Diumenge, 12 de febrer del 2012

Tancar la finestra Tancar
Política
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

El govern de Sitges defensa la legalitat de la restauració dels museus i demana «rigor» a l'oposició

CiU, PP, NH i AxS volen rendibilitzar políticament el projecte, segons PSC i ICV

Les crítiques de CiU, el PP, NH i AxS sobre el projecte de restauració dels museus de Sitges respon a la voluntat de treure'n «rendiment polític» a través de la polèmica, segons el govern local (PSC i ICV). L'equip de govern acusa els quatre grups de l'oposició de sumar-se a les veus crítiques amb la rehabilitació, tot i haver acceptat inicialment el projecte i no haver presentat al·legacions. El govern també desmenteix que el projecte incompleixi la normativa sobre la protecció prevista en el catàleg.

El projecte de restauració, condicionament i remodelació del Museu Maricel de Mar, Can Rocamora i el Museu Cau Ferrat, redactat per l'arquitecte Josep Emili Hernández-Cros, «resol un problema d'accés per a persones que ara ho tenen complicat», segons explica el portaveu del PSC a l'Ajuntament de Sitges, Armand Paco. La galeria de vidre amb rampes que s'instal·larà a la façana marítima –que no aprova un col·lectiu de ciutadans crític amb el projecte– pretén fer accessible el conjunt museístic a les persones amb problemes de mobilitat.

«Joc dels disbarats»

A les crítiques de CiU, el PP, Nou Horitzó i Acció per Sitges sobre la falta d'alternatives a la galeria i la manca de participació política i ciutadana, el portaveu del PSC respon que «quan això es va tramitar tothom hi estava d'acord». «Ara toca dir una altra cosa?», es pregunta Paco, que assegura que l'oposició ha entrat en «un joc dels disbarats» per tal d'obtenir «un rendiment polític».

«M'he ofert a donar tota la informació que calgués», sosté el regidor, que també destaca que en un principi el govern va tenir «la deferència d'explicar al cap de l'oposició, Miquel Forns [CiU]», el projecte, sense rebre crítiques, i que, posteriorment, en una junta de portaveus, es va donar a conèixer «la solució arquitectònica» a l'oposició. «Demano una mica de rigor i valentia», diu Paco a l'oposició.

El regidor recorda que durant el període d'exposició pública no s'han presentat al·legacions, i defensa que a la ciutadania «se l'ha informat que es vol rehabilitar els museus». Segons ell, en un projecte «estrictament tècnic» s'ha de «deixar parlar els tècnics». Armand Paco sosté que si la tramitació, a càrrec del Consorci del Patrimoni i la Diputació, «es va fer d'una manera discreta» va ser «perquè es necessitava tenir els diners per a la remodelació», amb un pressupost d'uns 10 milions d'euros.

El regidor desmenteix que el projecte de rehabilitació incompleixi la normativa referida a la protecció del conjunt museístic, incloent-hi la casa Rocamora, tal com ha assegurat una de les membres del col·lectiu de ciutadans que desaprova el projecte, Beli Artigas. La façana marítima «no té cap protecció específica» en el pla especial del catàleg del patrimoni de Sitges, segons Paco. A més, el portaveu del PSC diu que en aquesta façana posterior «ja s'han fet moltes actuacions per permetre l'entrada de més llum», i per «protegir» els edificis de la humitat provocada pel mar.

El portaveu d'ICV i regidor de Cultura, Gabi Serrano, insisteix en el fet que el Departament de Cultura de la Generalitat, a través d'una comissió del patrimoni, ha donat el vistiplau al projecte. «El projecte serà molt bo. Hem de tenir molta confiança en l'arquitecte», afirma Serrano. El regidor d'ICV recorda que a finals de l'any passat el ple va aprovar el permís perquè es puguin fer les obres de rehabilitació al Cau Ferrat «per unanimitat». El regidor de Cultura veu un «oportunisme i una manca de responsabilitat política» en l'actitud dels quatre grups de l'oposició.


LES FRASES

ARMAND PACO
portaveu del psc
«Entren en un joc dels disbarats que obeeix, suposo, a treure'n rendiment polític. Jo m'he ofert a donar tota la informació que calgués. A la ciutadania se l'ha informat. Ningú no ha fet cap al·legació»
GABI SERRANO
portaveu d'icv
«És molt poc ètic que ara canviïn d'opinió perquè algú protesta. Hem de tenir molta confiança en l'arquitecte, que coneix molt bé els edificis del nostre poble. Aquest és un projecte molt bo»
Darrera actualització ( Divendres, 5 de febrer del 2010 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Barcelona/Local la pàgina d'entrada

Enquesta

Enquesta: Creieu que hi haurà una vaga general contra la reforma laboral?
Creieu que hi haurà una vaga general contra la reforma laboral?
 

Tradueix-nos - Translate