Dilluns, 13 de febrer del 2012

Torroella de Montgrí
l'Estartit
Tancar la finestra Tancar
Punt divers
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

Condemnen quatre acusats enxampats a Celrà i a Begur amb tres tones d'haixix

Hi ha un culpable directe, un còmplice i dos subalterns, i falta un evadit de la justícia

El que inicialment va figurar a àmbit policial com la desarticulació d'una xarxa de narcotraficants que operava a tot Europa i a gran escala ha acabat amb una condemna de mínims per als quatre acusats que van ser enxampats, dos a Celrà i dos a Begur, amb tres tones d'haixix. Només un dels acusats, Ignacio Fernández Ramos, ha estat condemnat com a responsable directe d'un delicte de tràfic de drogues; un altre, Miguel Ángel Gago Ríos, com a còmplice; i Peter Lucraft i Raymond Kevin Liman, com a subalterns que cooperaven en l'empaquetament de la droga. Un cinquè acusat, Luis Berengena Redondo, està en rebel·lia.

L'operació policial va constar de vint-i-tres dies –del 16 de gener al 7 de febrer del 2007– d'estreta vigilància a cinc homes que es movien amb cotxes de lloguer i amb les plaques de les matrícules falsificades per diverses carreteres entre Begur i Celrà. En aquestes dues localitats els Mossos d'Esquadra també van controlar l'accés a dos locals en els quals es va trobar la droga comissada: 3.033,9 quilos d'haixix.

La primera detenció es va efectuar a Celrà el 2 de febrer del 2007 quan els agents van detenir Lucraft i Liman en un magatzem on hi havia 2.850 quilos d'haixix. Al cap de cinc dies la policia va detenir Fernández i Berengena en dos pisos de Begur. En l'escorcoll d'aquells pisos la policia hi va trobar 183,9 quilos d'haixix. Al cap d'uns dies d'haver-se efectuat aquestes detencions, el cinquè implicat, Gago, es va entregar a la policia perquè havia actuat com a còmplice perquè havia fet reserves de bitllets d'avió per a Fernández i havia llogat algun local per a ell.

El tribunal de la secció quarta de l'Audiència va condemnar ahir Ignacio Fernández a 4 anys de presó per tràfic de drogues i a 6 mesos de presó per un delicte continuat de furt de vehicles; Miguel Ángel Gago, a 1 any i 9 mesos de presó per còmplice en el delicte de tràfic de drogues, i Peter Lucraft i Raymond Kevin Liman, a 3 anys i un dia de presó perquè havien actuat de subalterns en el tràfic de drogues embalant, a canvi d'un sou, el producte que suposadament s'havia d'enviar a l'estranger. A aquests dos darrers se'ls van aplicar els atenuants d'haver confessat els fets i de drogoaddicció. A Gago se li va aplicar l'atenuant d'haver-se entregat voluntàriament i a Fernández, els atenuants de drogoaddicció i de reparació del dany perquè va ingressar en dipòsit al jutjat 1.700 euros per a possibles indemnitzacions.

Una organització vista i no vista

El ministeri fiscal va haver de qualificar dues vegades en un mes aquests fets perquè la primera vegada només demanava una pena de quatre anys i mig de presó per a cada acusat del delicte de tràfic de drogues. Més tard va canviar aquella primera qualificació i va introduir en el delicte de tràfic de drogues el subtipus agreujat d'haver actuat els acusats com a membres d'una organització o associació que té com a finalitat la difusió de substàncies estupefaents.

Aquesta segona qualificació del ministeri fiscal va ser la que va tenir en compte el jutge instructor a l'hora de dictar la interlocutòria d'obertura del judici oral contra els acusats.

Però ahir aquest subtipus agreujat va tornar a desaparèixer, cosa que va permetre que les parts acusadores i les defenses poguessin arribar a un acord sense haver de celebrar el judici. I d'aquesta manera no es va parlar més ni d'organització ni d'associació per traficar amb drogues i allò que inicialment podia suposar una condemna de quatre anys de presó per a cada acusat i que després va passar a poder ser de sis, va quedar en una pena de mínims.

Darrera actualització ( Dimecres, 14 d'octubre del 2009 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Enquesta

Enquesta: La tensió social que viu Grècia es traslladarà a altres països europeus?
La tensió social que viu Grècia es traslladarà a altres països europeus?
 

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook