De les paraules a l'acció. Aquest és el camí que ha marcat el president espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero, per intentar recuperar la confiança dels catalans i de les seves institucions després de la sentència del Tribunal Constitucional (TC) contra l'Estatut. És per això que demà aterrarà a Barcelona el vicepresident tercer, Manuel Chaves, a qui Zapatero ha delegat la missió de donar un impuls al text estatutari, que ha quedat tocat en el moll de l'os després de passar per les tisores dels magistrats de l'alt tribunal.
José Montilla ja havia demanat a Zapatero, durant l'entrevista que van mantenir el mes passat a Madrid, gestos polítics per revitalitzar la carta catalana i Chaves es reunirà amb el president de la Generalitat amb la intenció de traçar un full de ruta per poder començar a treballar en aquest aspecte. Demà, però, no s'esperen solucions màgiques ni que es tanqui cap carpeta. Serà una primera presa de contacte formal per marcar de color vermell en el calendari els terminis que s'han de seguir en aquest procés. És previst que Chaves i Montilla repassin la sentència del TC i les conseqüències que ha tingut per a l'Estatut.
A partir d'aquí, detallaran les competències que es poden continuar desenvolupant i també analitzaran com es poden recuperar o salvar alguns dels articles que han quedat retallats.
Poder judicial
La Moncloa parteix d'una reactivació de mínims, que segurament no omplirà les expectatives de l'executiu català. Durant la seva visita a Barcelona, José Luis Rodríguez Zapatero ja va deixar clar que ha quedat descartada l'opció de cedir competències de l'Estat a través de l'article 150.2 de la Constitució i que una de les vies possibles per recuperar funcions és a través de la modificació de lleis orgàniques estatals, sempre que la sentència no digui el contrari. En aquest cas, estaríem parlant d'unes quantes competències relacionades amb Justícia, i també amb l'autonomia local. Una segona línia de treball és intentar aprofundir en els traspassos que encara queden pendents i la tercera es basa en un compromís perquè l'administració estatal respecti el marc competencial de la Generalitat. Aquestes maniobres, però, deixen fora la majoria de punts que es van tombar de l'Estatut.


































Comentaris
No sel's hi veu gens el llautó a tota aquesta colla,que vaaaaaaa ..... Què toca ara? foc d'encenalls i mareig de la perdiu fins les eleccions catalanes per intentar salvar el que es pugui (no sé si la foto d'en Chavez li van fer després que en ZP li donés l'encàrrec però fa gràcia pensar que és així). Mentretant a la reraguarda el señorito Guerra els aguanta la espanyolada explicant-los que no passarà res de res i que el cepillo segueix tieso com una mala cosa. I a Catalunya el probre JM que s'ha quedat sense ideòlegs ni guionistes perquè són de vacances i fa unes declaracions buides com una campana. Aquesta tardor serà mogudeta! Ja n'estava fart de sentir parlar només de futbol!
Recuperar la confiança dels catalans? Quin tip de riure! Qui s'ho creu això? Us puc ben assegurar que si anem per aquest camí passaran cinquanta anys més i estarem pitjor que avui; De catalanitat en restaran indicis. El que és del tot segur és que una colla de polítics tindran "feina" assegurada amb anades a Madrid i explicar després a la premsa els avenços que han aconseguit, no veient que sempre serà un pas endavant i dos enrere. Ah! i el suport del poble no el tindreu perquè ja n'estem cansats de fer el ridícul. L'Estatut ja no el volem! Ara toca INDEPENDÉNCIA i Constitució de Catalunya!
No hi ha res a negociar: el TC ja ha dit quin el límit JURÍDIC! Qualsevol acord POLÍTIC serà impugnat (amb raó) pels del PP. El TC anularà qualsevol Llei que sobrepassi la decisió del TC i acusarà als polítics de Prevaricació (fer Lleis illegals conscientment)...
En cas que no ho tombi el TC, totes les Lleis que es pactéssin ara tindrien per sempre més l'espasa de Damòcles penjant sobre seu: a la primera oportunitat que el PP accedís el poder ho anularia totes aquestes Lleis, d'aquí 1, 5 o 15 anys!
Els acord s'han de fer a Llarg plaç, blindats (Estatut), no amb el Govern de torn---
D'Espanya ja no en podem esperar res de bo. Ja fa 300 anys que ens tenen ocupats. Cal donar un cop de puny sobre la taula i votar opcions independentiste s noves!!!
d'aquest home jo no m'en fio ni una mica, es va omplir les butxaques amb deutes històriques que no s'acaben mai...QUE NO...QUE VULL LA INDEPENDÈNCIA I NO VULL SABER RES D'AQUESTA GENT...
El dit del mig.
Perdua de temps i de diners. Jo no em presentaria a la reunió de demà o si mi presentés seria per posar a davant: SOM UNA NACIÓ! Senyor Chaves só o no? si la resposta és "no veniamos a hablar de esto" la resposta del Govern hauria de ser pues nosotros no queremos hablar de lo otro. Adeu i tan amics.
En Castells ja se les va tenir amb ell en el tema econòmic. En època de vacances i en Castells fora de joc em sembla que no ens queda cap altre "brau" per plantar davant d'aquest "mataor" a veure qui és el maco que es vol emportar les "banderillas" a l'esquena avans de les eleccions. Ah!, els d'ERC porten banyes però d'una altra mena, les que tenien abans les van perdre fa 4 anys.
EL MILLOR CAMI. PLANTAR CARA I INDEPENDÈNCIA!
No és Espanya qui ha de decidir el camí que ha de fer Catalunya. Cada poble és lliure per a decidir el seu, només faltaria. Si els catalans volem continuar essent trepitjats és perquè som uns carallots. Tenim dret a decidir. Convencem-nos-e n d'una vegada. Si no som lliures és perquè no volem. A les properes eleccions, tots a votar independència.
Realment tots aquests polítics fan riure i es pensen que els catalans som ximples, quan en realitat el que estem, és farts de mentides i promeses. Ara solament ens queda un pas cap a la independència, tot depèn de nosaltres, a l'hora de votar hem de fer-lo molt bé.
!!VISCA CATALUNYA!!
El pitjor de tot plegat és que, per deixar amb un pam de nas a tota la trapellería insana del PSOE i del PP, només depenem de nosaltres mateixos (com es diu en termes futbolístics...) i estic segur que som prous ciutadans els qui podríem, en les properes eleccions, donar per tancada la fase d'espanyols i començar la de ciutadans catalans. Però hi ha moltes dones i molts homes descontents en la societat que pensa en el vot en blanc perquè cap opció política els representa prou bé. I penso de veritat que, tot i semblar allò que mai he sigut, la ideología política (exceptuant els extremistes) ens ha d'importar un carall i hem d'anar acavant la triste i rescosida historia de Catalaunya dels darrers 300 anys. Comencem de nou i reconstruïm la Catalunya que els catalans volem que sigui.
NO VOTIS POLÍTICS, VOTA INDEPENDÈNCIA -JGMir-
Ara, els de CiU amb els seus històrics collons ho arreglaran tot. Em consta que els espanyols ja tremolen, no saben si a més a més de donar un plat de llenties hauran de donar també un de cigrons.
EL PRIMER PAS QUE HA DE FER CATALUNYA \ L'amiga Dolors Lopez Escudero ens convida al grup 'Com vols que sigui Catalunya d'aquí a 10 anys?'. Hi entrem i ens hi apuntem. Veient que l'única integrant del grup és la fundadora, l'hi deixem aquest missatge al mur: "Ja som dos!". Avui érem ja deu persones. I ens agrada molt el comentari que hi afegeix la Dolors. El seu desig és "que aquest grup no servís per perdre els papers i insultar-nos, sinó de ser constructius i positius en viure i conviure en aquest procés. Que assenyaléssim els valors i les viabilitats". Amb ben poques paraules l'amiga Dolors diu moltes coses. Li recollim el guant i escrivim aquesta nota com a comentari. \ Res d'insults ni de perdre els papers, que és el que busca l'anticatalanis me. A Catalunya vivim un procés d'evolució incerta arran del fiasco de la reforma estatutària iniciada el 2003. Compartim aquesta situació la totalitat de la població del país. Si volem ser constructius i positius, ens ho hem de mirar des d'u
Que ja heu fet tart, home... que ja no volém res... Os podeu fotre el vostre Estatutet, pel forat del cul, juntament amb la divina costitució... que per mol legal que os penseu que Catalunya siggui espanyola., ja ha deixat de ser-ho de manera sentimental i mental... Penseu que tot alló que ens esteu roban ara, ho hauré-ho de tornar al negociar la nostra Independencia... no penseu que os sortirá gratis.
"i que una de les vies possibles per recuperar funcions és a través de la modificació de lleis orgàniques estatals, sempre que la sentència no digui el contrari." hahahahahahahah ahaha hahahahahahahah ahaha hahahahahahahah ahahaha hahahahahahahah ahahaha hahahahahahahah ahahahaha hahahahahahahah ahaha hahahahahahahah a hahahahahahahah aha hahahahahahahah ahahahaha
Eñññ?
Estatut? Que é ezo?
A les eleccions, li donarem la resposta a les generoses ofertes del Sr. Chávez, per a que les trameti al cap de Govern de la Indissoluble.
Gràcies, més val que ho deixeu córrer.
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.