Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Punt divers
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

Un nadó entre policies

L'agent amb el nadó les portes de l'Institut, dilluns. Foto: SPPME-CAT.

L'Ajuntament d'Argentona (Maresme) ha obligat una agent de la policia local a fer un curs de nou hores diàries a l'Institut de Seguretat Pública de Catalunya (ISPC), a Mollet del Vallès, tot i que a mitjan mes d'agost el mateix consistori li va concedir un permís de reducció d'un terç de la jornada laboral fins a mitjan 2010 i un de lactància fins a principi de l'any vinent perquè acabava de tenir un fill.

L'agent, que és funcionària en pràctiques de la policia local d'Argentona des del setembre del 2007, va rebre a principi de mes la notificació de l'Ajuntament en què se l'informava que el 14 de setembre havia d'anar a la presentació del curs de formació bàsica a l'Institut. La dona va presentar una instància en què exposava que acabava de rebre dos permisos per reduir la jornada laboral perquè acabava de ser mare, i va demanar que li ajornessin el curs fins a l'any 2010. Pocs dies després, el departament de Recursos Humans de l'Ajuntament li va comunicar verbalment, segons la versió de l'agent, que després de reunir-se el cap de la policia local i els delegats sindicals del consistori es va decidir que l'agent havia de fer «obligatòriament» el curs a l'Institut.

A l'Institut amb el nadó

La policia, que es diu Elia, va presentar-se dilluns a l'escola de Mollet del Vallès amb el seu nadó de quatre mesos, juntament amb el secretari general del Sindicat Professional de Policies Municipals d'Espanya-Catalunya (SPPME-CAT), Daniel Bel. El mosso de la porta no els va deixar passar i poc després un responsable de l'institut els va comunicar que no podien entrar al centre amb el nen. Quan l'Elia va trucar al cap de la policia local d'Argentona per explicar-li el que havia passat, el seu superior li va comunicar que el problema era de l'Institut de Seguretat Pública, segons l'agent.

Dimarts hi va haver una reunió entre el cap de la policia local, el regidor de Seguretat de l'Ajuntament d'Argentona i el secretari general del sindicat SPPME-CAT, però no es va arribar a cap acord, per la qual cosa l'agent s'haurà de presentar el 21 de setembre a l'Institut per començar el curs. Fonts de l'Institut de Seguretat Pública de Catalunya ja han assegurat que l'agent no podrà fer el curs perquè tots els alumnes han de fer 1.200 hores a l'escola i no poden entrar-hi amb el fill. Per la seva banda, el cap de la policia local d'Argentona, Pere Anglada, no ha volgut fer declaracions sobre els fets. Segons el sindicat SPPME-CAT, tant el consistori com el cap de la policia local al·leguen que la dona ha de fer el curs perquè si no «fa anar malament el servei», però sense especificar per què. Daniel Bel reclama a l'Ajuntament d'Argentona que apliqui el «sentit comú».

Darrera actualització ( Dijous, 17 de setembre del 2009 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter