La segona meitat de la dècada dels seixanta del segle passat ha passat a la història de l'automobilisme com l'època daurada de les curses de resistència, especialitat en què competien uns bellíssims prototips i que gaudia de notorietat com la fórmula 1. Aprofitant el canvi de reglamentació que va regir des del 1966 i la instauració de la categoria sport, Porsche va decidir crear el que havia de passar a la història com un dels biplaça que més bé han combinat senzillesa i efectivitat: el 906, denominat també Carrera 6.
Ferdinand Piëch, nét del creador de la marca i director del departament de competició, va posar punt final a les infructuoses sofisticacions del Porsche 904 (amb xassís monobuc) i va apostar per recuperar l'estructura tubular, dotar-la de les suspensions i frens del 904 i del motor de sis cilindres del 911 R de gran turisme, amb potència elevada fins a 210 CV. Tot això vestit amb una carrosseria d'aerodinàmica molt afinada i dimensions d'allò més compactes: 4,11 metres de llargada i només 98 centímetres d'altura.
El reglament de la categoria sport exigia un mínim de 50 unitats fabricades de cada model i Porsche en va construir 15 més. El Carrera 6 va debutar –inscrit com a prototip– en les 24 Hores de Daytona del 1966 i un parell de setmanes després va acabar quart absolut i va guanyar la categoria fins a 2.000 cc a les 12 Hores de Sebring, pilotat per Hans Herrmann, Gerard Mitter i Joe Buzzetta. El primer triomf absolut del Carrera 6 –i alhora d'un cotxe de la categoria sport al mundial de marques– va ser el 8 de maig a la Targa Florio, la peculiar cursa que es disputava en carreteres de Sicília. L'escenari ideal per a la lleugeresa (675 kg) i agilitat del 906. Curiosament, però, dos cotxes de l'equip oficial van col·lidir entre ells i la que se'n va endur la glòria va ser la unitat inscrita per la Scuderia Filipinetti i pilotada per Willy Mairesse i Herbert Müller. A les 24 Hores de Le Mans, només els poderosos Ford MKII van guanyar els 906 equipats per a l'ocasió amb carrosseria de cua llarga. A final de temporada, Porsche complia l'objectiu i era campiona del món sport.


































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.