Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Política
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

Sobiranisme popular, segon assalt

Gairebé 300.000 catalans estan cridats a votar avui en un procés que es vol culminar amb Barcelona i forçar un referèndum nacional vinculant

Els municipis del 28-F

Talamanca, Vilada, Oristà i Boadella i les Escaules són els quatre darrers municipis que s'han afegit al carro del 28-F a darrera hora i que han arrodonit el nombre a vuitanta localitats, és a dir, gairebé 300.000 persones cridades a votar. Inicialment, només es preveia una quarantena de pobles per al 28-F i el fet que s'hagin doblat dóna fe, per la coordinadora, de la vitalitat de la iniciativa. Les dues primeres onades apleguen 248 municipis, però n'hi ha 150 més que ja treballen per organitzar referèndums. La propera convocatòria serà el 25 d'abril, que precedirà el 20 de juny. El procés es tancarà amb Barcelona, encara sense data. A la capital, la major part dels districtes ja han constituït les comissions, però es vol parcel·lar encara més l'estructura organitzativa i crear una comissió per cada barri. L'objectiu final del procés és forçar un referèndum vinculant arreu del territori convocat pel Parlament. «La darrera onada serà la del referèndum oficial», assegura un dels membres de la coordinadora, Uriel Bertran.

Mentre això no passa, de mica en mica es van implicant en la iniciativa comarques que, fins ara, s'hi han resistit, com són el Priorat i el Baix Ebre. Si d'alguna cosa està orgullosa la coordinadora és d'haver afegit Xerta a les consultes, de qui esperen que faci d'epicentre de l'expansió sobiranista per les Terres de l'Ebre, talment com Arenys de Munt per tot Catalunya. La zona més activa del 28-F serà el Baix Empordà, amb 9 pobles a punt perquè hi votin més de 46.000 persones. El Solsonès també s'hi ha abocat, amb 7 municipis. El Vendrell i Molins de Rei substitueixen Sant Cugat del Vallès i Vilanova i la Geltrú com a municipis més poblats. A l'altre extrem hi ha Sales de Llierca, amb 104 persones.

També destaca la tasca desenvolupada al Baix Llobregat, on 3 localitats acompanyaran el Papiol, que va consultar la ciutadania el 13-D. A la Garrotxa, només hi queda la capital, Olot, per participar-hi (el 25-A), i a Osona, on el 95% de la població ja s'ha pronunciat, avui s'hi adhereixen 2 municipis més.

I el Pirineu de Lleida?

L'assignatura pendent continua sent el Pirineu lleidatà. Les comarques que encara no han fet cap referèndum són els Pallars, l'Alt Urgell, la Segarra, la Terra Alta, el Montsià, la Ribera d'Ebre, l'Alt Camp, la Val d'Aran i el Barcelonès. Ara bé, en la tercera onada, està previst que es facin referèndums en més d'un centenar de municipis, i això afecta gairebé totes les comarques. En la tercera onada, s'hi esperen ciutats de rellevància com són Girona, Lleida, Reus, Manresa, Figueres, la Seu d'Urgell, Valls o Cervera.

Darrera actualització ( Dilluns, 1 de març del 2010 16:27 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter