Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Punt divers
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari
banyoles

La sabatera assassinada volia posar càmeres

Un mes després del crim la sabateria Reixach de Banyoles continua precintada, mesura que costa diners als familiars

La família de Concepció Reixach compareixerà a la causa judicial

La sabateria Reixach, encara precintada en una imatge presa diumenge a la tarda. Foto: T.S.

Concepció Reixach, l'espardenyera de Banyoles que va ser assassinada a dins de la seva botiga ara fa un mes, i el seu marit havien decidit que posarien càmeres de seguretat a la botiga com a mesura per evitar els petits furts de sabates que a vegades feien a la botiguera. “Ja estava programada la instal·lació de càmeres, però no hi hem estat a temps”, explica Esteve Sanmartí, el marit de Reixach, que remarca, però, que de cap de les maneres pensaven que serien objecte d'un atac violent com el que va posar fi a la vida de Reixach el vespre del passat 18 de desembre. Pensaven només en els pispes que tenien detectats que s'enduien parells de sabates aprofitant distraccions. La família de la víctima ja havia posat càmeres de seguretat a la finca de pagès on Sanmartí guarda els gossos de cacera, després que li robessin un cop els animals. Les càmeres van ser efectives perquè van captar els lladres quan van tornar a robar els gossos un altre cop però no va ser possible identificar-los i detenir-los. Sanmartí no creu que els robatoris dels gossos tinguin relació amb l'atac mortal a Concepció Reixach. Sanmartí descarta del tot que el criminal que la va matar tingués cap mòbil en contra d'ella, una dona que descriu com a afable i bondadosa. Tampoc creu que ella s'enfrontés a un lladre per no haver-li de donar els diners, perquè la Concepció no era una persona àvida de diners i recorda que havien parlat vegades que si es trobaven davant d'un atracador, li donarien els diners per evitar mals majors. Per això creu que l'assaltant havia de ser algú desequilibrat. La tarda del crim, Sanmartí va parlar amb la seva dona per telèfon a dos quarts de set de la tarda. No li va dir que hagués tingut cap incident, ni que veiés res anòmal ni cap persona sospitosa. Només li va explicar que al matí les vendes havien anat bé i que a la tarda no entraven gaires clients i que no calia que anés a ajudar-la a tancar com feien habitualment sempre. D'aquesta manera Sanmartí va poder anar a veure, enregistrat, el partit de futbol que al matí no havia vist perquè havia anat a cacera. “Aquestes circumstàncies van fer que aquell dia no fóssim tots a la botiga”, lamenta.

La sabateria Reixach, escenari del crim, continua precintada pels Mossos per ordre del jutjat número 2 de Girona, que instrueix la causa sota secret de sumari. El darrer precinte és del 22 de desembre, quatre dies després del crim, ja que els Mossos hi han entrat més d'un cop per buscar proves. En canvi, Esteve Sanmartí, que regentava el negoci juntament amb la seva dona, no hi ha pogut accedir i, per tant, no ha pogut fer balanç del que hi falta i tampoc pot disposar del gran estoc de sabates i espardenyes que hi ha al local i que podria vendre als mercats on para habitualment. “A part de la desgràcia, encara em provocaran la ruïna”, lamenta, ja que ha d'anar assumint pagaments i tampoc pot clausurar el negoci perquè està a nom d'ell. En vista de la situació i que un mes després del crim els Mossos no han trobat l'auto, Esteve Sanmartí i els seus fills han optat per contractar un advocat i comparèixer al jutjat com a perjudicats. Volen intervenir perquè el crim s'aclareixi.

LA DATA

18.12.2011
van assassinar
a ganivetades Concepció Reixach, una popular espardenyera de Banyoles, dins de la seva botiga.

Escorcolls sense resultats

El cas de l'assassinat de Concepció Reixach serà de difícil resolució, aventuren fonts de la investigació, que es mostren pessimistes, tot i que, segons asseguren, hi destinen molts mitjans i grans esforços. Fins i tot, el jutjat va autoritzar els Mossos a realitzar com a mínim un escorcoll en un domicili d'un sospitós, però no es van trobar indicis que poguessin relacionar-lo amb el crim. Fins ara ni tan sols s'ha trobat l'arma del crim, un ganivet o similar, amb el qual l'homicida va atacar directament a la cara la víctima. La nit del crim, els Mossos van regirar contenidors, papereres i mobiliari urbà buscant l'arma però no van tenir èxit. Han investigat tota la gent amb antecedents per robatori de Banyoles i de la comarca.

Darrera actualització ( Divendres, 24 de febrer del 2012 18:31 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter