Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Política
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

Vilafranca comença el camí

El 94,4% dels votants donen suport al sí en una jornada que, segons l'alcaldessa de Bergara, permet «començar a exercir l'autodeterminació»

L'alcalde de Vilafranca, votant ahir en la consulta sobre la independència. Foto: A. MERCADER.

«El temps és espanyol», deien ahir alguns membres de l'organització de la consulta a Vilafranca. El cert és que la pluja va acovardir en un primer moment alguns votants, però, de mica en mica, el degoteig es va fer notar. Al migdia, a l'ajuntament de Vilafranca hi havia cua per treure els certificats d'empadronament i el col·legi electoral que hi havia a l'envelat de la plaça de la Vila era ple de gent. Vilafranca va viure una jornada tranquil·la que va demostrar, una vegada més, que les conviccions es poden reivindicar de manera exemplar. A mig matí, un grup de joves guarnits amb banderes espanyoles va arribar a l'estació de Vilafranca, però el dispositiu de seguretat va funcionar a la perfecció i aquest grup va pujar al primer tren que sortia de Vilafranca en direcció a Barcelona.

La jornada va acabar amb un 23% de participació, una quantitat que els organitzadors consideren «justa». Els percentatges més elevats de participació es van concentrar al centre i al col·legi electoral de la Girada. El fet, però, que el 5,35% del cens ja hagués votat de manera anticipada va permetre als organitzadors tenir avantatge davant el fred i la pluja. Però malgrat això, l'exercici es va complir a la perfecció. El coordinador general de la comissió Vilafranca Decideix!, Fèlix Simon, va assegurar que ahir s'havia fet «un exercici de legitimitat que obre portes». Simon no entén com encara hi ha partits polítics que s'han oblidat que el poble és sobirà, en referència a les declaracions del secretari d'organització dels socialistes de Catalunya, José Zaragoza, dissabte. «El nostre camí és un altre», va dir Simon.

Fèlix Simon va participar juntament amb l'alcalde de Vilafranca, Pere Regull (CiU), en l'acte de cloenda que es va fer a l'ajuntament de Vilafranca. Regull es va mostrar orgullós i va defensar la consulta sobre la independència perquè «s'ha fet malgrat els entrebancs i el poc suport institucional». Aquesta consulta, va dir Regull, «és un èxit de la gent, de la seva il·lusió», i va tancar recordant que la independència «és un dret natural», que els catalans recorden cada vegada que han d'anar a pidolar per tirar endavant projectes d'infraestructures o han de defensar projectes de política lingüística.

Els observadors que van seguir en directe el procés a Vilafranca van destacar la importància d'aquesta consulta com un fet sense precedents. Xosé Manuel Beiras, expresident del BNG, va assegurar que «d'aquest missatge exemplar, tots n'han de prendre nota», ja que per ell, els resultats de la consulta són la prova que alguna cosa no va bé a l'Estat espanyol. Beiras va recordar el bloqueig del pla Ibarretxe i el «xou inquisitorial de l'Estatut» com a exemples de la manera de fer de l'Estat respecte a la resta de nacions. L'alcaldessa de Bergara, Agurne Barrusa, va ser encara més taxativa: «Avui els catalans heu començat a exercir l'autodeterminació. A partir d'ara ja no s'ha de demanar permís per a res.»

La jornada festiva, que es va veure trastocada per la pluja, va ser un èxit a la nit. A la sala de plens de l'ajuntament de Vilafranca hi va haver música a càrrec de l'Escola Municipal de Música i, després del recompte, el cava, a la plaça de la Vila va servir per posar el punt final a una festa que pot ser el principi d'un nou camí: el que porta cap a la independència real.

Darrera actualització ( Dilluns, 14 de desembre del 2009 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter