Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Punt divers
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Comentaris 2 comentaris Enviar un comentari
SUCCESSOS

Dinou recerques de boletaires, la meitat en boscos gironins

Des del setembre, s'han fet nou dispositius a la demarcació de Girona, sis a la de Barcelona i quatre a Lleida

Encara no ha estat localitzat el veí de Sarrià de Ter que es va perdre a la zona de Campdorà

Una de les batudes massives que es va realitzar el 19 de novembre per trobar Baltasar Rodríguez Foto: EDDY KELELE / CLICK ART FOTO.

El lideratge de boletaires que aquesta temporada s'han extraviat el sustenta la demarcació de Girona, on els cossos d'emergències han protagonitzat gairebé la meitat de les operacions de recerca desplegades a Catalunya. Des del setembre, al conjunt del país, s'hi han dut a terme dinou dispositius: nou en boscos de les comarques gironines, sis a la demarcació de Barcelona, quatre a la de Lleida, mentre que a la de Tarragona no se n'hi ha hagut d'efectuar cap. Les sortides en terres gironines s'han concentrat en tres mesos. La primera mobilització va tenir lloc el 26 de setembre a Llanars, on es van perdre dues persones. Els mateixos afectats van donar l'avís i els bombers els van interceptar una hora i tres quarts més tard.

En aquesta població de la comarca del Ripollès, hi va succeir, 11 dies després, el segon incident. Una colla que caçava bolets a la muntanya de la Carena es va alarmar perquè feia estona que havien perdut de vista un dels membres del grup, que no duia mòbil. La batuda només va durar 45 minuts, quan van trobar sa i estalvi l'home, de 64 anys i veí de Vilafranca del Penedès.

Els altres set episodis s'han originat el novembre. El dia 11, es va encetar de nou el capítol de boletaires. A dos quarts de quatre de la tarda, va arrencar la recerca d'un ciutadà de Terrades de 77 anys. Va ser localitzat a la carretera de Llers, on va arribar pel seu propi peu. Malgrat que estava bé de salut, va ser evacuat a l'hospital de Figueres, on li van fer una revisió. El moviment no va acabar aquí aquell dia, sinó que l'atenció es va centrar a Palafrugell, on una dona de 76 anys es va perdre entre la carretera de Tamariu i el Far de Llafranc. La boletaire va aparèixer a última hora, ja que es va orientar i va dirigir-se al bar d'uns familiars.

L'endemà, a Llagostera, van patir aquesta problemàtica dos boletaires al veïnat de Sant Llorenç, si bé al final van aconseguir arribar a una casa de pagès. El cinquè desplegament va ser 48 hores després a Sant Feliu de Guíxols, on va ser rescatat un home, de 68 anys, que tres hores abans s'havia perdut buscant bolets amb uns amics. Els efectius li van llançar una corda per ajudar-lo a pujar d'on havia quedat atrapat. Exactament el mateix dia, també es va auxiliar una persona de 56 anys a Darnius. El boletaire va caure, es va torçar el turmell a la carretera que va al pantà de Boadella i va ser traslladat a l'hospital de Figueres.

L'únic cas en què de moment no s'ha obtingut un resultat positiu va passar el 15 de novembre. Des de llavors, es desconeix el parador de Baltasar Rodríguez, un veí de Sarrià de Ter de 74 anys que va sortir de casa a primera hora del matí per anar a buscar bolets a Campdorà. I, finalment, l'últim dispositiu es va muntar el 25 de novembre a Cruïlles. Un boletaire es va perdre a les sis de la tarda, en un indret pròxim a la GI-660. Una hora i tres quarts més tard, els bombers van visualitzar on era i, a dos quarts de nou del vespre, van arribar al punt on estava.

Els boletaires troben en un mes quatre cadàvers a la Selva i al Gironès

A part de ser objecte de gairebé una desena de recerques a la demarcació, els boletaires també s'han convertit en protagonistes per haver fet troballes escabroses. La primera va ser el 27 d'octubre, quan un boletaire va localitzar en un bosc entre Lloret i Tossa el cos sense vida de Nicolas Macias, veí de la població francesa de Montivilliers. El 15 de novembre, un altre boletaire va trobar dos cadàvers momificats, també a Lloret de Mar. I, diumenge passat, un tercer boletaire va descobrir unes restes humanes, embolicades en una manta, a Llagostera.

Baltasar Rodríguez, de 74 anys, desaparegut des del 15 de novembre

Rodríguez, qui es va perdre el 15 de novembre Foto: G. P.

Continua sent un misteri el parador del veí de 74 anys de Sarrià de Ter Baltasar Rodríguez, que va desaparèixer el dimarts 15 de novembre. L'home va sortir de casa al matí amb un cistell per anar a buscar bolets a Campdorà. Tant el dissabte d'aquella setmana, com el següent, l'Ajuntament de Sarrià va organitzar batudes massives, ja que va demanar la col·laboració dels veïns per pentinar la muntanya del Congost de Campdorà, el puig de Sant Miquel i la vall de Sant Daniel, a Girona. La recerca s'ha suspès indefinidament, en espera de nous indicis.

Un mort per haver ingerit un bolet urbà, el novembre

Un veí de Mataró va morir el novembre després d'haver consumit un bolet verinós –una Lepiota brunneoincarnata– que creix als boscos, en jardins urbans i vores de camins. Se sospita que va confondre aquest bolet amb el popular apagallums.

Darrera actualització ( Dissabte, 3 de desembre del 2011 01:38 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

avatar Joan Manel Txeic (Cambrils de Mar)

Pot ser ja és hora de que paguin les despeses ocasionades!

avatar Jesús Bosch (Lleida)

la culpa és del programa "caçadors de bolets" que anima a qualsevol a anar a collir-ne... i resulta que és una activitat que si no se sap el que es fa pot ser ben perillosa...

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter