El candidat d’Esquerra a les eleccions europees, Oriol Junqueras, es va comprometre ahir a explicar a Europa les “injustícies” del govern espanyol respecte de Catalunya, que va concretar, per exemple, en l’actitud envers la memòria històrica o en el dèficit fiscal. Ho va fer en l’acte de llançament de la seva candidatura, després que la setmana passada va ser ratificat com a cap de llista pel consell nacional del partit. En un acte a l’Auditori, i presentat per l’escriptor Matthew Tree, Junqueras va avançar alguns dels eixos del seu programa, centrats en la defensa del dret a decidir, del reconeixement del català i en l’intent de fer Europa més “democràtica i participativa”.
Junqueras, que no té carnet del partit, va assegurar que ha optat per ERC perquè, “ara com ara, és l’única eina útil que té el país per anar més enllà” i va mostrar-se partidari de combatre la desafecció apostant “per la mateixa política”.
En clau catalana, el candidat republicà va carregar tant contra el PSC com contra CiU. Els va retreure la seva actitud durant el procés estatutari i va advertir que al país no li convé ni una Catalunya “pura i petita” ni, “encara menys, una Espanya centralista”. Sense esmentar-lo, es va referir al cap de llista convergent, Ramon Tremosa, per criticar “els que s’omplen la boca de sobirania i independència”. Va opinar que a Catalunya hi sobren “experts en alliberament nacional que encara no han alliberat cap país”. També va cridar els abstencionistes a evitar que els resultats donin ales als partits estatals.
En un Auditori ple i amb la plana major a la fila zero, Junqueras va recórrer a la seva vocació d’historiador en diverses ocasions i no va defugir parlar de la crisi.
Política
Junqueras promet dur a Europa els greuges de lEstat
Notícies relacionades
- Oriol Junqueras reivindica l'ànima independentista d'ERC en la seva proclamació
- Manifest de suport a Oriol Junqueras
- Esquerra i Aralar ultimen un pacte de cara a les europees
- Carod remarca que Junqueras, a diferència de Tremosa, és d'esquerres
- Junqueras retreu a Maria Badia que mai ha defensat "el màxim nivell de representació" a Brussel·les
- La CUP canvia el portaveu que va donar suport a ERC
- Tremosa i Junqueras obren foc a Europa fixant diferent posició dins el catalanisme
- Junqueras diu que l'espoliació fiscal de l'Estat afegeix una altra crisi a Catalunya
- Junqueras assegura que l'Estat espanyol frena la presència de Catalunya a Europa
- ERC obtindrà tres eurodiputats i CiU i ICV es quedaran amb un escó cada un, segons la London School of Economics i el Trinity College de Dublín
- Ridao descriu Junqueras com un "sobiranista de debò" i "no de saló"
- ERC tria l'independent Oriol Junqueras com a candidat a les europees
- ERC es presenta a les eleccions del 7-J amb el lema 'Pròxima estació, Europa'
- Oriol Junqueras es perfila com a candidat d'ERC a les europees
- CiU defugirà el xoc directe amb ERC en la campanya de les europees
Notícies de ...
































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.