Diumenge que vé, la segona volta de les elecccions regionals al Llenguadoc-Rosselló es decidirà entre tres llistes: la de Georges Frêche, que encapçala la primera volta amb més d'un 33 per cent dels vots, la de l'UMP en segona posició amb un 19 per cent, i el Front National que crea la sorpresa a nivell estatal com a quarta força política, però que aquí se situa al tercer lloc amb un 13 per cent. Ahir però, la primera xifra que destacava era la feble participació: només un 50 per cent dels electors de la regió van anar a votar.
Però ni l'abstenció, ni una exclusió del Partit socialista, ni una fama d'anti-català han impedit Georges Frêches de situar-se com a gran vencedor d'aquesta primera volta tant a Catalunya Nord com al Llenguadoc Rosselló. La perspectiva d'una unió de l'esquerra anti-Frêche (Europe Ecologie, Front de Gauche i Parti Socialiste), queda reduïda al no res, ja que cap d'aquestes llistes supera la barra del 10 per cent de vots, indispensable per accedir a la segona volta. Tot apunta doncs que Georges Frêche continuarà sent el president de la regió.
Entre les candidats «catalanistes» entrevistats per El Punt durant la campanya electoral, ni ERC, ni CDC, ni la candidatura de Pere Manzanares podran ser doncs a la segona volta. Unitat Catalana sí que té una representant a la llista UMP que serà a la segona volta, però en posició no-elegible; Marcel Mateu queda ben situat a la llista vencedora i encapçalada per Christian Bourquin. L'extrema dreta que semblava a la baixa en els comicis d'aquests últims anys, torna a aixecar el cap i s'aprofita de l'abstenció i el desinterés dels electors per les institucions regiionals. A la regió Llenguadoc-Rosselló, el Front National supera fins i tot Europe Ecologie , i es posiciona com a tercera força políticade la regió amb un 13 per cent de vots.

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.