Dilluns, 13 de febrer del 2012

Torroella de Montgrí
l'Estartit
Tancar la finestra Tancar
Punt divers
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Comentaris 2 comentaris Enviar un comentari

L'amo d'una immobiliària d'Arenys fuig amb dos milions d'euros dels clients

Els Mossos busquen l'administrador que va dir en una carta que no podia pagar uns deutes

Les finques Synera amb el cartell de tancat per vacances. Foto: FOTO CEDIDA PER RÀDIO ARENYS.

Els Mossos busquen l'administrador de finques Synera d'Arenys de Mar, Francesc Sánchez Panadés, acusat d'haver estafat unes 240 comunitats de veïns del Maresme, la majoria d'Arenys de Mar. Els Mossos de moment estan recopilant denúncies d'afectats i calculen que l'estafa podria arribar als dos milions d'euros. Sánchez Parés va fugir la setmana passada amb la dona i el seu fill, segons va avançar Ràdio Arenys, després de vendre's la casa i d'haver enviat una capsa amb documentació de les comunitats a una gestoria d'Arenys de Mar, en què adjuntava una carta on reconeixia que fugia perquè no podia assumir uns deutes.

«Hi ha un cartell a la porta que diu que l'empresa està tancada per vacances. A dins del local ja no hi queda res, està buit», explica Maria Àngels Nadal, que és presidenta de dues comunitats de veïns afectades d'Arenys de Mar. «Al setembre havien de venir a canviar l'ascensor de l'edifici de la riera del Pare Fita, que ens ha costat 17.000 euros, però ara resulta que Sánchez no va pagar la instal·lació del nou ascensor i ha fugit amb els diners», explica Nadal, que ja ha presentat una denúncia contra Francesc Sánchez Panadés. Però a aquests 17.000 euros, cal sumar-hi 900 euros més que la comunitat va pagar per l'assegurança al gener i que ara Nadal ha descobert que l'administrador tampoc va pagar. De l'altra comunitat, al carrer de l'Església, l'administrador s'ha endut un fons de 1.000 euros amb els quals tenien previst pintar l'escala. Àlex Acero, un altre dels veïns afectats d'una altra comunitat de la riera del Pare Fita i regidor de Veïns Independents d'Arenys de Mar, encara no ha denunciat la suposada estafa. «De moment estem recopilant la documentació de tots els rebuts per esbrinar quina és la dimensió de l'estafa. Fa poc ens van rehabilitar la façana de l'edifici però en principi sembla que l'administrador va pagar les obres.»

De moment els Mossos d'Esquadra han començat a recollir les denúncies de diversos veïns i algunes comunitats, però encara és d'hora per saber el nombre d'afectats. Es calcula que unes 240 comunitats de veïns haurien estat víctimes de l'estafa, que podria arribar a superar els 2 milions d'euros. L'Ajuntament d'Arenys de Mar ja ha convocat per dilluns una trobada amb els afectats per oferir-los assessorament legal, ja que la majoria de veïns afectats són d'Arenys de Mar, on hi ha la seu de finques Synera, situada a la riera Bisbe Pol. També se sospita que altres comunitats de veïns d'Arenys de Munt i de Caldes d'Estrac estarien afectades, perquè també estaven administrades pel sospitós.

Una fugida planificada

Tot indica que Sánchez Panadés va organitzar bé la seva fugida. Un cop va vendre's la casa que tenia, a Arenys de Mar, i va cobrar tots els rebuts del mes de juliol, els seus clients ja no li han vist el pèl. Segons els veïns, tant ell com la seva dona, Jade Illescas, amb qui té un fill de 4 anys, que també han desaparegut, portaven un alt nivell de vida i és possible que haguessin acumulat deutes. El mateix Sánchez Panadés, abans de marxar, va admetre en una carta que marxava devent diners a diverses comunitats de veïns perquè estava carregat de deutes. La carta la va enviar a una gestoria d'Arenys de Mar, juntament amb una capsa plena de documentació de l'administració de finques.

Un únic compte

Quan Sánchez Panadés fa uns anys es va fer càrrec de la immobiliària, que havia regentat el seu pare, cada comunitat de veïns tenia un número de compte diferent, explica Maria Àngels Nadal, però després va crear un únic compte del qual ell era l'únic titular, en què barrejava la comptabilitat de totes les comunitats de veïns. D'aquesta manera, els afectats de l'estafa ni tan sols poden consultar ni saber quants diners els queden en el fons de la comunitat, tot i que tots sospiten que el compte bancari està buit i que els serà molt difícil que puguin recuperar els diners perduts. «Hem estat massa confiats, el coneixíem de fa anys i no vam sospitar que podia fer una cosa així», assenyala Nadal, que ara se sent «estafada i robada».

Al capdavant d'una ONG

Francesc Sánchez Panadés i Jade Illescas estaven al capdavant d'una ONG, Tale-Talamo, amb seu a Cubelles i Vilanova i la Geltrú. L'ONG, de la qual els dos fugitius van deixar la presidència fa molt pocs dies, es dedica a oferir assistència mèdica a països del Tercer Món, sobretot al Senegal. Els Mossos d'Esquadra hauran d'investigar ara els comptes de l'entitat, que disposa del suport d'associacions, empreses, institucions i voluntaris, ja que una de les empreses col·laboradores era l'administració de finques Synera. Ahir, aquest diari no va poder contactar amb el nou responsable de l'organització.

Darrera actualització ( Divendres, 7 d'agost del 2009 12:41 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

avatar Quim Cucurull Coll
Aquest Francesc Sanchez, és conegut en els ambients de l'alpinisme com Pako Sanchez, autor de diversos llibres de muntanya com "Massis del Carlit", "Muntanyes de Núria, Carançà i Vall de Ter". Si no l'ha tencada te una pàgina web
pakocrestas.com. Li soposaba que les seves habilitats per l'escalada, algun dia li podrian servir per rebentar pisos escalan parets, però resulta que ho ha fet com els bons lladres, muntant la paradeta i estefan a tot deu.
Quim. Arenys de Mar
avatar Nuria Ribas P
Ho llegeixo i no m’ho puc creure. Es com si estigues llegint la història de la meva comunitat!. A Figueres també tenim una Adminsitrador, bé…Administradora (en aquest cas) que ha estafat un munt de diners a comunitats majoritàriament de Figueres, tot i que n’hi ha de pobles del costat.La petita diferència es que aquesta senyora no ha “fugit” com aquest senyor d’Arenys de Mar. Res més lluny de la realitat. Ella continua passajant-se per Figueres, i amb el cap ben alt. Increible la poca vergonya que poden tenir algunes persones. Nosaltres ja no sabem què fer, ni si té sol.lució. És una sort que aquests veïns tinguin el suport de l’Ajuntament. No és el nostre cas. Persones com aquestes haurien de pagar per tot el què han fet. Núria. Figueres.
Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Enquesta

Enquesta: La tensió social que viu Grècia es traslladarà a altres països europeus?
La tensió social que viu Grècia es traslladarà a altres països europeus?
 

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook