El secretari general d'ERC, Joan Ridao, ha afirmat que "Catalunya té un problema d'encaix amb l'Estat espanyol", perquè "és difícil encaixar en una Espanya que no reconeix prou la pluralitat", i ha lamentat que "a Espanya no hi hagi federalistes".
Ridao, que ha intervingut al programa de TVE Tinc una pregunta per a vostè, ha recordat que, encara que ERC és un partit independentista, "també és republicà i d'esquerres", i ha recalcat que "en els últims anys hi ha hagut més d'una desena de nacions que s'han constituït en nous Estats independents".
Preguntat sobre la seva opinió sobre el federalisme, Ridao ha apuntat que "federar-se és cosa de dos". Creu que és necessari que hi hagi dues parts que vulguin federar-se, i ha afegit que això no és el que passa en aquest cas, "perquè no hi ha federalistes a Espanya" i perquè "el PSOE va en sentit contrari". També ha afegit que ERC "no té cap inconvenient a donar suport a un Estat federal com una estació transitòria".
































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.