El president del Parlament Europeu, Jerzy Buzek, va condemnar ahir la brutalitat policial contra les Dames de Blanc a Cuba i va exigir al règim de Castro l'alliberament de tots els presos polítics. Les Dames de Blanc es van manifestar pacíficament ahir per quart dia consecutiu després d'haver estat durament reprimides per la policia cubana.
«Insto amb urgència el govern cubà a deixar de fustigar les persones que es manifesten per la llibertat», va assenyalar Buzek en un comunicat sobre l'actuació de les forces de seguretat cubanes contra una trentena de Dames de Blanc. Aquest col·lectiu va ser guardonat el 2005 amb el premi Sajarov, que concedeix cada any el Parlament Europeu a defensors de la llibertat i la democràcia. «Fa cinc anys que esperen poder entregar el premi a les Dames de Blanc, que continuen sense tenir permís per sortir del seu país», va lamentar Buzek, el qual va explicar que el Parlament Europeu està molt preocupat per la situació dels presos polítics a Cuba després de la mort d'Orlando Zapata i, en especial, per l'alarmant estat del periodista Guillermo Fariñas. «No podem permetre una altra mort a Cuba», va dir.
Després de quatre dies de repressió contra les Dames de Blanc, que agrupa els familiars dels presos polítics, i els dissidents que protesten pel setè aniversari de l'onada repressiva del 2003, el govern cubà els ha acusat de «grupuscles contrarevolucionaris» que tenen el suport de «cervells que treballen per al mal». Les Dames de Blanc van ser obligades de mala manera a pujar en un autobús perquè aturessin la seva protesta. El règim castrista va acusar diplomàtics europeus i nord-americans de participar en els actes de «provocació antirevolucionària» perquè eren presents en la marxa de les Dones de Blanc.
D'altra banda, el manifest penjat a internet en els blocs orlandozapatatamayo.blogspot.com i firmasjamaylibertad.com/ozt/, que exigeix l'alliberament dels presos polítics i el respecte als drets humans a Cuba, ha aconseguit quasi 18.000 firmes. Entre els signants hi ha el cineasta Fernando Trueba, l'hispanista Ian Gibson, la periodista Maruja Torres i l'actor Andy García.

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.