Càrrecs polítics de tots els partits van passar ahir al matí per l'hotel Corona de Tortosa, on es van allotjar els familiars dels bombers morts en l'incendi d'Horta de Sant Joan i on van rebre atenció psicològica abans d'anar al tanatori de l'hospital de Jesús per identificar els morts. Una identificació que es va anar fent de manera esglaonada, a mesura que els forenses havien practicat les autòpsies i els familiars estaven en condicions d'enfrontar-se a la delicada situació. En total, van ser uns quaranta familiars de les víctimes els que es van desplaçar des de Lleida fins a Tortosa, on van estar tancats fins a primera hora de la tarda en habitacions de l'hotel i van evitar el contacte tant amb l'allau de polítics com amb la premsa. De fet, els familiars han decidit celebrar els enterraments de manera individual i amb intimitat.
Tot i que no estava previst, la ministra de Defensa, Carme Chacón, i la de Medi Ambient, Elena Espinosa, es van traslladar des d'Horta de Sant Joan fins a l'hotel Corona abans de les dotze del migdia per expressar el condol als familiars, un condol que van fer arribar a través de l'equip de psicòlegs per desig dels familiars. «Avui és un dia de molt dolor i de reconeixement a tots els professionals que treballen en l'apagada d'incendis», va dir Chacón. El govern va decretar la jornada d'ahir dia de dol oficial i es va suspendre el ple del Parlament. Un dol que es va fer extensiu a molts municipis del país, entre els quals, evidentment, Horta de Sant Joan. A més de les ministres, també el president de la Generalitat, José Montilla; el vicepresident, Josep-Lluís Carod-Rovira; el conseller de Medi Ambient, Francesc Baltasar; el conseller d'Interior, Joan Saura; el president de CiU, Artur Mas, i un llarg etcètera van acostar-se ahir al Corona. Realment va ser una desfilada de càrrecs polítics, que en algun moment semblava un espectacle de circ.

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.