Els trets diferencials de Catalunya respecte a Espanya estan arribant amb més força que mai aquests dies a tot el món arran de l'abolició de les corrides de toros. Ahir, la gran majoria de diaris internacions recollien la noticia sobre la desaparició de la fiesta, aprofundien en la identitat de Catalunya com a país i la desafecció que es viu envers Espanya i emmarcaven l'acord del Parlament més en un àmbit polític que no pas animalista. The Times, Le Monde, Le Figaro i The Herald són uns quants dels mitjans que van obrir les seves portades amb la prohibició d'una de les tradicions espanyoles per excel·lència. Cap criticava la decisió, a l'inrevés. Per exemple, una foto immensa d'un brau i un torero obria el prestigiós diari britànic The Times sota el títol. “Mort a la tarda per a les corrides a Catalunya”. També explicava que “els catalans donen un cop mortal a un art antic i sagnant” i en el seu editorial assegurava que la decisió de dimecres al Parlament poc té a veure amb els drets de les bèsties, sinó que es tracta d'una demostració de força de Catalunya per “ampliar” distància amb la resta d'Espanya. Una idea més o menys semblant es va repetir a l'Internacional Herald Tribune, que també reservava una columna a la portada per a la notícia.
Diaris britànics exultants
Gran Bretanya té una llarga tradició de defensa dels drets dels animals i alguns rotatius es mostraven realment exultants. El mitjà escocès The Herald titulava “La barbàrie finalment ha estat prohibida” i després es preguntava quant s'estendrà a tot l'Estat espanyol aquest veto. The Guardian destacava: “Bones notícies per als toros. Barcelona dóna l'esquena a les horribles i bàrbares corrides”. I el diari alemany Sueddeustche Zeitung remarcava: “Fi de la crueltat”.
A França, el mateix debat
A l'Estat francès també es posava èmfasi en el debat nacional i identitari de Catalunya. Le Monde recordava que els polítics catalans han “desafiat Madrid”, mentre que Le Figaro titulava en portada “La corrida divideix Espanya” i a l'interior reflexionava sobre el xoc de cultures de Catalunya amb la resta de l'Estat. Libération és un altre dels mitjans que feien un destacat a la portada. Els diaris italians no van apostar gaire per aquest esdeveniment, però hi havia altres rotatius polonesos, suïssos o belgues que sí que van decidir jugar fort amb el tema dels toros en la primera pàgina. En països com Mèxic o l'Equador, on encara hi ha una tradició taurina, també es van fer ressò de la polèmica.
La càrrega espanyola
Una bona part de l'Estat ha vist com una agressió l'acord que es va prendre a l'hemicicle i els mitjans espanyols són un bon termòmetre per mesurar aquesta indignació. Parlaven d'atac a la fiesta i a Espanya i carregaven durament contra els nacionalistes, als quals acusaven de voler destruir tot allò que és espanyol. Fins i tot El Mundo alertava que també es vol esborrar del mapa el castellà i La Razón lamentava que l'afició catalana que vulgui veure toros s'haurà d'“exiliar”. L'Abc era clar i directe: “Catalunya executa la fiesta”. Aquests atacs no només van venir de la premsa generalista, sinó també d'altres mitjans d'àmbit territorial, com Sevilla, Múrcia o les Castelles.
Pressió al PSOE
Els mitjans espanyols i més defensors de les corrides traslladaven ara tota la pressió al PSOE i es preguntaven com respondran els socialistes espanyols davant de la proposició que ha presentat el PP al Congrés per intentar restituir els toros a Catalunya.

































Comentaris
Prohibir les “corridas de toros” podria ser contraproduent. M’explico. Durant segles els espanyols desfogaren el seu esperit sanguinari amb “corridas de indios”, que era la gran “Fiesta Nacional”. Ho enteneu, oi? Quan això es va acabar van venir les “corridas de catalanes i bascos”. Darrerament l’afany espanyol d’exterminar éssers es concentra amb el pobres toros. Si a partir d’ara ja no poden esbravar-se matant toros, espero que canviïn la “Fiesta Nacional” a quelcom potser com “corridas de ratones i cucarachas”, però que no vulguin tornar al passat ... !
Vaig ser fedatari i vaig recollir signatures a favor de la ILP aprovada, no sabeu lo content que estic, el senzill fet que una iniciativa popular hagi prosperat és ja motiu d'orgull democràtic i maduresa ara està per veure la maduresa dels que son a favor de la barbàrie i de que els farsants polítics del pp juntament amb la casposa justícia del TC no ho tombin, però que sàpiguen que el mon els esta mirant.
jordi mcfee ... no sigues un miserable botifler ... claro ara que no mataran i faran sang publica amb els toros vindran a matar catalans ... vinga ja no sigues tant "paleto" ... per cert canya a la decadencia espanyola ... poc a poc no ens independitzarem sino que ells ens independitzaran ... a disgust dels que viuen del cuento centralista d'espanya.... que sempre sera vasalla de madrid ...
Mai estarem suficienment agraïts al PP i al Tribunal Constitucional, el problema català es al mon informatiu internacional, en primera plana, ara amb els toros en cara mes, ens diferencien com a gent molt mes civilitzada, i que dins del nostre territori, hem desterrat la tortura dels animals com eina per divertir-nos, cal continuar en aquesta línea i internacionalit zar el problema catalá.
JUAN JOSE TOMAS : Ostres, he rebut molts insults en ma vida, però es la primera vegada que em diuen botifler, que estic molt lluny de ser-ho. Escolta xiquet, torna a llegir-te el meu comentari amb calma i tranquil·litat, i al mateix temps mira al diccionari la paraula "sarcasme". De res i tan amics.
Ramon Barceló, tens tota la raó ( i rima ! ). El conflicte Espanya/Catalunya s’ha d’internacionalit zar al màxim. Els catalans han d’explicar al món la seva versió dels fets. El món s’ha d’assabentar com Espanya (mal)tracta Catalunya. A Espanya se la ha d’avergonyir constantment davant la comunitat internacional. Si els catalans veritablement aspiren a la independència es imprescindible presentar democràticament, amb evidencia irrefutable, querelles contra Espanya davant del món per continuar guanyant-se la simpatia de països democràtics. Cal veure mes articles a la media internacional sobre aquest tema.
els espanyols s´han quadat sols defensan aquesta barbarie.europa esta molt atenta al que pasa aqui, i lo mes sergur es que ells la caguin are al parlament espanyol prohibint una llei del parlament catala,cosa que al meu parer ens va de collons per les nostres espiracions de independencia ja que ens cal tot el soport que es pogui d´europa i del mon.
Fins no fa gaire, aváns de que Espanya, trenqués i esmicolés el Pacte Constitucional, de forma grollera, i a través d'un TC, tronat, caducat i fatxeritzat, els cataláns, ens comportávem si mes no, de forma educada i sense tornar las bofetades que es rebían continuament de la part d'Espanya. Ara, aixó ha canviat, ja no s'els te cap respecta a tota aquesta colla d'ineptes que s'han pasat la vida amarant-nos la nostra. Els cataláns, hem decidit, que amb Espanya, no hi podém estar i que hem de marxar a la nostra INDEPENDENCIA, per tan, a partir d'ara, a cada bofetada rebuda, s'els hi haurá de donar una de mes forta (parlo de bofetades legals) Ells, son mes burros i cometen mes errors i a mes a mes, no las saven encaixar, perque no n'están acostumats... ¡¡Que es prepárin!!, perque a partir d'ara, no s'els hi ha de permetre que es pasin ni un pel, sense respondre.
Ramon Barceló Vallet (Barcelona) Estic totalment d'acord. Per una vegada el parlament de Catalunya ha actuat com si fossin un pais de veritat amb un parlament de veritat i mireu l'èxit que hem tingut!! a més, a servit per fer-nos la campanya de franc, ja que tot el món se n'ha fet ressò i ara ja tothom sap que existeix Catalunya i que tenim una cultura diferènciada. ENS HEM POSICIONAT A LA MENT DELS CIUTADANS DE TOT EL MÓN, com es diria en màrqueting. Perfecte. ANIMO AL PARLAMENT A SEGUIR PER AQUESTA LINIA, catalunya no es mereix menys. AVUI SOM UNA MICA MES LLIURES! FELICITATS! estic orgullós de ser català!
La nostra independència té l'enemic a casa i aquest enemic es diu fraccionament del vot. He creat un excel que calcula el nombre d'escons en funció de diferents escenaris i si el vot independentista es fracciona, encara que només sigui en 3 candidatures (incloent-hi ERC) ens podem trobar amb menys de 15 escons independentiste s en total, de fet alguns escenaris extrems en donen 11. Catalunya ha de tenir una sola candidatura independentista o farem el ridícul del segle després d'haver xerrat tant. Si algú està interessat en rebre el full de càlcul i comprovar-ho per ell mateix que m'envïi un mail a esconscatalans@gmail.com. Salut.
Esteu un poc flipats,no? Que hi asca gent en Espanya que vulga bous (al igual que en Catalunya) no vol dir que tot en volgam. I ja menys d'insultar que es cregueu superiors en tot...
Aquest tema dels toros és una altra bufetada a la galta dels polítics catalans, que no s'equivoquin. La ILP la va portar al Parlament la gent, i això els ha obligat a votar, molts a desgrat seu (PSC, CiU)... S'ha d'anar per ací, afavorir les contradiccions d'aquests dos partits i portar tota la gent que puguem cap a l'independentis me real, no el sentimental, que ja está bé. No sé com acabarà aquesta paparrutxada dels toros, però nosaltres ja hem fet un altre acte de sobirania i al món ja es comencen a assabentar que aquests catalans potser sí que volen la independència. Dic potser, perquè molts diuen que ho són i no s'ho creuen realment. Parleu sincerament amb la gent que coneixeu. Crec que el problema rau aquí.
Personalment estic molt content d'aquesta resolució, però tot plegat em sembla una mica hipòcrita. Evidentment que es tracta d'un avenç en el maltractament dels animals, però no ens enganyem, els correbous també són un maltractament. Alguns em direu que no es poden comparar les "corrides de toros" amb els correbous, ja que mentre en un lloc es maten i torturen uns animals, en un altre només "s'hi juga"... però siguem coherents i honestos, els toros no els deu fer gràcia cap de les dues coses, i se senten martiritzats. És com si en vides humanes es digués, bé, es prohibeix la "tortura+pena de mort", però en canvi, poder apallissar a les persones sense rencúnies... senyors, a mi això em toca la moral.... només pel fet que una festa sigui espanyola i l'altra catalana, no cal rebutjar-ne una i defensar l'altra. Pensam-hi tots.
Tal com ja he dit aváns, a mi, mai no m'han agradat cap mena de festa, que inclogui animals... ni edl circ, ni l'aquarim delfinari, ni els correbous o bous ensogats, etc. Dit aixó, també he de dir, en contraposició d'alló que ha escrit l'Aleix Freixa de Girona, que no te res a veure amb temas identitaris, el no voler que es produeixi una barbarie. Teriversar les coses, es la técnica mes emprada per els manipuladors. El que s'ha prohibit, es que fos una excepció las "corridas de toros" (curses de braus) dintre de la llei de protecció dels animals que ja fa anys que está aprovada. Dir que las curses de braus es prohibeixen perque "son españolas" i els correbous no, perque son "catalanes" es una bajanada com la copa d'un pi gran, propia de gent que está mol mes interesada en fomentar odis, que no pas arreglatr temas... o sigui... gent completament despreciable, per no tenir principis étics.
Xavier Mayo, et demano perdó si t'has sentit insultat, no crec que fos la intenció de ningú. A la resta, crec que hauriem d'anar una mica més amb compte quan diem espanyol de manera ofensiva. Feu un exercici, penseu en la bandera republicana en comptes de la que hi ha ara, oi que l'angúnia baixa moltíssim? Doncs intentem associar espanyol a aquest concepte molt més agradable. Potser ens hauriem d'acostumar a fer servir sempre espanyolero, per exemple, quan ens referim als habitants de la caverna. El que sigui per no ferir a persones com el Xavier que tenen tot el dret de considerar-se el que vulguin sempre que respectin els drets dels demés a fer el mateix, i hi ha una part -important- d'Espanya que ho fa. Salut!
Ferran de Miguel Barnils (Cerdanyola del Vallès), potser no m'he expressat amb la claredat que hagués volgut, precisament a això que tu dius em referia. Hi ha gent que celebra aquesta nova llei dient que és una protecció als animals, i en canvi defensa altres festes com els correbous, només pel fet de ser festes catalanes i excusant-se dient que coses com: -ui ui, però si només juguen amb els animals, i no els hi fan mal. Des del meu punt de vista, tal i com he dit, en totes aquestes festes es maltracten animals, amb més acarnissament o menys, i per tant s'haurien de prohibir TOTES, sense excepció. No es pot ser hipòcrita, i això mateix és el govern d'aquest país.
Només hi ha que veure la cara de A. Camacho per entendre que la rabia que té, no és tant perqué els catalans hagim fet ús del nostre dret a manifestar-nos contra els "toros", sinó perqué ha sigut ampliament aplaudit internacionalme nt.
Ara ells quéden alls ulls del paisos més civilitzats com uns retrograds sanguinaris i aixó pot ser dificil de pair. I encara més quan la bofetada els hi hem donat els catalans.
Tots els pasos que façin per intentar anular la llei seràn una prova més davant del mon del "talante" de la Espanya més rancia,i més es desprestigiaràn .És per aixó que s'els hi ha quedat aquesta cara de amargats a tots plegats. No hi veúen cap sortida en que logicament pugin sortir ben parats.
-S'ha imposat la Raó, la qual cosa ofèn els "espanyoleros" (siguin d'on siguin), en referència al suggeriment d'en JAUME SIMON GISPERT.
-Un poble civilitzat eradica tots els signes obsolets que retornen al passat les persones de bon cor. Algunes tradicions no són tal cosa; cal aprofundir en aquest tema.
-Sang i alegria són antònims, de la qual cosa es desprèn que qui gaudeix amb la sang ha perdut el seny.
-Catalunya ha fet un gran pas endavant. Ara cal anar de cara als correbous.
--Escorxadors: malauradament, i donat que els humans som omnívors, són necessaris. En pocs anys les millores han estat més que notables, pel que fa al sacrifici dels animals. Un lleó mata una zebra, però no en dos segons. Els humans no som perfectes, lògicament.
-S'ha d'entendre que la vida no ha de ser cap altra cosa que la valoració del que ens envolta. Som fills de la Terra, no uns éssers de fora. La nostra mare és la Terra, si assassinem la mare...
-Els del PP, PSC, PSOE, etc, estan acabats.
Dintre de 100 anys els defensors dels braus faran riure i pena. Es una avanç cultural i social. Anys enrrere a les plaçes i posaven esclaus i els lleons se'ls crospien. Ara aquests retrassadets estil A . Camacho i companyía segueixen ancorats en el passat. Per ells que torni la inquisició, baralles de gossos i galls, pena de mort i demès... son una pena i un fástic doncs enterboleixen el progrés amb el seu aturament mental. Quan l'Alícia possi un demanda al seu cirujà estètic i deixi de fer el ridícul vestint con una nena, quan es una bacona, comencaré a escoltar-la. Visca Catalunya lliure ¡¡
Els partits catalans, CIU i ERC fins ara, crec que han de filar mol de prim en els ajuts o pactes parlamentaris sobre partits espanyols, perquè ja ni ha prou de tant neofranquisme, d'uns i altres. Aquesta gent es indecent i no pots estar al seu costat, si no es fa així l’abstenció i el merder a la llarga, es farà imprevisible. Ara es la hora com diu, els segadors, hem d’avançar en cura i espenta decidida, el recolzament democràtic i civilitzat es mes que ampli i demostrat, els nostres politics tenen l’obligació de conduir aquestes demandes, per aconseguí l’únic objectiu possible. CATALUNYA, nació de la UE.
1 2
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.