Uns quants centenars de vallesans posaran demà a Brussel·les el seu gra de sorra per mirar d'arribar a la xifra de 10.000 catalans manifestant-se per l'autodeterminació de Catalunya. El nombre exacte fa de mal dir, pel fet d'haver estat una iniciativa totalment assembleària i escampada pel boca-orella d'internet. Un seguit de persones han coordinat la difusió de la campanya i l'organització del transport a la major part de municipis de la comarca. Han aglutinat el gros de la convocatòria, però reconeixen que molta gent ha reservat el viatge pel seu compte –en avió, amb autocars que sortiran de Barcelona i, fins i tot, amb vehicles particulars–, de manera que no els poden comptabilitzar. Amb tot, han coincidit que el degoteig d'inscrits es va mantenir fins a l'últim moment, i al llarg de tota la setmana han estat pendents del telèfon per repartir gent entre les darreres places disponibles en autocars d'altres poblacions. Diversos regidors de la comarca, com ara els santcugatencs Raül Grangé i Toni Ramon (ERC) i el sabadellenc Isidre Soler (Entesa), seran avui a Brussel·les.
L'avantguarda de l'expedició catalana ja és a la capital de la UE, on ahir va lliurar el manifest a la seu del Parlament Europeu, però els primers vallesans sortiran aquesta tarda en autocar, amb més de quinze hores de trajecte fins a Brussel·les. A Sabadell, un parell d'autocars van sortir ahir a mitja tarda de l'estació d'autobusos, amb la previsió d'arribar-hi a primera hora d'aquest matí. La delegada sabadellenca, Àngels Folch, explicava que una cinquantena llarga de persones havien optat per l'autocar i que una seixantena farien el trajecte en avió, però que hi havia un grup de persones que, per exemple, volarien fins a Amsterdam i, des d'allà, anirien fins a Brussel·les en un cotxe llogat.
Els preus dels vols de baix cost s'havien disparat a mesura que s'omplien els avions, i en els últims dies un bitllet d'anada i tornada ja costava més de 600 euros. Una altra possibilitat, per a qui disposés de més dies de festa, era avançar l'anada o endarrerir la tornada. D'aquesta manera, van trobar vols a més bon preu i podran aprofitar per allargar l'estada a la capital belga.
Finalment, l'organització de la campanya va contractar un vol xàrter, tot i que també era una opció que s'escapava del pressupost mitjà de la majoria. Per això, Folch explicava que hi havia una altra colla de sabadellencs que havien decidit llogar un monovolum aquí, repartir les despeses del viatge i fer una mica de turisme.
La iniciativa s'havia presentat en diversos actes per tota la comarca. El president del Cercle d'Estudis Sobiranistes, el jurista Alfons López Tena, va aplegar més de 200 persones al Casal Pere Quart de Sabadell, i el filòleg i escriptor Toni Strubell, per posar-ne un altre exemple, també va participar en una xerrada a Palau-solità. El delegat d'aquesta darrera població, Isidre Pons, explicava dies enrere que han optat per sumar-se a l'expedició sabadellenca per fer pinya i, de passada, no haver d'agafar l'autocar a Barcelona.
A Terrassa, un dels delegats, Carles Oriach, explicava ahir des de l'autobús que tenien comptabilitzats una seixantena de persones que hi havien tramitat el viatge, per bé que el gros de la caravana terrassenca va partir de la Ciutat Comtal. L'expedició santcugatenca, amb Jaume Massanés com a coordinador, esperava arribar al centenar de mobilitzats, amb persones repartides en diversos autocars i, per exemple, una família d'onze membres que hi ha anat en avió. També ells van sortir ahir a la tarda del passeig Maria Cristina de Barcelona, i Massanés admetia que després de les trenta hores de viatge li caldran «estiraments» i s'estarà «uns quants dies sense pujar a cap vehicle de quatre rodes».

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.