Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Política
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

Camps intenta censurar l'obra que ridiculitza la gestió del seu govern

El sector teatral no cedeix a les pressions de Presidència i posa en escena «Zero Responsables» a la Universitat

Que la cultura, la més crítica i independent, no té espai en la llista de prioritats del PP valencià no és un fet nou. Com tampoc ho són ja els intents del Consell per censurar tot allò que desmitifique la seua imatge «impol·luta» i «irreprotxable». Els dirigents populars van aconseguir traure del MuVIM —l'endemà de la seua inauguració— l'exposició fotogràfica Fragments d'un Any, en què els periodistes valencians mostraven les hores més baixes del president Camps a propòsit de la seua presumpta implicació al cas Gürtel. Però també van aconseguir que la mostra haja sigut una de les més vistes i difoses no solament al País Valencià, sinó també a l'Estat espanyol.

I la mateixa trajectòria s'endevina amb l'obra teatral Zero Responsables, posada en escena ahir a la sala Matilde Salvador de la Universitat de València, en què, una àmplia representació del sector teatral participa de forma desinteressada per ridiculitzar el règim de Camps a propòsit de l'accident del metro. L'espectacle, que és un crit contra l'autocensura del sector, la impassibilitat social que es viu al territori valencià i la manipulació de Canal 9, ja ha patit l'intent de censura del Consell.

I és que segons va explicar el vicerector de Cultura, Josep Lluís Sirera —col·laborador de l'obra— des de Presidència es va telefonar al rector, Esteban Morcillo, perquè se suspenguera la representació, en cartell per al dies 7, 8 i 9 de juliol. I així els ho va traslladar Sirera als actors advertint-los de les possibles «represàlies». Això no obstant, tots els participants decidiren continuar avant, malgrat que és més que probable que comencen a desaparéixer de repartiments de sèries molt consolidades a Canal 9 com ara L'Alqueria Blanca o Unió Musical Da Capo, alguns dels actors més importants de les quals, es troben entre els intèrprets de Zero Responsables, entre ells Pep Ricart, magnífic en la caricatura de Camps. «Estem acostumats a accions d'aquest tipus per part de la nostra amiga i dona preocupada pel sector, Immaculada Gil Lázaro, directora general de Teatres», van explicar els actors.

Ahir les entrades es van exhaurir al cap de pocs minuts de posar-se a la disposició del públic i és més que probable que torne a passar el mateix hui i demà, sobretot perquè l'escenografia és més que imprescindible per a un públic fart de crítiques blanques i políticament correctes.

Darrera actualització ( Dimecres, 15 de setembre del 2010 00:28 )

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
S'han de depurar responsabilitats pel cas Bankia?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter