Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Punt divers
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

Maten la mestressa d'una espardenyeria de Banyoles

El cos de Concepció Reixach el va descobrir una clienta que va entrar a la botiga passades les vuit del vespre

La víctima havia rebut múltiples ganivetades i havia caigut per les escales d'un soterrani

El cotxe de la funerària quan va anar a recollir el cos de la víctima i els mossos custodiant la sabateria, ahir a la nit. Foto: JORDI RIBOT.

Concepció Reixach, de 53 anys, la mestressa de Calçats Reixach de Banyoles va ser trobada morta, cosida a ganivetades ahir al vespre dins de la botiga, situada al carrer Santa Maria, 25, un punt cèntric però fosc de la població, darrere de l'església de Santa Maria. La sabateria espardenyeria era oberta en diumenge perquè ahir era dia d'obertura comercial per les festes de Nadal, i Concepció atenia el públic. Una clienta que va entrar a la botiga passades les vuit del vespre va veure el telèfon despenjat i un ensangonament molt sospitós i després va descobrir el cadàver de la mestressa. Aquesta clienta va alertar la policia local de Banyoles i ells, als Mossos. Quan els agents van arribar a l'escenari del crim van comprovar que el cos de la dona havia caigut o havia estat empès per les escales que van cap a una mena de magatzem subterrani que hi ha a la botiga. El cos tenia moltes ferides d'arma blanca, entre les quals un profund tall al coll. Immediatament es va acordonar la zona, es va alertar la comitiva judicial i es van iniciar les gestions per intentar establir l'autoria del crim. Es va muntar un ampli dispositiu de control a la ciutat i a les sortides per intentar trobar o interceptar el criminal (o criminals) o bé alguna pista que ajudés a identificar-lo. El rastreig va ser molt exhaustiu i es van analitzar alguns indicis trobats per si tenien relació amb el cas. La teoria amb què anit treballaven els investigadors és la del robatori, ja que amb una primera inspecció del local es va poder comprovar que faltaven els diners de la caixa i que hi havien remenat molt. Els Mossos també van pentinar tota la zona del barri vell: van buidar papereres i contenidors, i van mirar per tots els racons per buscar l'arma del crim, que anit no hi havia constància que hagués estat localitzada. A la zona immediata on es va perpetrar el crim no hi ha càmeres de seguretat que haguessin pogut captar l'homicida o homicides, i els Mossos intentaven trobar clients o testimonis que haguessin entrat a la botiga o hi haguessin passat per davant per poder establir a quina hora es va produir l'assassinat, ja que es desconeixia si quan hi va entrar la clienta que va descobrir el cos feia estona que la dona ja era morta. Veïns del barri que van passar per davant de l'espardenyeria entre tres quarts de vuit i les vuit del vespre van assegurar que a aquella hora la botiga era oberta i els llums encesos, però no hi van veure ningú a dins. La botiga està ubicada en un lloc no gaire transitat a segons quines hores. La policia també es va entrevistar amb els familiars de Concepció Reixach. Algun familiar va haver de ser atès a l'hospital arran d'una crisi d'ansietat. Concepció Reixach estava casada i tenia un fill i una filla, i el seu domicili està situat al carrer Nou, molt a prop d'on hi ha la sabateria espardenyeria, un establiment molt tradicional i popular a Banyoles.

LA XIFRA

15
morts criminals
s'han investigat aquest durant aquest anys 2011 a les comarques gironines

Cas obert a Sabadell i a Palafrugell

Dos casos més d'assassinats de botigueres a Sabadell el 2007 i a Palafrugell el 2008 estan pendents de resoldre. El primer cas és l'assassinat d'Anna Maria Milán, de 28 anys, treballadora de la sabateria Acin del carrer Sol i Pedrís; va ser trobada morta a la rebotiga minuts abans de les nou del vespre del 28 de febrer de 2007 per uns clients de l'establiment. L'arma del crim va ser una bombona de butà amb la qual van colpejar-la al cap. En l'escenari es va trobar sang que se sospitava que podia ser del criminal i es van fer proves d'ADN, que no van servir, però, per identificar l'assassí. Se sospita que el mòbil va ser el robatori perquè faltaven diners de la caixa. També queda pendent de resoldre el cas de Montserrat Sánchez, la dependenta de la botiga Lipstick de Palafrugell, que a quarts de nou del vespre del 13 de novembre de 2008 va ser cosida a ganivetades en el moment en què es disposava a pujar al seu cotxe, quan sortia de la feina. En aquest cas, tot i que el robatori no està descartat, ni tan sols s'ha pogut establir un mòbil clar per l'assassinat de la dependenta.

Darrera actualització ( Dilluns, 19 de desembre del 2011 07:51 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter