Dilluns, 13 de febrer del 2012

Torroella de Montgrí
l'Estartit
Tancar la finestra Tancar
Política
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Comentaris 1 comentari Enviar un comentari

Santa Coloma adjudicarà per tercera vegada el projecte del mercat del Fondo, esquitxat pel «cas Pretòria»

Tot i així, fonts municipals asseguren que les obres començaran d'aquí a 3 o 4 mesos

El solar on es construirà el nou mercat del Fondo, en una imatge d'arxiu / Foto: I. M.

L'Ajuntament de Santa Coloma adjudicarà per tercera vegada el projecte del mercat del Fondo, esquitxat pel cas Pretòria, després d'admetre el recurs de dues de les empreses concursants que van ser rebutjades en considerar que no podien garantir l'execució de l'obra. Ara, un informe del gerent municipal insta el consistori a valorar les propostes. Tot i que s'haurà d'iniciar de nou el procés de contractació, fonts municipals afirmen que les obres de l'equipament, començaran d'aquí a 3 o 4 mesos.

L'informe del gerent de l'Ajuntament insta la mesa de contractació a valorar de nou les propostes econòmiques de Vias y Construcciones SA i Copisa. Són dues de les empreses que es van presentar a concurs el mes de setembre passat per desenvolupar el projecte del mercat del Fondo i que van ser descartades en detriment de l'UTE formada per CRC Obras y Servicios i Grupo Ánfora, que més tard Garzón va vincular amb la trama del cas Pretòria a través de l'exregidor socialista d'Urbanisme de Sant Andreu de Llavaneres, Antoni Jiménez.

L'Ajuntament de Santa Coloma ha admès els recursos de les dues empreses, les propostes de les quals van ser rebutjades perquè no garantien l'execució de les obres. «Els tècnics que en el seu moment van valorar les propostes van entendre que les baixes que realitzaven eren temeràries i que podien generar problemes per desenvolupar l'obra», explica el tinent d'alcalde de Serveis Territorials, Esteve Serrano (PSC). Amb tot, l'Ajuntament haurà de valorar de nou les propostes d'aquestes dues empreses i de la resta, una trentena, que es van presentar al segon concurs, convocat fa sis mesos. Aquesta operació donarà al consistori la possibilitat de treure's de sobre l'UTE guanyadora, esquitxada per corrupció. De fet, l'adjudicatària del primer concurs, Edisan –que va abandonar el projecte del Fondo després de fer concurs de creditors–, també té connexió amb el cas Pretòria: l'exregidor socialista Luis García Sáez, Luigi, imputat pel cas, n'era accionista.

Accelerar el procés

La intenció de l'Ajuntament és accelerar el projecte del mercat, ara que també s'ha desbloquejat la subvenció del Ministeri de Cultura per fer-hi la biblioteca del barri. A finals d'aquest mes, es podria decidir de manera provisional i per tercera vegada l'empresa encarregada del projecte, i a l'abril, amb un període d'al·legacions al mig, de manera definitiva. Fonts municipals calculen que les obres del macroequipament del Fondo començaran abans de l'estiu, d'aquí a 3 o 4 mesos.

D'altra banda, ahir va prendre possessió del càrrec el nou interventor municipal, Aurelio Corella Colás, en substitució de Maite Carol. Des de fa 30 anys, Corella és funcionari d'administració local amb habilitació de caràcter estatal.

Darrera actualització ( Dimarts, 2 de març del 2010 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

avatar Jaume Abelló Teruel (Santa Coloma de Gramenet)
L’empresa COPISA va constituir una UTE amb l’empresa Fomento de Construcciones y Contratas SA, amb la denominació (UTE Constatí), en la què el càrrec de gerent va recaure amb la persona d’en Ramon Peñaranda Font, actualment director general del grup PROINOSA.

L’empresa COPISA, actualment té set sucursals de negocis a tot l’Estat Espanyol. En concret una d’aquestes es troba al carrer Gremi Fusters, número 33, del polígon Industrial de Son Castelló de la ciutat de Palma de Mallorca. Aquesta adreça social va ser compartida fins l’1 de juliol de 2009 amb l’empresa Drago Sub SA, que té com a càrrecs socials i president el mateixos que els actuals del grup PROINOSA.

Tanmateix l’actual director general de grup PROINOSA, en Ramón Peñaranda Font, va ser nomenat amb data 13 de juliol de 2.009, conseller delegat de l’empresa Drago Sub SA.

No mes MENTIRAS del ajuntament. COPISA = PROINOSA.
Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Enquesta

Enquesta: La tensió social que viu Grècia es traslladarà a altres països europeus?
La tensió social que viu Grècia es traslladarà a altres països europeus?
 

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook