Dimecres, 8 de febrer del 2012

Tancar la finestra Tancar
Política
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Comentaris 34 comentaris Enviar un comentari

El Constitucional fa trontollar la immersió lingüística a l'escola

El tribunal interpreta que l'Estatut no ha d'impedir el dret "a rebre l'ensenyament en castellà com a llengua vehicular"

Fa aquesta lectura de l'article 35 de la llei catalana per no declarar-lo inconstitucional

Per llegir la sentència cliqueu aquí

Alumnes d'una escola de Reus en una activitat organitzada per l'escola. Foto: JUDIT FERNÁNDEZ.

L'article 35 de l'Estatut, sobre els drets lingüístics en l'ensenyament, admet "una interpretació conforme a la Constitució", segons la sentència del TC, si s'entén que "no impedeix el lliure i eficaç exercici del dret a rebre l'ensenyament en castellà com a llengua vehicular i d'aprenentatge en l'ensenyament".

És l'advertiment del TC, que fa constar aquesta interpretació com a condició per desestimar la demanda del PP de declarar inconstitucional la immersió lingüística, implantada en l'ensenyament no universitari des de fa dècades.

En el mateix fonament jurídic de la sentència coneguda avui, es recorda que "totes dues llengües han de ser no només objecte d'ensenyament, sinó també mitjà de comunicació en el conjunt del procés educatiu", ja que "és constitucionalment obligat que les dues llengües cooficials siguin reconegudes pels poders públics competents com a vehiculars", de manera que els "particulars són titulars de rebre l'ensenyament en qualsevol d'elles".

Caldrà veure ara quina aplicació es fa d'aquestes observacions si hi ha pares que demanen que la llengua vehicular de l'ensenyament del seus fills sigui en castellà.

Darrera actualització ( Divendres, 9 de juliol del 2010 20:07 )

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

avatar Jordi Riera Garrell (Barcelona)

si aixo es cert, srs hem arribat al final. L'eliminacio de l'immersio linguista es l'ultim que podiem assumir. demano als partits catalans que renunciin ja a acatar les lleis del regne d'espanya i proclamin immediatament la independencia de CATALUNYA. SOM UN NACIO I VOLEM LA INDEPENDENCIA. PROU OPRESIO. INDEPENDENCIA JA!

avatar Andreu Alemany (Orlando)

Va el TC i reafirma el que diu la constitució; també refrendada pel poble català(us ho recordo). Conclusió dels separatistes: el TC s'ha propasat...no tenia cap dret.


Enlloc d'atacar la constitució per la vía política o armada.


Quina lógica mes perturbada la dels nacionalistes/secesionistes.

avatar david arnau

Andreu, potser el que ens hauríem de plantejar és la validesa d'una Constitució que té 32 anys, post-franquista i pre-democràtica, que només ha votat un 20% de la població actual. Quina edat tens, tu? Perquè jo encara no anava amb pantalons curts, i t'asseguro que aquesta Constitució no em representa en absolut.

avatar Ricard García-Sadurní (Barcelona)

Ha arribat el moment de dir "S'ha acabat!" i no acceptar cap dictat més de Madrid. Som una nació i no volem que ningú ens digui com hem de parlar, estudiar, llegir o gaudir. Que ningú s'atreveixi a ficar-se en les nostres coses!

avatar carles canals i salomó (Sabadell)

Només per aquesta interpretació, cal fer un pas endavant i  NO ACATAR aquesta sentencia sectària i que nomes fa que causar greus dificultats de convivència.


QUE ES DECLARI LA INDEPÈNCIA JA.

avatar Andreu Alemany (Orlando)

Mira David Arnau, la valideza de la constitució es com tot, relativa. Jo soc antidemócrata i crec en la unitat espanyola per imperatiu diví (us ho poso fácil).


El problema el teniu els nacionalistes al invocar democrácia, enlloc de drets de sang.


Per x motius histórics l'imperi d'Espanya va heretar gran part de la península: Catalunya en forma part. També per motius histórics s'implantá la democrácia sobre aquest territori, Espanya.


La esséncia de la democracia implica que una part de la comunitat (Catalunya) no pot oposarse a la majoria. En termes generals sempre s'imposa el 51%; sino no hi ha democrácia. El vostre problema es que actualment la democrácia s'aplica sobre un cens de 54 milions; no l'absecia de democrácia.


Haureu de cambiar l'estatuts quo, d'un imperi castellá a un altre de catalá. Mes dificilment ho aconseguireu respectant l'actual democracia. Es perfecte voler imposar nous estatus quo, ja dic que se m'hen refot la democrácia; però no sigueu falsos home...


 

avatar pere font homs (Cassà de la Selva)

Siguem tots valents i proclamem la Independència. I no votem partits d'obediència espanyola (PSC-PSOE) o de pseudodependència espanyola (CiU i IC-V). Visca la República Catalana!!!

avatar santi tort (PARIS)

Carles  Canals, He llegit tota mena de comentaris en aquest diari, pero avui has batut tot el que es podia imaginar. A veure si ens pots aclarir el concepta teu de imperatiu divi, drets de conquesta i de sang. vas amb variis segles de retras. Si no ets democrata vol dir que estas a favor de una autoritat imposada i no escollida; Es molt greu, pq no pots ser part de Europa per definicio. Per el que fa la teva espanya, sense europa no pots existir; No se com et pots platejar tot el sistema imaginari en el que penses i que avui no te cabuda enlloc. la evolucio, saps de que es tracta?

avatar Andreu Alemany (Orlando)

Tenint en compte que més de la meitat de la població catalana es de llengua MATERNA castellana; si es vol, degut a colonitzacions i matances dels espanyols; i a la facilitat de comunicació mes enllà de la teva vall, la llengua catalana hauria de desapareixer, en tant imperi la lógica del medi.


Dins de la ilógica de la globalització, com a mínim la lógica d'utilitzar la llengua pera a la comunicació. Amb naturalitat


Aturar l'avanç de l'espanyol es inviable sense una neteja "étnica"; o en el millor cas, cultural, atentant contra el castellá.


El preu de retrotraure la Catalunya actual a una d'epoques pasades, la legítima diràn, es altísim...caure en la indignitat de perseguir a conciutadans.


Alguns preferim que el Català mori, que mori amb nosaltres(últims parlants), ambas que vesar sang, o simplement caure en la injustícia. Morir lliures d'odi...

avatar Teresa Terricabras Vilar (Moià)

De fora vingueren i de casa ens traieren! El todo atado y bien atado de Franco es va complint. Als anys 60 vam acollir la mitja Espanya pobre, que passava gana i això els dóna peu a dir que a Catalunya no hi ha obligació de saber el català! Tot i que hi ha molta població descendent d'aquella immigració que demana respecte per catalunya i cada cop més la independència. Carles Canals, Andreu Alemany d'on sortiu vosaltres? De quin corplusque d'extrema dreta del segle XIX heu sortit? És que la gent de parla castellana són tan burros que no poden aprendre català? I tant mal educats que no vulguin utilitzar-lo encara que hagin anat 15 anys a una escola catalana?

avatar Andreu Alemany (Orlando)

SANTI TORT, suposo que parles de mí. Dic el que he escirt... No t'amoinis els democrates/relativistes sou la gran majoria; domineu la terra, per més que us trobeu amb alguns entrabancs propis de les vostres contradiccions.


Jo soc més de Gifré el Pilós, Jaime I, els segadors i homes de l'antiguitat en general. Aquells de que parleu per referiu-vos a la pàtria; però que menysteniu com a sers inferiors, en tan no tenien ni PSC ni ERC. Pobre gent morta de gana, desgraciats perque no teniuen un c.a.p. a la bora, etc.


Sou una colla d'apàtrides nanos, el món on Déu era el referent no pot pas ser el vostre. 100000 anys per una banda, i per l'altra vosaltres i l'últim segle (el vostre)...una manca d'arrels total...arrels a la realitat.


