“Si l'Estatut de Catalunya no hi cap a la Constitució, cal refer la Constitució”. Per al conseller d'Interior i Relacions Institucionals, Joan Saura, no hi cap dubte: cal reformar la Constitució per donar cabuda a l'Estatut.
És en aquest sentit que, en declaracions a Els Matins de TV3, ha assegurat que la vicatalana per reformar els estatuts “està acabada”. De fet, al seu entendre, “Espanya té un problema i molts sectors no en volen ser conscients”.
Dit això, però, Saura ha volgut remarcar que malgrat la sentència sobre l'Estatut del Tribunal Constitucional (TC), “l'autogovern a Catalunya és el més gran mai s'ha tingut”. I aposta per obtenir per diferents vies legals tot allò que el TC ha retallat.
“Hi ha molts articles a l'Estatut d'Andalusia que són vigents allà i que el TC ha declarat inconstitucionals a Catalunya”, ha recordat el conseller.
Per tot això, Saura també ha desitjat que hi hagi unitat de tots els diputats catalans al Congrés dels Diputats a l'hora de defensar la unitat que es va mostrar en la manifestació de dissabte i que prèviament això s'hauria de demostrar al Parlament.

































Comentaris
Be... no cal dir gaire res més. Ja podem veure cap on aniràn els trets. Pel que es veu, per aquesta gent la manifestació del dissabte no els va servir de res. Sort que vénen eleccions aviat i els podrem despatxar a gust. Amb polítics traidors i botiflers estem perduts.
Aquet és un d´aquells, que com els denominads "socialistes", tenen una forma de portar láigua fins alñtre lloc, o dit d´un altre manera de escusar-se i tirar les pilotes fora i manipulant la realitat de les coses, i no sápiguer res ni escoltar lo que clarament es va dir el dissabte. Perqué sortir ara amb que "lo arreglarem tot amb acords, i ca nvis amb lleis con Zp" o "canviant, reformar la Constitució", es sencillament falta de respecte un cop més a la voluntat popular, als sentiments, la dignittast , els signes identitaris de Catalunya i del Païssos Catalans, vergonyós, aquest defeensa altre cose i pactará amb el Pinot xo , el Zorro de ZP lo que sigui, així que donará el seu suport per no perdre cadires a Montilla, i no fer-ho, en el cas que no dimetixi, que per el que toit apunta no vol, ni pensa, tot lo contrari, encara les seves penques de voler continuant traïr a Caatalunya...¡¡ VISCA LA TERRA LLIURE¡¡ INDEPENDENCIA¡¡
Recordar també, no faltaría més, que a decñarart que va veure el partit i que había disfrutat molt, sense més paraules, ja podem estreure totes les conclusions que volgueu...¡¡
N'hi ha que varen anar a la manifestació i no s'han assabentat de rés!
Go for it, Catalonia!
Visca la Democràcia!
Visca la Constitució Catalana!
Visca la Llibertat!
Visca Catalunya Estat!
jajjajjaaj sr Saura amb quins vots canviara la constitucio española??? jajaajjj voste hem sembla que li dura la ressaca d'ahir anit. el que s'ha de fer es una constitucio catalana i ben aviat!
Saura si que vas fort. Per cert , has fet o penses fer un referéndum entre els mossos i bombers a veure que en pensen de la teva continuitat en el càrrec ? . Quan un va de demòcrata ha d'exercir com a tal ; predica amb l'exemple, fes-nos quedar malament.
Salutacions,
Refer la Constitució Espanyola és l'últim intent desesperat d'un federalista convençut. Endavant, doncs. Però si això no pot ser, caldrà dir adéu siau.
JA HI TORNEM A SER \ L'AVUI / EL PUNT d'avui és autènticament depriment. Relega la informació política a un segon pla i titula: "Montilla [no] es reunirà [fins] la setmana que ve amb Zapatero". També entrevista el conseller Saura: "Si l'Estatut no hi cap, a la Constitució, s'ha de refer la Constitució". A veure: si la modificació constitucional no depèn exclusivament de Catalunya, potser fóra més encertat que ens centréssim en el que, constitucionalm ent, sí que depèn de nosaltres: l'elaboració d'un nou estatus polític català que sí que satisfaci aquesta majoria d'1.500.000 persones que es van mobilitzar dissabte. I encara falta veure si en aquesta segona opció, notòriament més senzilla, som capaços, sense sortir del Principat, d'aconseguir un acord (que si fos una realitat de debò --no una realitat de fireta com va ser el consens del 30 de Setembre-- podria implicar per ella mateixa una reforma constitucional). \ Que ICV-EUiA assimili això i ERC ja tindrà una companya a prendre's seriosament la concentració d'abans-d'ahir. Ja tenim un baròmetre jaumètric de juliol, que de moment no publiquem. Avui dilluns, una candidatura amb un programa tan breu i senzill com és un referèndum perquè tothom pugui expressar si s'estima més l'Estatut del 2006 o la independència obté majoria absoluta. Que per què? Doncs perquè aquesta consulta constitueix un exercici tan democràtic i unitari com és donar la paraula absolutament a tothom. És el que la gent espera. I representaria a més la reconstrucció del necessari pont entre electors i electes que s'han endut les desbocades aigües de la fracassada reforma estatutària i els tres gravíssims casos de presumpta corrupció política. \ [continua] \ Jaumetria
Ho diré clar i català, per reformar la constitució fan falta els vots del PP, cosa que tots sabem que no passarà mai, per tant m'assalta un dubte:
Opció 1: els polítics sou uns ingnorants.
