El PNB hauria guanyat les eleccions basques amb 29 escons dels 75 del Parlament de Vitòria, seguit del Partit Socialista d'Euskadi, que n'aconseguria 25, segons les primeres dades oficials, amb el 38% escrutat, segons el conseller d'Interior, Javier Balza. El PP obtindria 11 diputats, de manera que socialistes i populars no aconseguirien els escons suficients per tenir majoria absoluta per desbancar Ibarretxe de la presidència i el PNB del govern.
Les mateixes dades donen 5 diputats a Aralar, 3 a EB Berdeak, només 1 a Eusko Alkartasuna (EA) i 1 a UPyD, el partit de Rosa Díez, que entraria al Parlament.
































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.