Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Política
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

Reus lidera l'onada de consultes populars més prolífica fins ara al Camp i l'Ebre

Més de 211.000 persones de trenta poblacions de la demarcació estan cridades a votar al referèndum sobre la independència

Un veí del Vendrell dipositant el seu vot el passat 28 de febrer, que és quan hi va haver la segona tanda. Foto: MARTA MARTÍNEZ.

La tongada més multitudinària. Així és la tercera onada de consultes populars sobre la independència de Catalunya que se celebra avui en 30 municipis de la demarcació de Tarragona, on, en cada tanda, ha anat creixent de forma exponencial el nombre de localitats que s'han afegit a la iniciativa d'afirmació catalanista: mentre que en la primera diada de referèndums, el 13 de desembre del 2009, hi havia uns 13.000 veïns i veïnes del Camp i l'Ebre cridats a les urnes, al febrer d'aquest any en van ser 45.000, i en aquesta ocasió són 211.594 les persones que poden dir la seva sobre el futur del país. També avui, totes les mirades se centren en Reus ja que, a més de realitzar-s'hi la consulta, és la ciutat de Catalunya des d'on es farà el seguiment electoral de la jornada.

Una jornada festiva i reivindicativa és la que es viu avui en trenta municipis de la demarcació de Tarragona que s'han apuntat a aquesta tercera onada de consultes sobiranistes. Com a la resta de Catalunya, aquesta és una tongada clau al Camp i l'Ebre perquè és la més gran en xifres en comparació amb les dues anteriors. En aquest sentit, de les sis localitats que van ser pioneres al territori a citar els seus 13.000 habitants a les urnes, el 13 de desembre del 2009, s'ha passat, en aquesta ocasió, als més de 211.000 veïns i veïnes més grans de 16 anys que tenen la possibilitat de dipositar la papereta i deixar constància de la seva opinió sobre el futur del país. D'entre les trenta poblacions, Reus és la ciutat més gran en nombre de votants (88.060), i una de les capitals de comarca que, juntament amb Valls, esperen avui que els habitants responguin amb un alt grau de participació.

El Baix Camp és la comarca amb més representació, amb deu localitats en què s'ha tirat endavant la iniciativa, vertebrada des de la societat civil. A més de Reus, també hi celebren el referèndum Arbolí, Botarell, Cambrils, Castellvell del Camp, Colldejou, les Borges del Camp, l'Argentera, la Selva del Camp i Riudoms. A poca distància, pel que fa al nombre de persones convocades, hi ha el Priorat, on poden votar els ciutadans de Capçanes, Cornudella de Montsant, els Guiamets, Poboleda, Porrera, la Vilella Alta i la Vilella Baixa. D'altra banda, al Tarragonès també segueixen avui l'estela iniciada a Arenys de Munt les poblacions d'Altafulla, el Morell, la Secuita, Torredembarra i Vila-seca; a la Conca de Barberà, Blancafort, Santa Coloma de Queralt i Vimbodí i Poblet; a l'Alt Camp, Valls i el Pla de Santa Maria, i al Baix Penedès, Bonastre. Paral·lelament, la iniciativa no acaba de prendre volada, ara per ara, a l'Ebre, ja que només hi ha dos municipis mobilitzats: Alcanar i Ulldecona.

Seguiment de tot el país

Reus és la segona ciutat més gran en nombre de votants que du a terme aquest exercici democràtic, al darrere de Lleida. La implicació que han demostrat els membres de la plataforma Reus Decideix a l'hora d'organitzar el referèndum ha fet que avui la ciutat sigui protagonista, ja que la Coordinadora Nacional ha habilitat un lloc de treball al Centre de Lectura, d'es d'on es durà a terme el seguiment de com evoluciona la diada als 212 municipis catalans que han convocat els seus habitants. D'altra banda, els més de cinquanta observadors internacionals que s'han desplaçat a Catalunya per certificar el rigor del procés acabaran la jornada electoral a Reus. Com a curiositat, el primer en arribar al país, el passat dimecres, va ser Edgardo Vázquez Rivera, director de la campanya de Barack Obama a Puerto Rico.

Incorporació del vot electrònic

Els membres de la plataforma Reus Decideix, que s'han encarregat d'organitzar la consulta d'avui a la ciutat, han instal·lat una urna electrònica al centre de Lectura que permetrà votar amb aquest sistema. En aquest mateix punt hi ha instal·lats els integrants de la Coordinadora Nacional per realitzar el seguiment de la jornada. Es preveu que a les dotze del migdia facin les primeres valoracions de la diada. A continuació, tant a les dues del migdia com a les quatre i a les sis de la tarda, s'informarà de com evoluciona la participació i, finalment, a partir de les vuit del vespre es donaran a conèixer els resultats finals de la consulta a tot el país.

Darrera actualització ( Diumenge, 25 d'abril del 2010 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter