El jutjat de Sant Feliu de Guíxols ha fet empresonar Aleksander Marku i Mario de Roco, dos veïns de Lloret a qui s'atribueixen 11 assalts a habitatges (tres de violents i vuit de silenciosos) del Baix Empordà, el Gironès i la Selva a través dels quals van obtenir un botí de més de dos milions d'euros entre diners i joies. Entre els assalts que se'ls imputa hi ha el perpetrat a la mansió de S'Agaró del banquer andorra Manuel Cerqueda i els robatoris amb violència a dos luxosos xalets de Blanes i Castell d'Aro. Els Mossos tenen identificat un tercer integrant de la banda de lladres i investiguen la destinació de les joies.
Mario de Roco, italià de 33 anys i Aleksander Marku, albanès de 32 anys, van ser atrapats dijous de la setmana passada a Lloret de Mar, poca estona després del robatori perpetrat en un habitatge de Cassà de la Selva. Els lladres van entrar de nit a la casa mentre la gent dormia i van agafar diners i algun altre objecte i també es van endur el cotxe, un BMW, dels amos de la casa. El vehicle precisament va ser la pista clau per localitzar els lladres a Lloret, on residien. Els Mossos, que ja seguien la pista de Marku i Roco des de feia setmanes, els van imputar vuit robatoris, dos d'ells, en grau de temptativa, pel sistema silenciós perpetrats des del juny a Castell-Platja d'Aro, Sant Feliu de Guíxols, Lloret de Mar, Begur, Quart i Cassà de la Selva. També els atribueixen tres assalts violents, que van tenir gran transcendència social aquesta estiu. Els imputen l'assalt perpetrat la matinada del dia 20 de juliol quan van assaltar un matrimoni alemany a la seva casa de vacances, a Blanes, d'on es van endur un botí de mig milió d'euros en joies. L'assalt, la matinada del dia 4 d'agost, a la mansió de S'Agaró del president del banc Andbanc d'Andorra, Manuel Cerqueda d'on els lladres es van endur 150 euros en efectiu però més de mig milió en joies. I el robatori violent a la casa d'un matrimoni gran que habiten un xalet a la zona del mas Semi que van ser sorpresos la matinada de dimecres passat per uns atracadors armats amb armes blanques que els van obligar a obrir la caixa forta, d'on van aconseguir un botí de 200.000 euros entre diners i joies, entre les quals una col·lecció d'una quinzena de rellotges força valuosos.
Els lladres acostumaven a llogar cotxes de gran cilindrada o bé robar cotxes de gamma alta a la casa de les seves víctimes que feien servir per anar a perpetrar altres assalts. Després abandonaven els vehicles. Els cotxes robats han pogut ser recuperats així com també el botí que acabaven de robar a Cassà de la Selva quan van ser detinguts, però, en canvi, els Mossos no han pogut localitzar la gran remesa de joies robades als xalets assaltats i estan investigant si les han introduït al mercat negre al país o si les han enviades a l'estranger a través d'altres membres de la banda. De moment, estan buscant un tercer home, que ja tenen identificat, que hauria participat en alguns dels robatoris violents, on les víctimes van relatar que eren tres les persones que els havien assaltat.
Els dos detinguts són a la presó de Figueres.

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.