Successos

Educació

Combatre la violència des de les aules

Els Mossos d'Esquadra consciencien més de 5.500 alumnes gironins perquè plantin cara a aquesta xacra social

Entre els objectius, persuadir les noies perquè tallin una relació quan detectin conductes masclistes

L'adolescència és un moment clau de la lluita contra la violència masclista. A partir dels 14 anys, els joves acostumen a tenir les primeres relacions i és llavors quan han d'aprendre a plantar cara a aquesta xacra social abans no sigui massa tard. Saber identificar conductes de control, que sovint la parella amaga sota l'excusa de la gelosia, permet –com deia l'eslògan– tallar a temps amb els mals rotllos. Per això, aquest curs els Mossos d'Esquadra han conscienciat més de 5.500 alumnes d'instituts gironins sobre què cal fer davant una relació conflictiva. L'objectiu és clar: quan el xicot decideix la manera de vestir, controla el mòbil en excés i aparta les amistats, l'única sortida és allunyar-se'n.

“Heu de saber que el 80% dels maltractaments no es denuncien”, els explica l'agent Adam Oliver, del grup regional d'atenció a la víctima als alumnes de 4t d'ESO de l'IES Pla de l'Estany. Quan una dona fa temps que suporta una relació destructiva, els esforços dels Mossos se centren a ajudar-la a sortir d'aquesta espiral de violència. Però abans no sigui massa tard, lluitar contra la violència masclista també es pot fer atacant-la d'arrel. I aquí és on entren en joc xerrades preventives com la que es fan a l'institut banyolí. “La violència masclista comença ja des de les primeres relacions de parella, que s'acostumen a tenir entre els 14 i els 16 anys”, concreta Adam Oliver. “Per això, l'adolescència és un moment clau per incidir de manera preventiva sobre els joves i ajudar a eradicar aquesta xacra”, hi afegeix l'agent. L'objectiu és que, quan acabi la xerrada i surtin de l'aula, els estudiants retinguin dos missatges. El primer, que qui sigui un masclista ho serà tota la vida i no canviarà. El segon, que davant una persona així, les noies han de tenir clar quin és el camí a seguir: tallar la relació de soca-rel. Una altra de les fites és que cap alumne acabi l'educació secundària sense haver escoltat la xerrada.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.