Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Punt divers
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Comentaris 1 comentari Enviar un comentari
tribunals

L'acusat de fer explosius a Santa Coloma de Farners diu que fabricava petards

Va negar que tingués la intenció de construir cap bomba i que pertanyi a una banda

La fiscalia demana que sigui condemnat a set anys de presó

El processat durant la seva declaració d'ahir a la secció quarta de l'Audiència de Girona Foto: G.P.

Carlos Montserrat Moreno, un veí de Santa Coloma de Farners acusat de tenir substàncies explosives a casa seva, va admetre ahir a l'Audiència de Girona que el 2009 va buscar informació a internet sobre com fabricar pólvora. Va negar, però, que el seu objectiu fos construir cap bomba o detonador, sinó que va dir que era idear petards casolans que fessin “dibuixos i colors” per al seu fill petit, a qui “agradaven molt les bengales”. La tarda del 25 de juliol va decidir realitzar “l'experiment” i es va instal·lar a la terrassa per barrejar els elements. Segons va afegir, com que no disposava de pólvora “ni tampoc del 100% dels ingredients per elaborar-la”, va agafar productes que tenia al domicili, amb la mescla dels quals va pensar que aconseguiria “un efecte semblant”. D'aquesta manera, va començar a moldre en un molinet elèctric “sofre de l'hort, carbó vegetal de la barbacoa i unes pastilles per oxigenar l'aigua de la peixera”. Fruit del conglomerat, es va produir una forta explosió. “Em vaig fer ferides molt greus, vaig caure a terra, sagnava per tot arreu i vaig estar tres mesos ingressat”.

Els Mossos d'Esquadra van desallotjar dotze veïns de l'edifici i van escorcollar l'immoble del sospitós, on van trobar sofre, clorat potàssic, quars, carbó vegetal i sulfat potàssic. La fiscal, a més, va evidenciar que Montserrat havia consultat enllaços sobre l'elaboració de pólvora negra, d'una granada de fum i una pàgina anomenada “superbomba gegantesca”. En aquest punt, l'home va indicar que podria ser que hagués entrat en alguna pàgina amb instruccions per fer bombes perquè buscava com arreglar la de gasoil de la seva furgoneta, i que també va consultar vídeos inofensius, “on fins i tot surten menors fent aquest tipus de petards”. En l'escorcoll al seu domicili, els Tedax de la policia de la Generalitat van comissar una pistola detonadora, que l'acusat hauria manipulat per poder disparar bales. “Tenia l'arma morta de fàstic. La vaig comprar perquè volia dissuadir els lladres ja que em van robar tres cops en un mes. Mai he format part de cap banda ni planejava un atracament!” Per aquests fets, el fiscal demana set anys de presó per a Montserrat com a presumpte autor d'un delicte de tinença d'explosius i per tinença il·lícita d'armes.

LA FRASE

Vaig fer una comanda de nitrat potàssic, però no la vaig recollir perquè no en volia tant
Carlos Montserrat
veí de santa coloma de farners. acusat de tinença d'explosius
Darrera actualització ( Dijous, 16 de febrer del 2012 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

avatar Ernest Rodríguez Burch (Girona)

Quan hom és un ximple es comença per tenir una peixera a casa i no se sap com es pot acabar...

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter