Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Política
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

ERC admet contactes amb Mònica Sabata però nega que li hagin ofert ser cap de llista per a les europees

La direcció d'Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) ha mantingut contactes amb la portaveu de la Plataforma pel Dret de Decidir (PDD), Mònica Sabata, de cara a les eleccions europees però assegura que en cap cas se li ha ofert anar de cap de llista. Així ho ha puntualitzat a l'Agència Catalana de Notícies (ACN) president de la formació, Joan Puigcercós, el qual ha explicat que el partit manté contactes amb altres persones per configurar la seva candidatura per tal d'implicar "el màxim de persones i entitats significatives del país". ERC vol tancar aquesta qüestió en els pròxims dies després que Artur Mas designés Ramon Tremosa com a cap de llista de la federació nacionalista CiU.

Mònica Sabata havia de donar una resposta immediata a la proposta rebuda la setmana passada. Un membre de la direcció del partit li va oferir ser la candidata per a les eleccions de l'1 de juny i li va garantir que se li permetria continuar com a independent, una condició sine qua non per e ella, ja que fa anys que treballa en ONG i plataformes socials i, actualment, és la portaveu de la Plataforma pel Dret a Decidir (PDD). 

Entre els altres candidats a encapçalar la llista, hi hauria l'actual secretari de Política Lingüística, Bernat Joan, que repetiria com a candidat, o altres personalitats provinents del món associatiu i de la cultura, com l'historiador Oriol Junqueras, que també és regidor d'ERC a Sant Vicenç dels Horts.

El debat ha esclatat aquesta setmana amb la designació de Ramon Tremosa com a cap de llista de CiU a les eleccions europees. Tot i que posteriorment s'ha sabut que Tremosa va militar a CDC durant 17 anys, actualment apareix com una figura independent i crítica amb algunes decisions del mateix Artur Mas, especialment la de pactar l'Estatut  amb Rodríguez Zapatero. Un sector d'ERC també voldria tenir un candidat independent per a les europees, i per això li ha arribat l'oferta a Sabata. Tanmateix, la reacció oficial de Puigcercós avui, en conèixer-se la notícia, ha estat advertir que "encara no és hora de parlar de noms".

De fet, ERC està immersa en un procés per escollir els seus socis per concórrer a les eleccions. Com que CiU no ha acceptat l'oferta de fer una gran coalició catalans, ara els republicans esperen poder crear el seu propi front amb altres formacions nacionalistes de l'Estat, i ha arribat a obrir negociacions amb Coalició Canària, ja que el BNG s'inclina, per repetir l'aliança amb CiU i el PNB (Galeuscat) i Eusko Alkartasuna i Aralar han indicat que no prendran cap decisió fins que passin les eleccions basques, l'1 de març.

Darrera actualització ( Dijous, 2 de setembre del 2010 21:16 )

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter