Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Punt divers
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari
tribunals

Condemna per un accident laboral a Ripoll

El jutjat condemna els responsables de l'empresa i absol l'exregidor, l'arquitecte i l'aparelladora municipal

Els dos condemnats a la dreta de la foto, el dia del judici. Foto: ÓSCAR PINILLA.

Sentència tres mesos després del judici del cas de l'ensorrament d'una casa en obres que va causar la mort a un paleta i ferides greus a un altre a Ripoll. Cinc acusats es van asseure al banc però el jutjat penal número 4 de Girona n'ha condemnat dos i n'ha absolt tres.

Joan Albert Roca Coma, gestor de l'empresa Roca Coma SL, i el cap d'obra, José Ballesteros Ruiz, han estat condemnats com a responsables d'un delicte d'homicidi per imprudència greu en concurs amb un delicte de lesions per imprudència greu i un delicte d'infracció dels drets dels treballadors a la pena de dos anys, sis mesos i un dia de presó i a una inhabilitació per a l'exercici dels seus oficis de la mateixa durada que la pena de presó. La sentència també imposa a Roca Coma i Ballesteros Ruiz que indemnitzin Pere Domínguez Pous de forma conjunta i solidària amb 437.091 euros per les lesions que va patir i pel pagament de les pròtesis electromecàniques que haurà d'anar adquirint al llarg de la seva vida. La sentència fixa que s'haurà de fer càrrec de les indemnitzacions l'empresa asseguradora de l'empresa Roca i Coma. Tot i que Roca va al·legar durant el judici que ell havia “cedit” a Ballesteros totes les qüestions relatives a l'obra, el jutge ha considerat que el responsable de l'empresa, com a “garant del delegant” també n'era responsable i per això els condemna a tots dos.

En canvi el jutjat ha absolt els altres tres acusats: els tècnics municipals Manuel Colomo Escribano i Rosa Maria Plana Cels i l'exregidor Lluís Orri Pérez, per a qui l'acusació particular demanava una pena de 4 anys de presó. El fiscal, que demanava tres anys de presó per als responsables de l'empresa, no acusava el tècnics.

L'accident es va produir el dia 22 d'agost del 2001 a 2/4 de 4 de la tarda mentre els paletes Ramon Prat i Pere Domínguez Pous treballaven en l'enderroc d'una casa al número 37 de la carretera de Ribes de Freser, a Ripoll, i la paret de l'immoble es va ensorrar. Prat, de 31 anys, va morir a causa de les greus ferides que es va fer, i a Domínguez, de 37 anys, li van haver de tallar part de les dues cames.

LA XIFRA

437.091
euros
hauran de pagar els condemnats en concepte d'indemnització al paleta ferit

LA DATA

22.08.01
és el dia
que es va enfonsar la casa en obres i va causar la mort d'un paleta i ferides greus a un altre

LA XIFRA

10
anys
va tardar a jutjar-se el cas i tres mesos a dictar-se la sentència després del judici
Darrera actualització ( Dimecres, 21 de desembre del 2011 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter