Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Política
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

S'obre la porta a una quarta onada

La coordinadora per les consultes sobre la independència es planteja organitzar una altra tongada de referèndums el mes de juny

EL PUNT

Una quarta onada de consultes sobre la independència de Catalunya s'està gestant amb vista al mes de juny. Si fins ara només s'havia parlat del 13-D, el28-F, el 25-A i una possible data segregada per a Barcelona, en l'última assemblea de la coordinadora dels referèndums es va obrir la porta a ampliar les convocatòries perquè ciutats grans com ara Lleida, Terrassa o Cornellà s'hi afegeixin més enllà de l'abril, de manera que entre cada tongada es deixarà un marge de dos mesos per preparar la següent. La decisió final podria tancar-se el dia 30 d'aquest mes, que és quan es preveu una altra reunió general de coordinadores locals i entitats interessades, a Caldes de Montbui, coincidint amb una jornada de formació per als municipis del 28-F. L'organització no descarta que algunes poblacions més s'afegeixin a la segona onada, però es donen com a «bastant definitives» les 56 localitats previstes ara per ara, que suposen prop de 270.000 persones.

L'acte central de la campanya es farà el dia 21 de febrer al Vendrell, la capital del Baix Penedès, que és també el municipi més poblat de la segona tanda (amb uns 28.700 habitants). A més, el centre de dades es podria situar a Sant Quirze del Vallès, tot i que Molins de Rei, al Baix Llobregat, també hi està interessada.

Comissió d'immigració

L'altra gran novetat organitzativa del 28-F és la constitució d'una comissió específica dedicada a promoure la participació del col·lectiu immigrat, amb dret a sufragi sigui quin sigui el seu país d'origen. Només cal donar fe de l'empadronament per poder exercir el vot. Conscient del pes que podria arribar a tenir aquest sector, la coordinadora vol intensificar els esforços per atraure'l a les urnes, ja que participar en les consultes és un senyal d'integració i una oportunitat que en altres conteses electorals no està contemplada. En aquesta ocasió, les Terres de l'Ebre (amb Xerta) i el Priorat (amb la Torre de Fontaubella) s'estrenaran en les consultes, després que el 13-D en quedessin al marge. També Rupit s'afegeix al carro dels municipis osonencs que ja van pronunciar-se. Pel que fa a capitals de comarca, a part del Vendrell igualment organitzaran consultes Montblanc (Conca de Barberà) i la Bisbal (Baix Empordà). Amb la convocatòria del febrer, la taca d'oli independentista s'haurà estès fins a 224 municipis i ja n'hi ha més de vuitanta d'interessats a emular l'experiència. Martorell Decideix ha estat l'última comissió local que s'ha constituït i ha recollit el suport de l'alcalde i president de l'Associació Catalana de Municipis, Salvador Esteve (CiU).


L'organització posarà èmfasi en el foment de la participació de la immigració en les properes convocatòries

Darrera actualització ( Dilluns, 25 de gener del 2010 18:28 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter