Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Punt divers
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Comentaris 2 comentaris Enviar un comentari
tribunals

L'Estat paga pensió de vidu a un assassí de la seva dona

El cas esdevé especialment esperpèntic perquè l'advocat de l'Estat va actuar com a acusació contra Llorenç Morell per l'assassinat de la cuinera de Sils Consol Galceran

La hi han pagat des de l'endemà del crim

Llorenç Morell quan va ser jutjat a l'Audiència de Girona Foto: LLUÍS SERRAT.
Morell va estar tres mesos fent el paper de vidu desconsolat

Esperpèntica. És la paraula que més bé defineix l'actuació del Ministeri de Treball en el cas de l'assassinat de la cuinera de Sils Consol Galceran a mans del seu marit, Llorenç Morell, que actualment compleix una condemna de divuit anys de presó per l'assassinat de la seva dona. El Ministeri de Treball, a través de l'Instituto Nacional de la Seguridad Social, paga a l'home condemnat per l'assassinat de la seva dona una pensió de viudetat de 592,92 euros mensuals, més dues pagues extraordinàries, des del 22 de juliol del 2005, és a dir des de l'endemà mateix de l'assassinat. El fet que un assassí de la dona cobri de vidu ja resulta prou inconcebible, però esdevé del tot aberrant tenint en compte que la delegació especial del govern contra la violència de gènere sobre la dona, que depèn del mateix Ministeri de Treball, va exercir l'acusació en el procediment i el judici contra Llorenç Morell i que va sol·licitar una pena de vint anys de presó per a Morell. Tot i cobrar la pensió de viudetat des de fa més de sis anys, cosa que li ha suposat uns ingressos de més de 40.000 euros, Llorenç Morell no ha pagat ni un euro de les indemnitzacions que el tribunal li va imposar per als familiars de la víctima. Tot i que l'Audiència de Girona va ordenar l'embargament de la pensió de Morell per fer front a les indemnitzacions, que pugen a un total de 85.000 euros més els 21.475 euros de les costes del judici, l'Instituto Nacional de la Seguridad Social els ha contestat que no executaran l'embargament perquè és inferior al salari mínim interprofessional.

En vista d'aquesta resposta, l'Audiència ha acordat remetre un altre ofici a la Seguretat Social per recordar-los expressament que Llorenç Morell està condemnat per l'assassinat de Consol Galceran i que precisament la mort de la dona és el que ha generat el dret a la pensió de vidu que cobra. La Seguretat Social estableix clarament “que els condemnats per sentència ferma per homicidi no seran beneficiaris de les pensions de viudetat quan la víctima sigui la causant de la pensió”. Una circumstància que el Ministeri de Treball no deu haver detectat tot i que va ser part acusadora en el judici que va condemnar Morell.

L'assassinat de Consol Galceran Costabella, que formava part de les famoses Cuineres de Sils, es va perpetrar el matí del 21 de juliol del 2005. La van trobar apunyalada, estesa al terra al costat del seu cotxe en un camí secundari de Sils. I no va ser fins a la vigília de la diada de Tots Sants del mateix any que el seu home, Llorenç Morell Torremilans, no va confessar que era l'autor del crim. Durant aquests tres mesos i mig, període en què es pressuposa que va tramitar la pensió de viudetat, Llorenç Morell va interpretar a la perfecció el paper de vidu desconsolat davant dels amics, de la gent del poble, i fins i tot va aconseguir els planys de José Bono, llavors ministre de Defensa. Morell, juntament amb el seu cap a l'empresa, va anar a cacera en un vedat castellà i allà va coincidir amb Bono. L'empresari va presentar Morell com el marit de la cuinera assassinada a Catalunya i Bono va donar el condol al vidu desconsolat. Només dos dies després, Morell confessava el crim.

Les claus

Saber què en fa dels diners

tura soler

Carles Monguilod, el lletrat que va exercir l'acusació particular en representació dels germans de Consol Galceran, ha remès un escrit a l'Audiència en què qualifica d'“escandalós i inadmissible” tant des de la perspectiva jurídica com moral que un home que ha matat la dona i ha estat condemnat pel crim a una pena de divuit anys de presó aconsegueixi que l'Estat, és a dir tots els ciutadans, el “premiïn” cada mes amb una pensió vitalícia per haver quedat vidu. Monguilod confia que ara que l'Audiència ha recordat que el vidu pensionista és l'assassí de la dona el Ministeri de Treball s'adonarà del seu error i deixaran de pagar-li la pensió.

Els moviments de comptes

Monguilod també demana que l'INSS aporti les dades del compte on Morell cobra la pensió per comprovar quins moviments ha fet per saber quina destinació ha donat als diners i comprovar si ha incorregut en algun tipus d'insolvència punible, ja que no ha pagat les indemnitzacions tot i que anava rebent diners per fer-ho a terminis. El lletrat també reclama que la presó de Girona informi si Llorenç Morell fa feines remunerades al centre i, si és així, quant cobra i quines despeses personals té.

Darrera actualització ( Dijous, 8 de desembre del 2011 20:31 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

avatar Jordi Jorba Mas (Manresa)

Una aberració que haurien de pagar tots els que han col-laborat en que sigui possible. La llei sobre la violència de gènere es un frau, es continuen matan dones i les que denuncien no aconsegueixen res, nomes estar més en perill de ser assasinades.

avatar Mateu Solà Viladelmàs (Barcelona)

Què té d'estrany? Hi ha MILERS de dones que extorqueixen els seus exmarits, cobrant-los un rescat mensual per tenir segrestats els seus propis fills, a qui només deixen visitar-los dos cops al mes. I amb el vist-i-plau dels jutges i de les lleis.

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter