El líder d'Al-Qaida, Ossama bin Laden, ha amenaçat la Unió Europea amb "un greu càstig" per la publicació de les caricatures del profeta Mahoma, que els musulmans consideren ofensives.
En un missatge d'àudio difós per internet, Bin Laden ha dit que les caricatures formen part d'una croada en la qual ha implicat el papa, Benet XVI.
El missatge porta per títol La resposta serà el que veieu, no el que sentiu, segons l'administrador del fòrum d'internet Al Ekhlaas, afiliat a Al-Qaida.
L'avís del missatge ha aparegut en vermell, assenyalat com a urgent. No va acompanyat de cap imatge del líder terrorista ni del símbol del braç mediàtic d'Al-Qaida, As Sahab, que sol divulgar els missatges de vídeo i àudio del líder de l'organització.
Les caricatures de Mahoma es van publicar per primera vegada al diari danès Jyllands-Posten el setembre del 2005, però la crisi es va desencadenar quan altres diaris les van tornar a publicar el 2006, provocant protestes a tot el món musulmà en què van morir 50 persones.
Política
Ossama bin Laden amenaça la UE amb un "greu càstig" per la publicació de les caricatures de Mahoma
Notícies relacionades
- Ossama bin Laden fa una crida a la jihad per "alliberar la terra palestina" en el 60è aniversari d'Israel
- Un atemptat davant de l'ambaixada de Dinamarca al Pakistan fa almenys vuit morts
- Ossama bin Laden crida els iraquians a impedir que els EUA controlin el petroli
- Demandada una galeria britànica per exhibir una escultura de Crist amb una erecció
- El líder ultradretà holandès difon a internet una pel·lícula contra l'Islam
- Bin Laden insta els europeus a abandonar "la guerra d'Afganistan"
- Al-Qaida reivindica l'atemptat suïcida a l'ambaixada de Dinamarca i confirma que va ser per les caricatures
- Irlanda deté set islamistes per voler matar un dibuixant
- Condemnat a Guantánamo lantic xòfer de Bin Laden
- Bin Laden crida a la unió dels insurgents iraquians en una gravació difosa per la cadena Al-Jazira
- Una web islàmica amenaça de mort els creadors de 'South Park' per dibuixar Mahoma disfressat d'ós
- Bin Laden declara la guerra a Musharraf i l'exèrcit paquistanès
- Bin Laden diu en un nou missatge que Obama i Bush han plantat "la llavor de l'odi i la venjança" contra els EUA
- Un presumpte vídeo de Bin Laden homenatja un terrorista en el sisè aniversari de l'11-S
































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.