Dilluns, 13 de febrer del 2012

Torroella de Montgrí
l'Estartit
Tancar la finestra Tancar
Política
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

Montilla fa una crida a la gent gran per frenar CiU i remuntar en les enquestes

El primer secretari del PSC canvia d'estratègia i entra de ple en la precampanya electoral amb un míting amb 3.000 jubilats

El primer secretari del PSC, ahir a la Fira de Barcelona. Foto: ACN.

El PSC ha decidit no esperar més temps per irrompre en la precampanya electoral, que fa setmanes que CiU caldeja, i combatre així les enquestes, que preveuen un retrocés per als socialistes. Tot i que José Montilla no serà designat candidat fins a l'abril, el president de la Generalitat va protagonitzar ahir un míting amb prop de 3.000 jubilats que omplien un pavelló de la Fira de Barcelona. Pensions, viduïtat, dependència i serveis socials van ser els eixos d'un acte en què Montilla va reclamar el paper actiu de la gent gran per combatre la crisi i estendre les bondats del govern. Mentrestant, Artur Mas atribuïa el gir del PSC i l'avançament de la proclamació de Montilla, que es preveia per a l'estiu, al fet que a Catalunya hi ha «ganes de canvi».

Si fa gairebé dos mesos era Artur Mas qui omplia el pavelló de la Vall d'Hebron amb 4.000 persones, ahir qui feia una demostració de força era José Montilla, que ha decidit passar a l'acció per no perdre pistonada en relació amb unes enquestes que pronostiquen un retrocés del tripartit. Sense cap referència a l'actualitat ni crítiques a CiU, Montilla va dedicar-se a desglossar l'obra de govern: dos hospitals per any, dos equipaments d'atenció primària cada tres setmanes, el 80% de la xarxa de transport públic adaptada, ascensors per a 20.000 llars... «Els socialistes comptem amb la gent gran del país per fer front a la crisi», va dir Montilla a la concurrència. «Gràcies per l'esforç, la col·laboració, l'exemple, el sacrifici i la feina perquè a Catalunya continuem tenint un govern de progrés», va dir per cloure l'acte, en una crida a estendre el missatge.

El President va passejar-se pel pavelló deixant-se saludar, petonejar i fotografiar pels assistents, principalment persones més grans de 60 anys arribades d'arreu de Catalunya i que posteriorment es van quedar a dinar. Posant en valor el discurs socialdemòcrata, Montilla va llançar propostes relacionades amb els serveis socials, com ara l'ampliació del programa de suport als cuidadors no professionals, l'obertura de cinc centres d'autonomia personal per atendre 16.000 persones, l'ampliació dels serveis a què tenen accés els pensionistes, la creació d'un miler de places de residència al Barcelonès, el Baix Llobregat i el Vallès Occidental i l'extensió dels serveis d'atenció a domicili amb un 40% més d'hores, entre altres millores.

Desplegament territorial

A partir d'ara, els socialistes faran un seguit d'actes com el d'ahir, sectorials, arreu del territori, per contrarestar el tour de force que Artur Mas ha posat en pràctica amb el desplegament del llançament dels caps de llista de la federació a Girona, Tarragona i Lleida. Es volen mobilitzar col·lectius d'electors potencials com el de la gent gran. Montilla, però, serà el darrer dels candidats nomenats, en un consell nacional del partit que tindrà lloc el dissabte 17 d'abril.

De fet, els plans inicials per catapultar Montilla com a candidat preveien la designació per a l'estiu, en part per no generar una imatge d'electoralisme en els actes del President. Els estrategs socialistes han decidit rectificar per evitar que arreli la sensació de derrota, malgrat que ja d'entrada van intentar treure partit del fet que Montilla parteix en segona posició, per mirar de desmobilitzar els votants confiats de CiU. El PSC posa l'accent a combatre la crisi econòmica, conscient que els partits que donen suport al govern podrien acabar pagant-ne els plats trencats a les urnes, en les eleccions de la tardor.

La presidenta del PP insta Montilla a «no enganyar» els pensionistes

El PP considera que José Montilla va enganyar els pensionistes en l'acte d'ahir. La presidenta popular, Alícia Sánchez-Camacho, va afirmar que José Luis Rodríguez Zapatero, amb el president de Catalunya com a «còmplice», «posa en perill la qualitat de vida dels jubilats» pels efectes de la pujada de l'IVA que el govern del PSOE vol aplicar. «Practiquen la política de l'engany, i els pensionistes no se'n poden refiar», va considerar Sánchez-Camacho, que va lamentar que tant Rodríguez Zapatero com Montilla «es burlen de milers de pensionistes, ocultant-los la realitat de la pujada d'impostos, ja que la realitat és que a partir d'ara els costarà més arribar a final de mes».

D'altra banda, fonts del PP es mostren convençudes que el partit serà una força decisiva per determinar qui hi haurà al capdavant de la Generalitat després de les eleccions. El partit està disposat a arribar a acords amb altres formacions, però diu que el seu suport no serà «gratuït».

Darrera actualització ( Diumenge, 21 de març del 2010 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Enquesta

Enquesta: La tensió social que viu Grècia es traslladarà a altres països europeus?
La tensió social que viu Grècia es traslladarà a altres països europeus?
 

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook