El president de la Generalitat, José Montilla, ha vist avui "innecessari" el manifest promogut per un grup de pensadors i comunicadors en defensa de la primacia del castellà, ja que aquesta llengua "no necessita" més empara institucional que la que li atorga la Constitució.
"El castellà no necessita més llei, no hi ha més llei que la Constitució" que l'empari, mentre que el català encara necessita "més protecció i suport", ha assegurat.
En sessió de control al Parlament, i en resposta a una pregunta de l'encara líder del PP català, Daniel Sirera, Montilla ha demanat "poca broma" amb aquesta qüestió. "No jugarem amb foc", ha dit, i ha lamentat els atacs al català i a la "convivència" de la societat catalana que reflecteixen el manifest, segons ha dit.
"Catalunya viu i treballa en la llengua que vol, però té una llengua pròpia que la identifica, la cohesiona i la integra, que és el català", ha recordat Montilla, que ha declarat que Catalunya no seria igual sense la seva llengua. Ha reiterat la seva voluntat que Catalunya sigui un territori "plural i divers lingüísticament", i ha advertit als detractors de la immersió lingüística que "no se'n sortiran" en els seus propòsits.
Política
Montilla veu "innecessari" el manifest del castellà perquè no necessita més empara institucional
Debat lingüístic
Notícies relacionades
- Nebrera no subscriu el manifest pel castellà, que no veu en perill
- EA considera "ridícul" el manifest en defensa del castellà
- Aguirre s'adhereix al manifest per la supremacia del castellà
- Intel·lectuals de Madrid signen un manifest en defensa de l'ús del castellà
- El PSOE presenta un contramanifest que avala el model català
- C's considera que el 'Manifiesto' cal perquè el castellà està en "període d'extinció" en l'administració catalana
- Telemadrid també s'adhereix al 'Manifiesto por la lengua común'
- Montserrat Caballé, nova icona de l'espanyolisme
- Barcelona defensa la immersió lingüística i rebutja que el castellà estigui "en perill"
- Telecinco s'adhereix al 'Manifiesto por la lengua común'
- El PP s'adhereix al 'Manifiesto por la lengua común' en defensa del castellà
- Luz Casal es dóna de baixa com a signant del 'Manifiesto por la lengua común'
- Tresserras qualifica de "violència simbòlica" el 'Manifiesto por la lengua común'
- Actors i directors catalans titllen de "ridícul" el 'Manifiesto' i lamenten que a Catalunya es pugui viure "24 hores en castellà però no en català"
Notícies de ...
































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.