Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Punt divers
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari
successos

Dos lladres armats intenten assaltar una nau a la Jonquera

Van ser descoberts per uns veïns, van disparar per evitar que els perseguissin i van fugir amb una furgoneta

Els Mossos detenen l'amo del negoci, que tenia 15.000 articles plagiats i 14.600 euros falsos

Les peces de roba falsificades de marques comercials conegudes que el propietari de la nau de la Jonquera tenia emmagatzemades Foto: CME.

Un atracament frustrat en un magatzem de la Jonquera va permetre als Mossos d'Esquadra descobrir que a l'interior de la nau que els lladres pretenien assaltar hi havia una muntanya d'articles plagiats i 14.600 euros en bitllets falsos. L'operació va tenir lloc el 27 d'octubre a la tarda. Els agents de la comissaria de Figueres es van desplaçar fins allí després de ser informats, inicialment, que dos delinqüents havien disparat diversos trets amb una arma de foc al costat d'un bar del carrer Major i que després havien fugit, amb les mans buides. A partir de l'interrogatori dels testimonis, els efectius van corroborar que quan el responsable del magatzem es disposava a obrir-lo, se li van acostar els atracadors pel darrere amb la intenció d'abordar-lo i obligar-lo a entrar a dins. Just en aquell moment, dos veïns que sortien de la cafeteria que hi ha al davant van enxampar in fraganti els agressors que, en veure's descoberts, van disparar per evitar que els perseguissin i es van donar a la fuga amb una furgoneta.

De víctima a també acusat

Els investigadors van establir un dispositiu per localitzar els autors dels fets i van dur a terme la inspecció ocular a l'exterior del negoci, on van comprovar que els trets no havien impactat enlloc perquè es tractava d'una arma detonadora. En l'actuació, però, l'atenció dels agents es va acabar focalitzant en l'empresari, que de ser víctima d'un intent d'assalt va passar a ser presumpte responsable d'un delicte contra la propietat industrial i d'un altre de falsificació de moneda.

La seva detenció es va produir després que els membres de la unitat d'investigació de la policia de la Generalitat de la capital de l'Alt Empordà li sol·licitessin el consentiment per poder escorcollar el local i assegurar-se que no s'hi havia amagat ningú relacionat amb els delinqüents. Un cop a l'interior, els policies van descobrir que hi havia una gran quantitat de roba falsificada, ja que el magatzem era un punt important de distribució d'aquest tipus de gènere.

Anàlisi dels efectes

La mercaderia estava repartida en 265 sacs que, en conjunt, contenien més de 15.000 articles copiats de firmes comercials reconegudes. Aquella mateixa tarda, els pèrits de les diferents marques de roba també es van dirigir fins a la nau per verificar que els productes no eren autèntics. Una vegada van tenir la certesa d'aquesta sospita, els Mossos van arrestar el responsable del negoci, de nom Abdelhak, de 37 anys i veí de la mateixa població. A la instal·lació l'home també tenia ocults 14.600 euros falsos, fraccionats en bitllets de cent. L'imputat, a qui li consta un antecedent per falsificació de roba, ja va declarar al jutjat de guàrdia de Figueres, que va decretar la seva posada en llibertat amb càrrecs.

LA DATA

27.10.2011
Dia en què es va escorcollar
un magatzem de la Jonquera des d'on es distribuïa gènere falsificat.

LES XIFRES

265
sacs
contenien la mercaderia, que va ser examinada per pèrits de les marques de roba plagiades.
15.000
peces de roba
copiades de marques reconegudes van ser intervingudes, així com bitllets falsos de cent euros.
Darrera actualització ( Diumenge, 6 de novembre del 2011 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter