Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Política
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari
Bulgària

Els búlgars van fent els deures

Bulgària, juntament amb Romania, va entrar a formar part de la Unió Europea l'1 de gener del 2007, en la que ha estat fins ara l'última ampliació comunitària. Durant la transició per poder entrar al club europeu, Bulgària va haver de fer un esforç important per adaptar el sistema estatal postcomunista i la seva economia a les exigències occidentals. Això va significar un esforç enorme, però al final va complir les expectatives i va poder entrar al club sense gaires dificultats. Ja integrats, encara que molt distanciats dels paràmetres mitjans comunitaris, els búlgars continuen fent els deures a bon ritme. El vicepresident de la Comissió Europea, Günter Verheugen, l'estiu passat va lloar l'esforç dels búlgars per caminar al ritme europeu. El potencial del país és enorme i moltes empreses europees fa temps que se n'han adonat. Queden per resoldre aspectes que, quan Bulgària ja era candidata, van dificultar-ne l'entrada a la UE, com ara la corrupció i la criminalitat. Des de Brussel·les s'ha exigit sempre més esforç en aquest sentit, i Bulgària n'és conscient. Per això recentment va crear l'Agència Estatal de Seguretat Nacional i va reformar el Ministeri de l'Interior. Per això la Comissió Europea controla molt els diners que s'entreguen a Bulgària, perquè acabin complint els objectius proposats i no es desviïn. L'any passat es van detectar irregularitats en la gestió dels fons europeus, i la CE vol garanties que això no es repeteixi, amb l'amenaça de congelar-los. La CE vigilarà també si aquestes reformes donen resultats concrets per investigar, perseguir i posar davant la justícia casos de corrupció en els alts nivells del poder i la delinqüència organitzada.

Falta també un esforç més gran per incrementar la innovació i la competitivitat en l'àmbit econòmic, incentivar el desenvolupament de la petita i mitjana empresa i disminuir la burocràcia. La crisi econòmica ha frenat un creixement que ha canviat el país en pocs anys. De moment, però, de mica en mica, la resta d'estats de la UE van obrint les portes als treballadors búlgars, que, per diferència de sou, prefereixen anar a l'estranger. Tot per sortir del furgó de cua dels països més pobres de la UE.

Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter