Un condiment inesperat és el que s'haurien pogut trobar darrerament als plats els clients del restaurant Xef Rubio, situat a la zona dels Arcs d'Empuriabrava. En aquest establiment, els Mossos d'Esquadra i la policia local de Castelló d'Empúries van arrestar divendres passat
a la nit una auxiliar de cuina que va ser enxampada in fraganti per la seva mestressa mentre abocava presumptament una substància de color verd a les olles del menjar que s'estava a punt de servir. La propietària, en adonar-se de la situació, es va alarmar i va donar ràpidament la veu d'alerta als agents, que es van dirigir fins allí i van comprovar que, efectivament, l'acusada guardava el suposat verí en una de les butxaques del davantal.
Toxicitat baixa
Els efectius van agafar mostres de la substància i les van enviar a l'Institut de Toxicologia perquè fossin examinades. En un principi, es va creure que era mata-rates, si bé, segons van informar ahir fonts pròximes al cas, les primeres anàlisis indiquen que és un producte de toxicitat baixa i que, en cap cas, resultaria mortal, malgrat que podria provocar problemes gàstrics.
Tècnics del Departament de Salut de la
Generalitat de Catalunya, acompanyats per la policia local, van inspeccionar dilluns la cuina per comprovar si l'establiment podia continuar obert sense que comportés cap perill per als clients –fins ara, no es té coneixement que hi hagi hagut persones afectades–. La dona, de 32 anys i veïna de Mataró, ha estat acomiadada del restaurant, on només feia un mes que hi treballava. La detinguda, que va passar a disposició judicial dissabte, va quedar en llibertat amb càrrecs, tot i que, com a mesura cautelar, se li ha imposat la prohibició de manipular aliments en establiments públics.
































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.