Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Punt divers
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

Descarten que la furgoneta accidentada fes transport il·legal de passatgers

El conductor duia els papers en regla des de Romania i no necessitava cap documentació especial

Quatre de les víctimes ja han estat identificades

L'estat en què va quedar la furgoneta Volkswagen on hi viatjaven els tres homes i les dues dones que van resultar morts Foto: ACN.

Segons la investigació policial, la furgoneta accidentada diumenge a la nit a Figueres no es dedicava al transport il·legal de passatgers. Així ho van comunicar ahir els Mossos d'Esquadra, que van explicar que la furgoneta Volkswagen amb matrícula de Romania CS07MEN en què viatjaven les víctimes venia de Madrid. El conductor va parar a la zona de Fraga a recollir passatgers, i va seguir en direcció a França i Romania, on tenia el seu destí final. Però una fatal topada amb un camió al tram de l'N-II del cinturó de ronda de Figueres va posar fi a la vida de cinc dels vuit ocupants –tres homes i dues dones–. Ahir ja es van poder identificar quatre de les víctimes: Elena Boata, de 51 anys; Ciur Petru Augustin (38) i el matrimoni Ion Adam (39) i Erzsebet Adam (38). Tots ells van ser reconeguts per característiques antropològiques a través de tatuatges, cicatrius o objectes personals que duien després de fer-los l'autòpsia al tanatori de Figueres l'equip de l'Institut de Medicina Legal. Al vespre, però, encara faltava que un familiar identifiqués l'home que conduïa la furgoneta.

La policia ha comprovat que el conductor tenia tots els papers en regla que exigeix la Unió Europea. Com que era un vehicle de transport de passatgers reduït i lleuger, no necessita cap autorització especial a l'Estat espanyol, ja que amb la documentació romanesa n'hi ha prou. L'atestat policial, que continua obert, determina que les cinc víctimes mortals viatjaven a la part esquerra de la furgoneta (el conductor, dos passatgers de la zona centre i dos més de la part del darrere).

Per esclarir les circumstàncies del sinistre, els Mossos d'Esquadra de la unitat de trànsit van dur a terme ahir la reconstrucció de l'accident. Els agents van tallar l'N-II en els dos sentits de la marxa a l'altura del tram on es va originar el xoc. Les tasques van començar a dos quarts de dotze del migdia i es van allargar una hora i mitja. Cada quinze minuts es va donar pas als cotxes, que es van desviar pel nucli urbà de Figueres.

Tornen a demanar el desdoblament

El president del Consell Comarcal de l'Alt Empordà, Xavier Sanllehí, va tornar a reclamar ahir el desdoblament de l'N-II. Sanllehí va recordar que la comarca, a través del Consell Comarcal, ha reclamat en diverses ocasions aquesta infraestructura, amb diverses mocions, l'última no fa gaire. Després de les declaracions de l'alcalde de Figueres, que va qualificar el tram del cinturó de ronda de“corredor de la mort”, Sanllehí va coincidir en l'expressió i va concretar que “és un tram molt dolent i per això ens convé el desdoblament”, va dir. “En un país com el que estem, no pot ser que estigui així sent una artèria principal i l'entrada d'Europa, quan s'han fet autovies en llocs de l'Estat espanyol que les usen quatre cotxes.” Sanllehí va insistir que fa anys que s'està demanant una solució.

m.v.

Darrera actualització ( Dimecres, 22 de febrer del 2012 02:19 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter