Successos

judicial

Autocars Pujol guanya la batalla pel trenet de Lloret

La justícia admet que no només tenia dret a gestionar el servei del 2003 al 2008, sinó també a la seva pròrroga

L'Ajuntament de Lloret de Mar ha perdut el recurs contra la sentència que donava la raó a Transports Pujol pel que fa a la concessió del trenet turístic de la ciutat. És la sentència definitiva, contra la qual no es pot interposar recurs. Per tant, segons la sala contenciós administrativa del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC), Transports Pujol tenia dret a haver explotat el trenet turístic de Lloret de Mar de 2003 a 2008, com ja havia dit una sentència anterior –explotació que va ser donada a l'empresa Carrilets Turístics de Catalunya, empresa de Marc Fuertes, portaveu del Millor– i per la qual se'ls va haver de fer pagament d'una indemnització. Però a més, la sentència del TSJC coneguda ahir avala que Transports Pujol també tenia dret a la pròrroga de la gestió a partir del 2008. Aquesta pròrroga va ser concedida a Carrilets Turístics, però finalment va ser retirada –no es va arribar a aplicar– en conèixer-se la primera sentència guanyada pels Pujol. Aleshores Lloret va deixar de tenir trenet turístic. L'Ajuntament va iniciar un nou concurs, però no va arribar fins al final en el procés.

“Estem molt satisfets que ens reconeguin que la pròrroga que es va donar a Carrilets era il·legal i que els que teníem dret a tenir-la érem Transports Pujol”, va explicar ahir Jaume Pujol, responsable de l'empresa. Transports Pujol considera que la pròrroga encara estaria vigent perquè no hi ha hagut nova concessió i, per tant, té dret a posar en circulació aquest servei. Pujol va avançar que sol·licitaran poder exercir el servei i, en cas que el consistori s'hi negui, demanaran “mesures compensatòries pel greu perjudici que ens han creat”, va dir.

El trenet, “una “sagnia” i “un niu d'embolics”

El govern local va descartar ahir que torni a circular cap trenet per Lloret, perquè segons Ignasi Riera, regidor de Mobilitat, la pròrroga es va acabar aturant i el ple va descartar continuar tenint-lo. “Era un servei no essencial que suposava una sagnia i un niu d'embolics; per això, millor no tenir-lo”, va dir Riera, que va afegir que van renunciar al trenet per les “guerres” entre les empreses.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.