l'avís, cosa que, segons el sindicat, no es va produir perquè la direcció general dels bombers no ha dotat de personal els punts de guaita més propers al lloc de l'incendi. Afirmen que no hi ha vigilant ni a puig Esquers de Colera (a 6 km del lloc del foc), ni a Altrera de Masarac (a 6 km), ni a Sant Salvador del Port de la Selva (a 12 km), ni a Santa Magdalena de Terrades (a 17 km) i que el primer vigilant que va veure el foc va ser el de la Mare de Déu del Mont però quan la fumerola ja era molt gran i el foc ja s'havia propagat massa. La CNT manté que aquest és un exemple que a la societat de la tecnologia no es pot delegar la detecció de focs ni a les càmeres de videovigilància ni a les trucades de mòbil dels ciutadans que fan la seva vida amb normalitat.
Ahir els bombers van tornar a Rabós per remullar una soca que fumejava i que semblava que podia fer revifar les flames, però no hi va haver revifada.

































Comentaris
Suposo que el comunicat l'hauran emès en castellà, car són l'única formació política o sindical a les comarques gironines que el fa servir de forma habitual. Ni el PP fa servir tant el castellà com ells.
i el munt de trucades que van fer al 112, persones anònimes que passaven per la carretera al costat d' on va començar el foc? també haurien se servir per arribar ràpidament, no?
i els forestals, ADFs... etc. que paguem entre tots, on eren?
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.