Dissabte, 4 de febrer del 2012

Tancar la finestra Tancar
Política
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Comentaris 1 comentari Enviar un comentari

Netanyahu vol reunir-se amb Abbas cada dues setmanes per assolir la pau a l'Orient Mitjà

La seva proposta passa per negociar primer els “assumptes fonamentals” que afecten a Israel i Palestina i deixar per més endavant els “detalls”

Els dos líders reprendran les converses el 2 de setembre

El primer ministre israelià, Benjamin Netanyahu, en una imatge recent Foto: EFE.

El primer ministre israelià, Benjamin Netanyahu, ha proposat aquest divendres reunir-se cada dues setmanes amb el president de l'Autoritat Palestina, Mahmud Abbas, per avançar en les negociacions de pau a l'Orient Mitjà, segons han informat fonts diplomàtiques.

La proposta de Netanyahu té com a objectiu “intentar assolir un enteniment en els assumptes fonamentals”, i després les dues parts ja discutiran els “detalls”, han informat les mateixes fonts, que han afegit que el líder israelià ha escollit un equip de consellers amb l'advocat Yitzhak Molcho com a cap de les negociacions.

El primer ministre ja ha enviat la seva proposta a Washington (Estats Units), on Netanyahu i Abbas tenen previst trobar-se el proper 2 de setembre amb el president nord-americà, Barack Obama, per reprendre les negociacions de pau entre els dos països després de mesos de converses indirectes.

Les negociacions, però, podrien encallar-se a partir del 26 de setembre, data en què s'acaba la moratòria de deu mesos de limitar nous assentaments israelians en territoris ocupats. Abbas, que ha vist rebaixada la seva popularitat des que Hamas controla la Franja de Gaza des de 2007, ha amenaçat d'abandonar les negociacions si Israel pressiona amb nous assentaments.

Els Estats Units s'oposen a l'expansió de nous assentaments, però no han parlat directament amb Netanyahu sobre l'extensió de la moratòria. En canvi, el govern nord-americà ha instat israelians i palestins a no prendre mesures que podrien entorpir les negociacions i ha assegurat que la qüestió dels assentaments es podria resoldre en les pròximes setmanes durant les converses a tres.

Darrera actualització ( Divendres, 27 d'agost del 2010 16:50 )

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

avatar Fernando Sans Reina (Barcelona)

Que un israelià askenazi com Netanyahu vol la pau mintjançant la negociació i  el diàleg...?       Ja   ja ja ja ja i  jajajá


Ja veuràs quan t'enxampi el rabí de la teva sinagoga i et torni a recordar tot allò que us dicta el Talmud en contra dels goyims.

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Fés Barcelona/Local la pàgina d'entrada

Enquesta

Enquesta: Trobeu adequades les mesures que ha adoptat el govern davant del temporal?
Trobeu adequades les mesures que ha adoptat el govern davant del temporal?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate