Dimarts, 22 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Política
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Comentaris 21 comentaris Enviar un comentari

Un 53% dels catalans desitja més autonomia o la independència per Catalunya

L'enquesta del CIS es va realitzar entre el gener i el març d'aquest any

La manifestació contra la sentència del TC sobre l'Estatut Foto: JUANMA RAMOS.

Un 52,9% dels catalans desitjarien que Catalunya gaudís de més autogovern o bé que fos un estat independent, segons es desprèn del baròmetre autonòmic de gener a març que ha fet públic aquest dijous el Centre d'Investigacions Sociològiques (CIS).

En canvi, a la pregunta de quin grau d'autonomia de Catalunya es desitja, el percentatge de catalans que voldria que fos major puja al 54,9%.

El baròmetre revela que el 29,3% dels ciutadans catalans enquestats afirmen que preferirien un estat en el que les comunitats autònomes tinguessin més autonomia que en l'actualitat, mentre que el 23,6% desitjarien que l'estat reconegués a les comunitats autònomes la possibilitat de convertir-se en estats independents.

En aquest sentit, el 30,8% dels enquestats creuen que les autonomies han contribuït a fer créixer el sentiment independentista al Principat.

A més, els principals problemes apuntats que se'n deriven del fet de ser una comunitat autònoma és l'augment de la despesa pública, en primer lloc, i el foment dels enfrontaments, en segon lloc.

En aquest sentit, un 50% de catalans sostenen que l'organització de l'estat basada en comunitats autònomes ha funcionat de manera regular. A més, al 50% els agradaria que els assumptes s'administressin de manera més propera al ciutadà.

El 72%, orgullosos de ser catalans

El sentiment identitari, tant espanyol com català, és un dels altres temes tractats al baròmetre del CIS.

D'aquesta manera, mentre que un 50% dels enquestats assegura que se sent molt orgullós de ser català i el 32,2% bastant, un 32,9% admet sentir-se orgullós de ser espanyol, i un 32,8% bastant orgullós de ser espanyol.

De fet, el 34,7% dels preguntats considera que Espanya és el seu país, mentre que el 21,8% considera que Espanya està formada per diverses nacionalitats o regions.

Sobre la consciència social, un 41,2% afirma que tenen més en comú amb una persona d'una altra comunitat autònoma però de la mateixa classe social que no pas d'una persona de Catalunya d'un altre nivell social.

La situació política i econòmica, de mal en pitjor

Pel que fa a la situació política i econòmica de l'estat espanyol, un 38,5% dels catalans que han pres part de la investigació qualifiquen de dolenta la situació política actual, mentre que el 29,2% afirma que és molt dolenta.

La situació política de Catalunya és moderadament millor pels catalans, dels quals un 38,6% sosté que és dolenta i un 35,1% regular.

La situació econòmica és encara pitjor, pels catalans. Un 46,8% veu l'economia espanyola en una situació dolenta, i el 36,8% molt dolenta. La catalana és percebuda en una situació millor. Pel 46,5% dels enquestats es troba en una situació dolenta i pel 27% regular.

Ara bé, comparat amb fa dos anys la cosa s'agreuja. Un 72,4% dels catalans pensen que la situació econòmica és pitjor que dos anys enrere, mentre que el 53,4% creu el mateix de la política.

L'atur, el principal temor

L'atur és el mal més temut pels catalans, dels quals un 70% creuen que la desocupació és el principal problema del país en l'actualitat. Un 39,4% situa els problemes econòmics en un primer pla, mentre que el 27,2% creu que és la immigració la principal preocupació.Per un 11,3% és l'habitatge.

Quant a l'esperança per superar la crisi, un 48,5% dels catalans assegura que l'economia de Catalunya està poc preparada per superar la crisi.

Darrera actualització ( Dijous, 15 de juliol del 2010 22:41 )

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

avatar françesc castella (tarragona)

els que faltan estan al parlament catala, que son els que continuament foten pals a las rodes per que Catalunya continui sen una provincia del imperio panyoooó!

avatar françesc castella (tarragona)

l'Hereu  nega el pa i la sal als catalans i miureo lo  ve que li va! cada dia esta mes gras! vivapanyaaaa he Hereu? es un dels del 47%

avatar Mònica Undomiel (València)

Bona nit barcelona!....


Otra vía para comprender la encuesta :


***Otro de los datos del barómetro se refiere a la organización territorial del Estado. Un 54,9% de los catalanes desearía un mayor grado de autogobierno para Catalunya, de los cuales un 23,6% valora positivamente la posibilidad de que las comunidades autónomas puedan convertirse en estados independientes. *** (LaVanguardia).


***Por otra parte, el 65,7% de los catalanes ha dicho sentirse "muy o bastante orgulloso" de ser español, un dato que asciende a 82,7% en cuanto al hecho de ser catalán.*** (LaVanguardia)


Salutacions... :-)

avatar Ferran de Miguel Barnils (Cerdanyola del Vallès)

Be... si aquesta enquesta es va fer entre el Gener i el Març pasat, cuan encara no s'havía pronunciat el TC, ara, después de la manifestació per la sentencia del 10-J, la cosa, encara será mes clara, per tan, queda bastant clar, que la cosa cada vegada pinta pitjor per aquells que continúen pensant amb l'unionisme bastard i poruc... I tot aixó, malgrat que cap polític ni cap mitjá de comunicació ha fet cap tasca de difusió i d'informació i mol menys encara de propaganda, sobre la independencia, sinó tot lo contrari, que han anat difonent misatges de por i de catastrofisme, sense sentit.

avatar Samuel Grau Jaén (Sant Adrià de Besòs)

I tot això fent l'enquesta abans de la retallada del TC i la monstruosa manifestació del 10-J, i fent preguntes amb múltiples respostes. Malgrat això, els números són aquests. El dia que tinguin el que s'ha de tenir per preguntar "en un hipotètic referèndum per la independència, què votaria vostè?", en lloc de centrar-se en qüestions sentimentals, ja veurem quina és la Catalunya real.

avatar Toni Caballol Klarer (La Garriga)

"Mònico" Ungómiel  Acebeda!! Fent feinetes allà els "baixos"? Què us passa a molts valencians? NO TOTS, val?

avatar Samuel Grau Jaén (Sant Adrià de Besòs)

Per a Mònica Undomiel: una cosa no té res a veure amb l'altra. Per què la gent que no vol la independència, en lloc de voler preguntar al conjunt del poble, s'entesta a parlar de sentiments com a excusa per dir que els independentiste s som minoria? Si vols demostrar que un col·lectiu és minoritari, demostra-ho consultant al poble, en cas contrari el millor seria callar.


Jo per exemple sóc independentista però castellanoparla nt. Em ficaran a mi al sac dels que se suposa que estan marginats per la "imposició" del català? Perquè jo no m'hi sento, però si en una enquesta dic que sóc castellanoparla nt segur que m'hi inclouen. Per això més valdria preguntar les coses directament, en lloc d'interpretar segons la pròpia conveniència els sentiments o circumstàncies personals de la gent, que no tenen res a veure amb allò que en teoria es vol demostrar.

avatar Joan Almacellas (Lleida)

Ja queda poc per la majoria social per la independència!!!

avatar Diego Montsià Rubio (Barcelona)

Un 65% del catalans es sent més o menys orgullós de ser espanyol? Doncs, està clar que la indepèndencia es una pas massa gran per Catalunya. Portaria més divisions que un altre cosa.

avatar Ferran de Miguel Barnils (Cerdanyola del Vallès)

I si en un Referendum de veritat, sortís un 51% de SI i un 45% de NO, mes un 4% de vot nul o en blanc?... Els del NO, seríen prou demócratas per acceptar-ho, o voldríen enviar els tancs altre cop... perque ja se sap, que qui no es demócrata, no accepta alló que no els interesa sense tenir en compte las majoríes. Es evident que no som a Europa, on aquesta pregunta ni se la plantejaríen.

avatar Oriol Boix (Barcelona)
avatar Samuel Grau Jaén (Sant Adrià de Besòs): "Jo per exemple sóc independentista però castellanoparla nt." Exacte! Tens TOTA la raó. Jo també sóc independentista, però ni sóc anti-espanyol, ni pretenc que a la Catalunya independent el castellà deixi de ser oficial i d'ús normal per a tothom qui ho vulgui. De fet, em sento totalment català, però també en part "espanyol" (com diuen els de l'enquesta, ja que en realitat n'hi ha prou amb sentir-se català per sentir-se espanyol, mentre Catalunya formi part d'Espanya) ja que he viscut molts anys a l'Espanya no catalana i hi tinc amics, hi ha gent "sana" i respectuosa amb la diversitat també (tot i que malauradament són minoria).


Realment, ser independentista no vol dir ser anti-espanyol. Hi ha molts d'interessos en fer creure-ho així a la població, perquè d'aquesta manera és més fàcil que hi hagi més gent que s'impliqui en contra de la independència. La independència de Catalunya també és bona per Espanya: la faria madurar.
avatar Xavier Mayo Muñoz (Catarroja)

Sols un 8 per cent de la població catalana considera Espanya com un País aliè...

avatar Oriol Boix (Barcelona)

No us n'adoneu com una enquesta com aquesta justifica l'independentis me? Si en l'enquesta plantegen una dicotomia entre el sentiment "espanyol" i el "català"... no és el mateix que dir que sentir-se català no és equivalent a sentir-se espanyol i, per tant, essent català no ets espanyol, ergo Catalonia IS NOT Spain, i.e. s'està justificant l'independentis me????

avatar Xavier Vilaseca (Barcelona)

Aquesta noticia està molt mal redactada o l´enquesta està feta amb els peus doncs els percentatges no quadran. O potser està feta aixi per ocultar el creixement de l´independentisme?

avatar Oriol Boix (Barcelona)

Per altra banda, aquesta enquesta no té cap validesa quant a que no reflecteix l'actualitat, després de la macro-manifesta ció del 10-J i després de l'acció del TC. El fet que s'hagi publicat ara em fa entendre que es tracta d'un moviment més dels partits polítics per tractar de "dissoldre" els efectes de la manifestació, i seguir mostrant la "realitat" que els interessa (als partits polítics), totalment oposada a la realitat que el poble ha manifestat.

avatar Oriol Boix (Barcelona)

Si són tan amics de les enquestes... a què esperen a fer el referèndum d'autodetermina ció? Enquesta més senzilla, clara i directa que aquesta no n'hi ha cap! (i pels que diguin que és il·legal, anticonstitucio nal, etc... només recordeu: el dret a l'autodetermina ció és un dret humà de les Nacions Unides -i signat per l'Estat espanyol- Que esteu en contra dels drets humans???)

avatar Oriol Boix (Barcelona)

Diego Montsià Rubio (Barcelona): Un 65% del catalans es sent més o menys orgullós de ser espanyol? Doncs, està clar que la indepèndencia es una pas massa gran per Catalunya. Portaria més divisions que un altre cosa.


Amic Diego, una cosa no té a veure amb l'altra. Sóc i em sento català, però no sóc anti-espanyol, i em sento també en part espanyol (entès com a espanyol no català). Però també tinc clar que avui en dia, i en vistes que el concepte d'Espanya està cada vegada més proper a la idea que en Franco tenia d'Espanya (pregunta-li a en Garzón, per exemple), tinc claríssim que el millor, tant per a Catalunya com per a la resta d'Espanya, és la independència de Catalunya. Sense cap mena de dubte. I no té perquè portar cap divisió, ja que en una Catalunya independent hi cap tothom, des del català de Cervera fins el gadità o el granadí que s'ha instal·lat aquí. Tots continuarem convivint en pau i amb respecte. Però millor, ja que tindrem els diners que se'ns enporten.


avatar Toni Toluges (Barcelona)

Oriol Boix (Barcelona), una mica de serietat: el dret a l'autodetermina cio fa referencia als pobles mentre que els drets humans fan referencia a l'individu.

avatar Diego Montsià Rubio (Barcelona)

Oriol Boix; crec que el terme "orgullós de sentirse", no és el mateix que "sentirse part de". No t'he d'explicar el concepte d'orgull. A mi em preocupa el fet de que la societat catalana està més bipolaritzada del que ens volen vendre i del que surt representada al parlament, i posats en un context de referèndum amb unes presumibles dades semblants entre el SI i el NO, m'imagino un futur bastant inestable i fins i tot violent, arribant a plantejarme abandonar el país per por.

