Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Punt divers
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari
vallès occidental

S'acaba aparcar gratis a l'hospital de Terrassa

A partir del dia 23 faran pagar 1,80 euros l'hora i 15 euros per tot el dia

El consistori no pensa reforçar el transport públic

Una imatge d'ahir d'una part de l'aparcament en el que s'hi han instal·lat les barreres d'entrada i sortida Foto: J.A.

A partir del 23 de desembre aparcar a l'hospital de Terrassa –el centre sanitari de referència per a una població de 200.000 persones i situat entre Sabadell i Terrassa– costarà tres cèntims el minut, 1,80 euros l'hora i 15 euros durant tot el dia. Finalment la direcció del Consorci Sanitari de Terrassa (CST) va presentar ahir la proposta després d'anys d'especulacions i de diverses ampliacions de les zones d'estacionament gratuït.

Fa uns mesos van començar a fer obres a tot el perímetre del recinte per reordenar les places i col·locar barreres, caixers automàtics i pilones per evitar estacionament en llocs no autoritzats. Aparcar al centre sanitari sempre ha estat una odissea per als usuaris i per als treballadors, i és normal trobar cotxes aparcats sobre les voreres, ja que diàriament hi estacionen 5.400 vehicles i només el 15% (1.250 persones) van a l'hospital en transport públic.

Fent-lo de pagament es vol evitar destinar més recursos del Servei Català de la Salut a solucionar el problema i “forçar que el transport públic guanyi protagonisme”, va explicar el director de Projectes Estructurals del CST, Albert Farrés. La implantació del sistema operatiu (barreres, lectors de matrícules, caixers, càmeres i una cabina de control) han costat 350.000 euros, una xifra que vol recuperar el CST assumint la gestió de l'aparcament, tot i que no van avançar quina era la previsió d'ingressos.

Els usuaris habituals de l'hospital de diàlisi, l'hospital de dia o de rehabilitació i els familiar de persones ingressades més de tres dies tindran abonaments (amb les tarifes encara per concretar) que s'hauran de tramitar amb un certificat previ de l'administració del centre.

Els treballadors –fins ara l'utilitzen el 80% de la plantilla– també tindran abonaments especials, però tot just s'està negociant. Per aquest motiu fins al 9 de gener encara hi aparcaran de franc. També s'ha de decidir quina part dels diners han de revertir en els mateixos treballadors, tal com consta en el preacord signat a l'agost amb el comitè. Amb tot, el comitè està en contra de fer pagar per aparcar.

L'Ajuntament, per la seva banda, no pensa reforçar el servei de bus a l'hospital (línies 1 i 11) perquè considera que estan infrautilitzats, ja que disposen de capacitat per a 7.840 places i se n'usen 875. Uns números semblants al que passa amb les línies interurbanes provinents de Sabadell, Sant Quirze, Rubí i Sant Cugat.

LA XIFRA

1.068
seran les places
de pagament per als cotxes, més les 80 per a motos i les 36 per a bicis, gratuïtes en tots dos casos.
Darrera actualització ( Divendres, 23 de desembre del 2011 18:29 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter