El govern de Jordi Hereu ha tancat en fals la crisi interna que se li ha obert arran de les imputacions de Ramon García-Bragado i Ramon Massaguer per l'afer del Palau de la Música. En una maniobra d'alt risc que queda absolutament supeditada a l'evolució de la instrucció judicial del cas, l'alcalde i el seu equip han decidit apartar ambdós alts càrrecs municipals només de les seves competències en urbanisme. Per contra, García-Bragado previsiblement continuarà com a tinent d'alcalde i tenint el control directe de carteres estratègiques com Règim Interior. Una dimissió, per tant, només a mitges i que Hereu va voler remarcar que té caràcter «provisional». És a dir, en l'hipotètic cas que la imputació dels dos acabi en no res, tornaran a assumir les responsabilitats ara perdudes.
En tres mesos, només tres mesos, el bipartit municipal ha sofert tres estocades duríssimes en forma de dimissions, o destitucions, que deixen l'executiu en una situació d'extrema vulnerabilitat. Primer va ser la renúncia d'Itziar González com a regidora de Ciutat Vella. Després la de Carles Martí com a primer tinent d'alcalde arran del despropòsit de la Diagonal i, ahir, va ser el torn de Ramon García-Bragado a conseqüència de la seva imputació judicial en la causa de l'hotel del Palau.
Aquest últim cas, però, és una paradoxa sorprenent. I és que García-Bragado marxa, però per quedar-se. Una equació aparentment impossible, però que s'explica pel fet que l'edil només ha estat rellevat d'una part de les seves competències i, a més, amb caràcter temporal. El mateix regidor va explicar ahir, després d'una compareixença amb l'alcalde Hereu, que el cessament afectarà únicament la matèria d'urbanisme «ja que les responsabilitats en aquest àmbit requereixen una relació freqüent amb el sector i, amb la situació processal en què ara em trobo, això no és el més idoni». A la pràctica això vol dir que continuarà com a regidor i conservarà plens poders en la cartera de règim interior, i molt probablement també en la d'infraestructures. Pel que fa la quarta tinença d'alcaldia que ara posseeix, García-Bragado va apuntar que la decisió sobre la seva continuïtat és a les mans de l'alcalde. En el cas de Ramon Massaguer, ara gerent de la regidoria, s'adoptarà la mateixa fórmula. O sigui, només se l'apartarà de les actuacions que siguin de l'àmbit exclusivament urbanístic.
Aquest joc d'encaixos obligarà a fer una mínima remodelació de govern, ja que només caldrà traspassar aquestes competències a un altre regidor de l'executiu. Quin? A hores d'ara no és del tot clar ja que, per reblar el clau, l'alcalde de Barcelona va apuntar ahir que aquest relleu de responsabilitats és «provisional». És a dir, el govern municipal defensa que la imputació de García-Bragado no anirà a més i, per això, no s'ha apostat per una solució més dràstica com ara fer-lo dimitir de tots els càrrecs. El mateix regidor va apuntar que espera que «en breu» quedi desvinculat judicialment del cas de l'hotel i, a partir d'aquí, va delegar en Hereu la potestat de recuperar l'etiqueta de regidor d'Urbanisme. «Confio que això passi aviat», va reblar. Ara bé, l'alcalde de Barcelona també va ser ahir contundent a l'hora d'avançar què passarà si el procés judicial es complica per a García-Bragado i Massaguer: «Actuaré amb totes les conseqüències i sense reserves.» Queda dit.
Tot i això, Hereu va voler dissipar qualsevol dubte sobre els dos alts càrrecs municipals, i va defensar l'actuació del consistori en el projecte de l'hotel del Palau. «No hi ha res a amagar», va assegurar, i va qualificar tot seguit de «sorprenent» la decisió de la jutgessa de dictar la imputació coincidint, a més, amb la posada en llibertat de Millet i Montull. Per la seva banda, García-Bragado va reiterar la seva innocència –«no he fet res dolent»– i no va voler opinar sobre el contingut de les compareixences judicials d'Itziar González o altres testimonis del cas.

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.