Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Política
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

La majoria de municipis on es farà la consulta demanen que es canviï de data la manifestació falangista

Els ajuntaments al·leguen incompatibilitat amb les votacions o d'altres actes

Imatge d'una manifestació de caire ultradretà el 12 d'octubre de 2008 a Tarragona. / Foto: O. MOLET.

La major part dels cinc municipis de la demarcació on el 13 de desembre està prevista la celebració d'una consulta sobre la independència volen esquivar la coincidència de les votacions amb la manifestació que ha convocat a totes aquestes poblacions la Falange. En resposta a la notificació que dimarts els va enviar el Departament d'Interior, tres ajuntaments han sol·licitat que es canviï de data la convocatòria del partit ultradretà. Tan sols Montbrió del Camp no notificarà cap obstacle.

Ni Constantí, ni l'Arboç ni Almoster volen que el proper 13 de desembre coincideixin als carrers dels municipis la celebració de la consulta popular sobre la independència amb els actes en favor de la unitat de l'Estat espanyol impulsats pel partit ultradretà Falange Española de las JONS. Tots tres ajuntaments ja han respost la notificació d'Interior en què es demanava el seu parer sobre les convocatòries, i han demanat que no es permetin aquestes concentracions el mateix 13 de desembre.

Per tal de justificar una petició de canvi de data, alguns alcaldes es referien ahir a la coincidència amb altres actes tampoc relacionats amb la consulta. És el cas de l'Arboç, on aquell diumenge el municipi es troba immers en la Fira de Santa Llúcia, que omple d'actes la major part del nucli antic. «És inviable perquè ja és un dia que hi ha moltíssima gent al carrer i que s'ocupen diversos carrers del centre», va defensar l'alcalde arbocenc, Carles Ribé.

A Constantí, l'Ajuntament també ha al·legat unes raons similars, tot i que també destaca la incompatibilitat entre el desenvolupament normalitzat de la votació popular i la manifestació. «Ja hi ha previst un acte relacionat amb la Marató de TV3, i ells van demanar el permís abans», va detallar el batlle, Josep Maria Sabaté, que considera que la manifestació «es podria fer un altre dia».

Lloc poc adequat

L'alcalde d'Almoster, Àngel Xifré, fins i tot qüestiona l'emplaçament escollit pel partit falangista, el carrer Pare Aymamí, davant de l'Ajuntament. «No és el lloc adient, ja que no hi podran accedir en autobús», va dir Xifré. El batlle considera que «no és convenient» celebrar simultàniament els dos actes ja que «es tracta de públics molt diferents».

En la mateixa línia es va expressar ahir la plataforma Baix Camp Decideix, que coordina l'organització tant de la consulta almosterenca com de les de Maspujols i Montbrió del Camp. Segons la plataforma, la convocatòria és un «intent d'alterar la normalitat democràtica» i demana a la Generalitat que «prengui les mesures oportunes per garantir la seguretat i el dret a votar sense coaccions».

Menys problemes veuen a la possible manifestació falangista a l'Ajuntament de Montbrió del Camp. «En desconeixem els detalls, però si veiem que hi haurà problemes demanarem presència policial», va explicar l'alcalde, Xavier Escoda. A Maspujols, per la seva banda, el consistori no havia rebut ahir al matí ni la notificació d'Interior ni cap informació de la convocatòria per part de la Falange.

Darrera actualització ( Dijous, 3 de desembre del 2009 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter