El president de la Generalitat José Montilla ha proposat aquesta tarda al ple monogràfic del Parlament sobre la sentència del Tribunal Constitucional (TC) sobre l'Estatut una resolució conjunta. La proposta de Montilla és que la cambra catalana voti una resolució en què es “ratifiqui solemnement” el preàmbul de l'Estatut del 2006 per mostrar la “disconformitat amb la sentència del TC” de la cambra catalana, amb respecte per “totes les institucions”.
Tot seguit el president ha citat íntegrament el text del preàmbul. El president del govern ha apostat per aquesta opció perquè creu que no hi ha rés millor que expressi el “sentiment i la unitat ”del poble català.

































Comentaris
La cambra catalana no ha de rectificar res. Catalunya és una nació. Tenim dret a decidir. Espero que a les properes eleccions el perdem de vista Montilla. Gràcies als perdedors ha estat president de Catalunya. Que no es repeteixi mai més. El PSc és un frau.
Una vegada pactat i finiquitat l'Estat de les autonomies entre PP i PSOE la sortida natural del PSC és fer servir la idea de l'Espanya federal i el canvi de la Constitució com la seva principal raó de ser i fer veure que treballen perquè açò es pugui assolir en els pròxims, posem per cas, 40, 50 o 60 anys, o més (vet aquí la safanòria inassolible davant del burro).
I mentrimentres què? Doncs anar contemplant tranquil•lament el pas de la vida des del poder estant i qui anys passa legislatures empeny. Quina vida més dolça! I a més a més en nom de l’esquerra.
En fi, la safanòria la tenen. Ara bé, pel que vaig veure a la mani, sembla ser que el burro està menys disposat a assumir el seu paper de ruquet. Cada vegada va a resultar més difícil fer que continui rodant la sènia.
No siguem tebis, llegeixo a la carme gil a www.opinionsidgital s.cat explicant literalment que diu la sentencia del TC i aquesta gent de madrid s'han passat 3 pobles!
Aquest president em fa 'trampetes': el preàmbul s'ha considerat ajustat a la constitució perquè, tal com diu el senyor Zapatero, la nació referida al preàmbul no té efectes jurídics perquè no es refereix al mateix concepte que hi ha darrere la (indissoluble i única) Nación.
http://www.danielvives.cat/index.php?page=sentenciat
Un bon amic ja em va avisar fa temps que l'Estat juga el joc del gat d'Alícia al país de les meravelles: les paraules només signifiquen el que ell decideix que signifiquen.
Només puc recomanar a tothom que es llegeixi la sentència. A partir de la pàgina 449.
El "Preàmbul"... no te VALIDESA JURÍDICA!!!. PROU D'ENRREDAR-NOS!!!.Srs. Polítics del Parlament de Catalunya: VAGIN-SE’N DE VACANCES... i si pot ser NO TORNI’N. D’aquesta manera no hi seran presents al “Debate del Estado de la Nación” i tampoc a l’aprovació dels “Presupuestos del Estado” i faran un gran favor a Catalunya. Amb la seva posta en escena de Titellaires de fireta, tornen a deixar en evidència el seu inexistent Patriotisme i la seva nul·la Dignitat. Vostès fan el ridícul ...i el catalans passem les vergonyes. Al. L'ESTAT CATALÀ es l'única opció per que la nostre Nació i Cultura tingui FUTUR. Em d'oblidar l'eix "dretes-esquerre s" del S.XX, ja no es vàlid. Ens em de moure amb l'eix Nacional: UNIONISTES & SOBIRANISTES. Dins del marc de l'UE i la seva estabilitat, son les NACIONS amb Estat qui gestionen millor els seus recursos, molt millor que els rígids països macro-estats. Al novembre votem l'opció que ens dugui cap a una CATALUNYA AMB ESTAT. REAGRUPEM-NOS!!!
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.