De les tradicions en coneixeu tot en que inclogui la bona teca (mongetes amb botifarra i carn d'olla) i poqueta cosa més... rés sobre l'esperit. Us vestiu amb barretina i us feu dir trabucaires de les Guilleries...penós.

avatar Albert Querol (Barcelona)

Si això es veritat, el que está passant aquí és una conquesta encoberta, una colonització en tota regla.


Vosaltres ficarieu una llebre i un llop a la mateixa habitació, sempre podreu dir que estaben en condicions d'igualtat, però no ens enganyem, no cal fer l'experiment, tots sabem com acabarà, i indubtablement, aquesta gent també sap quin serà el resultat d'aquesta decisió.


Si us plau, que torni a sortir CiU dient que el país no està madur per a certes derrotes, quin fàstic.

avatar joan rodes sabate (Barcelona)

a catalunya en català... de calaix

avatar Toni Caballol Klarer (La Garriga)

Andreu Alemany: ets conscient del que escrius o bé és la calor que t'ha fos el cervell? Revisa els textos abans d'enviar-los, que més aviat fas pena. Ara bé, potser pateixes de "Delirium tremens", amb la qual cosa restaries fora de la raó per motius obvis. Posa't a la fresca i pren-te un quinto, que sempre va bé.

avatar Marcel Granollacs i Pons (Barcelona)

Fa més d'una setmana que això se sap. Per què l'establishment autonomista ha estat jugant a amagar durant aquest temps l'atac a la immersió lingüística? (vegeu un apunt del 30 de juny al bloc http://perabonspatrici s.blogspot.com)

avatar Oriol Romero (Girona)

Per mi espanya s'ha acabat, no vull sentir mai més aquest collons de paraula. INDEPENDÈNCIA JA!

avatar Félix López Alarte (Barcelona)

Por favor no hablemos de guerras.


Desgraciadament e: De fora vingueren i de casa ens traieren


Como prohibir, todavía no pueden prohibir, hay que actuar, los catalanes y los que nos consideramos catalanes y sabemos hablar catalán, debemos hacer nuestra inmersión lingüística particular: Hablar siempre en catalán aunque conteste alguien en castellano, siendo un poco duros, el que se atreva, aunque el interlocutor no entienda; entonces preguntar si habla inglés.
Llega el momento de la lucha pacífica y ésta es una.

avatar Miquel Altimires i Ros (Granollers)

Tot dependrà del resultat de les properes eleccions. Cal anar units per no votar cap partit d'obediència espanyola.  Visca Catalunya Lliure i Sobirana !!!!!

avatar David Pons (Adeje, Tenerife)

Tenint en compte que la Senyera és de les banderes més antigues d'Europa (meitat del s XII), i tenint en compte que la bandera espanyola actualha anat variat agafant com a kostra una de finals del s.XVIII, ja tenen collons de dir que la Nació Espanyola és la única, no...?


 


NI CiU, ni PSC_PSOE ni ERC! REAGRUPAMENT! Tots aquests que demaneu independència, ja sabeu a qui hem de votar! Tant me fa si son bons polítics o no. D'aquí 10 anys, quan tinguem constitució pròpia, ja farem un Govern fort per a afrontar el futur! ARA ENS CAL UN GOVERN IDEPENDENTISTA!!! (I ERC ja ens ha demostrat amb qui prefereix pactar, PSC-PSOE abans que amb CiU...).


 


AH, clar! QUE ERC vol fer polítiques d'esquerres! A MI TANT ME FA QUINES POLÍTIQUES FA ERC!! LA ÚNICA PRIORITAT ÉS LA INDEPENDÈNCIA!! Crec que els darrers anys ERC ha posat per davant els interessos personals de partit!! Montilla, torna a Espanya, tu i tots els teus votants!

avatar Clarinet-Joan Bertomeu (Barcelona)

Subjectes a aquesta constitució, desgraciadament continuarem essent una COLÒNIA espanyola.


Visca la Nació Catalana Lliure!!

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Girona/Local la pàgina d'entrada

Enquesta

Enquesta: Us va agradar la gala dels Premis Gaudí de Cinema?
Us va agradar la gala dels Premis Gaudí de Cinema?
 

Tradueix-nos - Translate