Opció 2: els polítics penseu que els catalans som uns ignorants.
Seria una gran enquesta...
Sr Saura:::No conec quins titols universitaris té...En tot cas la asignatura de Lógica no la devia de aprovar...Quan diu “Si l'Estatut de Catalunya no hi cap a la Constitució, cal refer la Constitució”...Pués molt bé...Ya tenim un altre Durán Leida per alliçonar amb discorsos brillants als godos sobre democracia ben entesa...Ya em diá que pensa fer am el tandem PP+Psoe y els seus votans per arrabassarlos la seva "Sagrada Costitución"???Els fará desapareixer amb vudú???
Saura, la lectura de les manifestacions ciutadanes no es el teu fort. Bé, les conselleries tampoc ho son, que hi farem. Tornant al que ens ocupa, Quina part no has entès de la manifestació de dissabte??? Els catalans no volem reformar la constitució dels espanyols. Això es cosa d'ells. Nosaltres volem la nostra de Constitució. A veure, Saura, comencem: 1 x 1= 1 1 x 2 = 2... Pot ser comencem per les sumes...tens raó, primer les vocals a, e, i, o, u...
Bona tarda, no es que l'estatut no hi cap a la constitucio pero es que els escanyolistas son feixistas i no volem dels drets dels catalas i no volem sotmesos i esclaus de ells i es tot !!!. La unica sortide d'aixo sera votar el las proximes eleccions per un nou Partit clarament INDEPENDENTISTA que desprez al parlament DE Catalunya amb una majoria de diputats es proclama la nostre INDEPENDENCIA. Fins aviat. VISCA CATALUNA LLIURE i INDEPENDENTE
Aquests professional de la poltiica, botiflers, no volen sápiguer res de lo que es va dir amb la mani, passará n totalmente dels que li varem reclamar, perqué no te nen coratges, no són sufucient valentts per tiara endavant i proclamar la Rapublica Catalana, i rebre les conseqüencies repressives, que aixó comportaría com es diü en la mateixa Constitución Española, igual quer faría Francxo, o sigui serían assaltats per léxercit ocupant espanyol i serían detinguts, com van seri en Macià i en Companys, aquests volen que la repressió caigui contra el poble i ells anr-se a Madrid a fer compnya a tots els feixistes, siguin del color que siguin¡¡ o fuixie a un altre país¡¡
És sord tot aquell que no hi vol sentir. Aquest indigne representant nostre fa el sord i insisteix amb les seves burrades. Espero que a les properes i imminets eleccions ens el poguem treure de sobre. Tothom ha reclamat la seva dimissió començant pels seus subordinats, i ell fent l'orni car està mancat dels principis que honoren a les persones. No s'assabenta de res i preten un impossible. Espanya no te cap problema, Sap molt bé el que vol. El problema el tenim nosaltres amb uns politics tan nefastos.
Sr Saura...Vosté que el Mag més Mag dels Mags experts en canvis miraculosos???Em podría dir com puc cabiar un grapat de calderilla de € que tinc a la guardiola per monedetes d'or???No será masa demanar a un Mag que va a cambiar la constitució Escanyola aquet petit favor???
La Constitució espanyola per als espanyols, ens cal una Constitució Catalana, és a dir la independència.
No hem de perdre més temps amb estatuts o reformes conswtiucionals hem de fer via cap a la independència
Reformar la Sacrosanta? Aquest home o és un ingenu incorregible o ens pren el pèl amb tota la barra. Tothom sap a hores d'ara que el futur de Catalunya (Països Catalans) passa per aconseguir una majoria de diputats independentiste s en les pròximes eleccions, i que el Parlament faci una Declaració d'Independència, com la que feren els Estats Units en 1776. La independència és més fàcil d'aconseguir que modificar ni tan sols una coma de la Sacrosanta. La independència és l'opció realista i assenyada; voler modificar la Sacrosanta és somiar truites, no conèixer els espanyols i prendre el pèl a tots els ciutadans que es manifestaren dissabte.
Saura si que en volem una de constitucio, pero volem la CATALANA! volem la independencia i poder ser un pais normal, com tots els que component el mon. les oportunitats per la pedagogia ja han passat, son caduques. INDEPENDENCIA JA.
La Constitució Espanyola l'acaben de reformar el 28 de juny deu jutges, Sr. Saura. Amb la benedicció dels dos partits polítics majoritaris al Congrès i Senat espanyols, que són els únics amb escons suficients per a reformar la Constitució. Tenim uns polítics que, o bé no ténen ni idea de com funciones les coses (ignorants), o bé menteixen a la gent per a evitar que res canviï (mentiders). Qualsevol dels dos motius és suficient per a fer-los fora i votar-ne d'altres.
Sr Saura, sap llegir? dissabte habien milers i milers de persones cridant INDEPENDENCIA. Ja veien catalans per a on tiraran els trets els nostres politics, no els voteu. VOTEU INDEPENDENCIA. Visca la Terra LLiure, de la pols de Castella.
1 2 ...... 3
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.