Un matrimoni ucraïnès. Oleksandre Platikhina, de 54 anys, i la seva dona, Natalia Platikhina, van ser trobats morts ahir a la nit en el seu domicili, al pis tercer segona del número 32 del carrer Montseny de Girona. Les primeres hipòtesis de la investigació apunten que la dona hauria mort assassinada pel marit i que posteriorment Oleksandre es va treure la vida tallant-se les venes.
Els cossos de la parella es van descobrir després que una filla del matrimoni truqués als Mossos i els mostrés la seva preocupació perquè durant tot el dia no havia pogut posar-se en contacte amb els seus pares. Quan els mossos es van desplaçar fins al domicili de la parella, es van trobar el cos de la dona a prop de l'entrada de l'habitatge i a la sala de bany el cos del marit, amb les venes tallades. Les causes de la mort de la dona no eren tan clares amb una simple inspecció ocular i s'haurà d'esperar el resultat de l'autòpsia per determinar-les amb exactitud.
Les primeres investigacions de la policia, a través de la consulta als veïns del bloc de pisos, van permetre saber que dissabte al vespre la parella s'havia discutit, ja que alguns inquilins dels pisos propers van assegurar que havien sentit crits. Per això no es descarta que la discussió entre la parella arribés al punt que l'home l'acabés matant i després se suïcidés. De totes maneres, la policia científica, el fiscal i el jutge que ahir a la nit van entrar a l'habitatge per fer l'aixecament i la inspecció ocular, busquen tota mena de pistes i indicis que puguin aclarir com es van desencadenar els fets. Ahir a la mitjanit, la filla de les víctimes va arribar a l'habitatge, mentre la comitiva judicial inspeccionava l'escenari.
Amb el descobriment de la parella morta, la ciutat de Girona estrena l'any amb el primer cas criminal descobert a Catalunya, tot i que s'haurà de precisar si les morts es van produir abans o després de la mitjanit i si l'homicidi serà el primer de l'any o s'ha de sumar als tres que es van perpetrar a la ciutat de Girona el 2011.
El 6 de juny van matar a trets al barri Germans Sàbat de Girona el jove de 25 anys José Agustín González Pérez, mentre era a la terrassa del bar Casa Pepe.
El 17 d'octubre, l'empresari Bernard Andriguetto va disparar una rajada de trets a la seva dona, Eunice Agbontaen, que va morir l'endemà a l'hospital Josep Trueta.
I el 10 de novembre un altre veí de Girona, Marcelo Ruiz Ospina, de 34 anys, de nacionalitat espanyola però d'origen colombià, va decapitar la seva filla Melanie, de 18 mesos, per ordre del diable. Als policies els va dir que el dimoni no tan sols li havia ordenat matar la nena petita sinó tota la família. Quan va arribar la policia a casa, la filla gran mirava els dibuixos animats en una habitació sense haver-se adonat que la seva germana jeia sense cap en una altra habitació.
I el 2001 encara es va produir un altre crim en què la víctima va ser una veïna de Girona, tot i que es va perpetrar a Düsseldorf (Alemanya), on Fathia El Quasdadi s'havia anat a refugiar fugint de Hassan Maziani, que l'assetjava. Però ell la va seguir fins a Alemanya i el 18 de febrer la va matar. Després va tornar a Girona, on els Mossos el van detenir.

































Comentaris
Malaguanyats.
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.