avatar Jaume Pontgallego

QUÈ VOLS ACATAR? \ Tothom ha comès errors alguna vegada i, mentre voltem per aquí, no hem acabat encara de cometre'n. La gràcia és que, també mentre estiguem en circulació, disposem de la capacitat de superar'ns a nosaltres mateixos i créixer neutralitzant les equivocacions per mitjà de la rectificació, que tot sovint no sols les elimina sinó que les positivitza i tot. \ Ens vam posicionar contra el 10-J perquè vam detectar la manipulació. Vam quedar bastant sols, la qual cosa ens feia conscients de la possibilitat d'haver de recapacitar, matèria on ja fa uns quants anys que no som aprenents. Però el temps ens va consolidant cada vegada més en la nostra posició inicial, si bé és ben comprensible que, si som catalans i sentim per ràdio com es comença a bellugar aquella gran concentració que aplegava els quatre partits del consens perdut del 30 de setembre, no és que ens hi afegim: és que no podem evitar que la mobilització ens arrossegui. \ Però ja ho veieu. Sense un objectiu clar i compartit, ara tothom escombra el 10-J cap a casa seva. A més: com ens podem manifestar al costat d'aquells que fan el sord a la democràcia directa? I el pitjor de tot: que si els toreros que ens han torejat sempre aconsegueixen que sortim al carrer abans de la deplorable actitud d'institucions i partits que ens hem d'empassar aquests dies com a presumpta reacció a la sentència, difícilment ens mobilitzarem després amb coneixement de causa i, si ho fem, segurament no serem tants. \ De moment, hi havia una IP en tramitació al Parlament i, en canvi, a hores d'ara ja no podem estar segurs que encara hi sigui, tot i que opinem que s'ha infringit la llei de consultes i el més assenyat i civilitzat fóra que la mesa rectifiqués. \ La sentència s'ha utilitzat per desviar l'atenció de la gent de les qüestions importants que afronta actualment aquest país, que són el referèndum que ha brollat espontàniament de la voluntat popular i els tres gravíssims casos de presumpta corrupció política, tot plegat en intrínseca relació amb la total crisi política, econòmica i social (sense Estatut i amb l'activitat política desacreditada, amb l'economia a la ruïna i amb un increment de població que no ens consta que s'hagi produït mai enlloc més del planeta en un període tan breu). \ La sentència no existeix. Podria no publicar-se mai al BOE. O se'n podria publicar una de diferent al·legant error de transcripció o informàtic o el que sigui, i ens hauríem de fer retratar. \ Ja vam dir que no entenem com no s'acata una sentència. Però és que, en aquest cas, per més que volguéssim, no podríem desacatar el que no té cap efecte jurídic. L'Estatut continua sent el mateix que va entrar en vigor. I marejar la perdiu és una manera de temptejar l'adversari polític, que si és incaut i pica l'ham i es belluga, tot això que tenim si volem guanyar la batalla de la informació. (Sort que ahir ens vam desdir d'acabar la nota 'El dictamen' perquè estàvem a punt de revelar tota una sèrie de dades que val més que ens reservem per si més endavant ens hem de veure les cares amb qui pretengui presentar com a il·legal, antiestatutària o anticonstitucio nal la convocatòria de la consulta.) \ Si finalment la sentència es publica i és executiva tal com la coneixem, nosaltres l'acatarem sencera, com senceres s'han d'acatar totes les sentències en un Estat de dret. El que no farem serà acceptar-la. I per això la combatrem tant com l'hem combatuda i com l'estem combatent ara mateix. Si la sentència és incorporada a l'ordenament jurídic, trobarem pueril si algú diu que no l'acata, com pueril considerem proclamar que som una nació i nosaltres decidim sense concretar de quina manera decidim que ningú mai més ens pugui negar que som una nació. El mateix president de l'executiu central ens ho ha negat avui i continua governant ben tranquil en minoria. I com acabem de denunciar a la nota anterior, els diputats catalans, a sobre, encara van a escoltar-se'l. \ Més que no acatar la sentència, que no sabem com es fa, preferim no acceptar-la. Si el Parlament de Catalunya aprova un Estatut, i el TC l'hi tomba, i el Parlament n'aprova un altre, i el TC l'hi torna a tombar, i el Parlament n'aprova un altre de nou, i tornem-hi que no ha estat res, de quina manera us penseu que la pel·li s'acaba? Amb una Catalunya amb l'Estatut que vol el TC o amb una Catalunya amb l'estatus polític que vol el seu Parlament? \ Això sí. Com més curta vols fer la nota, és quan et surt la nota més llarga. \ Jaumetria

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Barcelona/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Barcelona

COMERCIAL

COMERCIAL/PROMOTOR

21/05/12 19:18 - BARCELONA

BARCELONA

IFD FORMACION

21/05/12 18:49 -

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: Com s’han d'anomenar en català els missatges a la xarxa social Twitter?
Com s’han d'anomenar en català els missatges a la xarxa social Twitter?
 

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter